Ako opraviť časté chyby v XML feede? I. diel

Jeden z prvých krokov na ceste za efektívnejšou správou inzercie a vyššími ziskami je audit XML feedu, ktorý ponúka Mergado zadarmo. Po jeho vykonaní získate zoznam chýb a odporúčaní, ako objavené problémy odstrániť. Pozrime sa, ako vyriešite tie najčastejšie chyby.

Nižšie popisujeme niekoľko častých chýb, ktoré XML feedy majú. K ich náprave je často vhodné využiť regulárne výrazy. Ak ste s nimi doteraz nepracovali alebo sa na ne chcete podrobnejšie zamerať, prečítajte si seriál článkov o regulárnych výrazoch:

  1. Ako na regulárne výrazy v Mergade - I. diel
  2. Ako na regulárne výrazy v Mergade - II. diel
  3. Ako na regulárne výrazy v Mergade - III. diel

Element EAN obsahuje neplatnú hodnotu

EAN je dôležitým identifikačným prvkom tovaru, najmä pri inzerovaní na Google nákupy. Ak váš feed obsahuje túto chybu, skúste postupovať nasledovne:
 
1. Skontrolujte, či je váš EAN správne dlhý. Obvykle má EAN 8 alebo 12-14 znakov. Hľadajte teda také produkty, ktoré tento počet znakov nemajú, a to pomocou nasledujúceho regulárneho výrazu: ^(\d{8}|\d{12,14})$
 
2. Následne s týmto výberom produktov môžete ďalej pracovať - najprv zistiť, akú inú hodnotu ako vyššie uvedenú EAN obsahuje a tú potom opraviť priamo v e-shope. Prípadne, ak je hodnota EAN uvedená na inom mieste vo feede, môžete ju do elementu EAN zapísať pomocou pravidla Nájsť a nahradiť.

Element MANUFACTURER chýba alebo je prázdny

Informácie o výrobcovi sa často vyskytujú aj na inom mieste vo vašom feede. Môžete ich teda vybrať a skopírovať z iných elementov. Najprv je ale nutné skontrolovať, či element MANUFACTURER vo vašom feede vôbec je. Ak nie je, jednoducho ho v Mergadu vytvoríte - na karte Pravidlá dáte Upraviť elementy a na stránke elementy v pravom stĺpci element pridáte.

Následne môžete tento element naplniť pravidlom, a to podľa toho, kde sa informácie o výrobcovi nachádzajú. Popisujeme preto niekoľko možností:

  • V prípade, že máte len niekoľko málo výrobcov - povedzme maximálne dve desiatky - môžete postupovať skrz výbery. Teda vyfiltrovať jednotlivých výrobcov (napr. vyhľadaním mena výrobcu v DESCRIPTION alebo v PRODUCTNAME) a následne pre taký výber vytvoríte nové pravidlo (typu Prepísať), ktorým naplníte názov výrobcu do elementu MANUFACTURER.

  • V prípade mnohých výrobcov, pri ktorých by bol predchádzajúci postup veľmi zdĺhavý až nemožný je nutné zautomatizovať prepisovanie názvu tak, aby Mergado poznalo, kde má informáciu o výrobcovi vziať. Povedzme, že je meno výrobcu na začiatku elementu PRODUCTNAME. V prvom kroku tak vytvoríme premennú s názvom MANUFACTURER, ktorej náplňou bude prvé slovo z elementu PRODUCTNAME. (Novú premennú pridáte na karte Pravidlá v pravom stĺpci pomocou príkazu Upraviť premenné). To zariadime cez regulárny výraz: ^[^\s]*. Tento regulárny výraz hľadá od začiatku reťazca akékoľvek znaky do prvej medzery, nájde teda prvé slovo v reťazci vrátane prvej medzery, je preto použiteľný pre jednoslovné názvy výrobcov, napr. Addidas, Nike, Reebok, atď.

  • Túto premennú potom vložíme pomocou pravidla do elementu MANUFACTURER.

