Keďže je čas dovoleniek v plnom prúde, mali by ste sa zamyslieť nad tým, ako veľmi aktívne budete môcť svoj e‑shop spravovať počas vašej dovolenky. Máme tu pre vás tipy ako si upravíte XML feed v Mergade a aké úpravy urobiť na Heureke. 

Pokiaľ ste e‑shop veľký a máte viac zamestnancov, zrejme Vás ich dovolenky nezaskočia a chod e‑shopu sa nijak nenaruší. Pokiaľ ale sami spravujete e‑shop, či je Vás pomenej, dovolenky zamestnancov už môžu spraviť určitý škrt cez rozpočet. Nezúfajte však, všetko sa dá nastaviť. Ak nemáte dostatok pracovných síl, aby ste zvládli objednávky počas dovolenky, môžete si v Mergade dostupnosť pomocou pravidla DELIVERY_DATE upraviť a dočasne objednávky nevybavovať. Pravidlo sa dá aplikovať na všetky produkty naraz. Do DELIVERY_DATE zadáte napríklad presný dátum, od kedy bude tovar znovu dostupný.  Na Heureke je tiež možnosť vypnúť dostupnostný feed a po dovolenke ho znovu zapnúť. Pokiaľ na Heureke používate PPC no počas obdobia dovolenky, by ste túto možnosť nechceli využívať, môžete sa prepnúť do režimu FREE. Objednávky tak prijímať budete, no nemusíte za PPC platiťZdroj: blog.heureka.sk Samozrejme, existuje aj možnosť, že počas dovolenky nechcete objednávky prijímať vôbec. V tom prípade stačí napísať na podporu Heureky na podpora@heureka.sk. E‑shop bude blokovaný a vy neprichádzate o kredit. Po dovolenke stačí znovu napísať na podporu, aby e‑shop zapli. Pokiaľ máte inzerciu na najnakup.sk alebo pricemania.sk určite môžete využiť úpravu Delivery Date v Mergade. Táto úprava je vhodná pre akýkoľvek feed. Pokiaľ by ste chceli svoj e‑shop dočasne vypnúť na pricemania.sk môžete skúsiť napísať na support@pricemania.sk a pre najnakup.sk na www.najnakup.sk/kontakt.  Určite nie je na škodu na svojom e‑shope tiež upozorniť na dostupnosť tovaru počas dovolenky. Stačí jednoduchá hláška na home page s informáciou od kedy budete tovar zasielať. Napríklad: Z dôvodu dovolenky, tovar zasielame od.. Alebo dostupnosť všetkého tovaru od. Ďakujeme za pochopenie. Nezabudnite takúto hlášku pridať aj niekam do nákupného procesu, napríklad do nákupného košíka. Nie vždy sa zákazníci k tovaru prekliknú z home page. Ak prídu z reklamy, nemuseli by hlášku vôbec vidieť.  Na záver posledná rada. Po dovolenke myslite na kroky, ktoré ste pred ňou urobili. To znamená znovu zapnúť PPC, napísať na podporu vyhľadávačov a zmazať hlášku z e‑shopu. Aby nákupy mohli znovu v plnom prúde začať. 

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.