Element CATEGORYTEXT má neplatnú hodnotu

K opraveniu tohto nedostatku môžete využiť pravidlo na Hromadnú úpravu kategórií, ktorá vám našepká správnu kategóriu daného porovnávača.
 
Ako na to sa pozrite v tomto videu:
 

Element DELIVERY_DATE chýba alebo je prázdny

Ak vám element DELIVERY_DATE chýba, je potrebné ho pridať v nastavení pravidiel a následne naplniť (ako v predchádzajúcom prípade pri elemente MANUFACTURER).
 
Ak element DELIVERY_DATE máte, ale neobsahuje žiadne dáta, nezostáva nič iné ako dodaciu dobu nastaviť - ideálne v administrácii e-shopu.

Pre zlepšenie výkonu vašej inzercie si môžete navyše skontrolovať, aké informácie o dodaní posielate a či nie je možné distribučný proces zrýchliť. Porovnávače sa totiž líšia v tom, ako zobrazujú vami uvedenú dobu dodania v inzercii. Heureka aj Zboží.cz totiž zobrazujú ako skladom len taký tovar, ktorý má v elemente DELIVERY_DATE hodnotu 0 - ak teda vy máte v e-shope produkty, ktoré sú skladom označené 1, budú sa vám na porovnávačoch zobrazovať ako dostupné do troch dní. S tým sa potom spája vyššia cena za prekliky a menšie šance na dobré umiestnenie.

 

Element PRODUCT obsahuje nevhodné slová

Heureka (a ďalšie porovnávače) bojujú proti extrémne dlhým názvom či zavádzajúcim názvom produktov zákazom niektorých slov. Väčšinou sa jedná o doplnkové služby, pričom podľa špecifikácie Heureky môže byť súčasťou názvu napríklad: predĺžená záruka, darčekové balenie alebo servis zdarma. Naopak informácie o darčeku, doprave zadarmo alebo splátkovom predaji v názve tovaru netoleruje. Kompletný zoznam povolených a zakázaných slov nájdete tu.

Ako si s týmto poradiť?

Ak viete, aké slová v tomto názve máte - napríklad Doprava zdarma - stačí použiť pravidlo Nájsť a nahradiť, cez ktoré tento výraz v celom súbore nájdeme a nahradíme ho prázdnym políčkom. Pre istejšie vyhľadávanie sa hodí zaškrtnúť možnosť Regulárny výraz.
V prípade, že máte v názve rôzne nevyhovujúce slová, môžete postupovať rovnako s využitím regulárnych výrazov.
 
Ak máte rôzne dvojslovné ponuky (Doprava zdarma, Darček zadarmo, Splátkový predaj) na konci názvu, môžete využiť regulárny výraz v pravidle Nájsť a nahradiť, ktorý bude vyzerať takto: (\s*\S+\s*){2}$ Tento regulárny výraz nájde dve slová na konci reťazca, vrátane medzery pred tými slovami. Príklad: z reťazca "Tričko s dlhým rukávom Doprava zadarmo", reg. výraz nájde "doprava zadarmo".
 
Alternatívou je potom tento regulárny výraz \s*-[^-]*$ ktorý nájde akokoľvek dlhý text od konca reťazca do pomlčky, vrátane samotnej pomlčky a prípadné medzery pred pomlčkou. Príklad: z reťazca "Tričko s dlhým rukávom - doprava zadarmo", reg. výraz nájde "- Doprava zadarmo".
 
O využití Mergada pri správe inzercie si môžete prečítať aj v seriáli Najčastejšie použitie Mergada (1. diel, 2. diel, 3. diel).
 
S Mergadom si zvládnete tieto a mnoho ďalších úprav produktových feedov nastaviť hromadne a prehľadne sami. Skvalitníte prácu na správe inzercie e-shopu a ušetríte náklady na zamestnávanie programátora.
 

Zkuste na 30 dní zdarma

 
Ak by ste si nevedeli rady s ďalšími chybami vo vašom feede, mrknite na fórum, kde už sú niektoré popísané alebo sa obráťte na našu technickú podporu.
 
 

Pridať nový komentár