Jeden z prvých krokov na ceste za efektívnejšou správou inzercie a vyššími ziskami je audit XML feedu, ktorý ponúka Mergado zadarmo. Po jeho vykonaní získate zoznam chýb a odporúčaní, ako objavené problémy odstrániť. Pozrime sa, ako vyriešite tie najčastejšie chyby.
Nižšie popisujeme niekoľko častých chýb, ktoré XML feedy majú. K ich náprave je často vhodné využiť regulárne výrazy. Ak ste s nimi doteraz nepracovali alebo sa na ne chcete podrobnejšie zamerať, prečítajte si seriál článkov o regulárnych výrazoch:
EAN je dôležitým identifikačným prvkom tovaru, najmä pri inzerovaní na Google nákupy. Ak váš feed obsahuje túto chybu, skúste postupovať nasledovne:
1. Skontrolujte, či je váš EAN správne dlhý. Obvykle má EAN 8 alebo 12-14 znakov. Hľadajte teda také produkty, ktoré tento počet znakov nemajú, a to pomocou nasledujúceho regulárneho výrazu: ^(\d{8}|\d{12,14})$
2. Následne s týmto výberom produktov môžete ďalej pracovať - najprv zistiť, akú inú hodnotu ako vyššie uvedenú EAN obsahuje a tú potom opraviť priamo v e-shope. Prípadne, ak je hodnota EAN uvedená na inom mieste vo feede, môžete ju do elementu EAN zapísať pomocou pravidla Nájsť a nahradiť.
Element MANUFACTURER chýba alebo je prázdny
Informácie o výrobcovi sa často vyskytujú aj na inom mieste vo vašom feede. Môžete ich teda vybrať a skopírovať z iných elementov. Najprv je ale nutné skontrolovať, či element MANUFACTURER vo vašom feede vôbec je. Ak nie je, jednoducho ho v Mergadu vytvoríte - na karte Pravidlá dáte Upraviť elementy a na stránke elementy v pravom stĺpci element pridáte.
Následne môžete tento element naplniť pravidlom, a to podľa toho, kde sa informácie o výrobcovi nachádzajú. Popisujeme preto niekoľko možností:
V prípade, že máte len niekoľko málo výrobcov - povedzme maximálne dve desiatky - môžete postupovať skrz výbery. Teda vyfiltrovať jednotlivých výrobcov (napr. vyhľadaním mena výrobcu v DESCRIPTION alebo v PRODUCTNAME) a následne pre taký výber vytvoríte nové pravidlo (typu Prepísať), ktorým naplníte názov výrobcu do elementu MANUFACTURER.
V prípade mnohých výrobcov, pri ktorých by bol predchádzajúci postup veľmi zdĺhavý až nemožný je nutné zautomatizovať prepisovanie názvu tak, aby Mergado poznalo, kde má informáciu o výrobcovi vziať. Povedzme, že je meno výrobcu na začiatku elementu PRODUCTNAME. V prvom kroku tak vytvoríme premennú s názvom MANUFACTURER, ktorej náplňou bude prvé slovo z elementu PRODUCTNAME. (Novú premennú pridáte na karte Pravidlá v pravom stĺpci pomocou príkazu Upraviť premenné). To zariadime cez regulárny výraz: ^[^\s]*. Tento regulárny výraz hľadá od začiatku reťazca akékoľvek znaky do prvej medzery, nájde teda prvé slovo v reťazci vrátane prvej medzery, je preto použiteľný pre jednoslovné názvy výrobcov, napr. Addidas, Nike, Reebok, atď.
Túto premennú potom vložíme pomocou pravidla do elementu MANUFACTURER.
Element CATEGORYTEXT má neplatnú hodnotu
K opraveniu tohto nedostatku môžete využiť pravidlo na Hromadnú úpravu kategórií, ktorá vám našepká správnu kategóriu daného porovnávača.
Ako na to sa pozrite v tomto videu:
Element DELIVERY_DATE chýba alebo je prázdny
Ak vám element DELIVERY_DATE chýba, je potrebné ho pridať v nastavení pravidiel a následne naplniť (ako v predchádzajúcom prípade pri elemente MANUFACTURER).
Ak element DELIVERY_DATE máte, ale neobsahuje žiadne dáta, nezostáva nič iné ako dodaciu dobu nastaviť - ideálne v administrácii e-shopu.
Pre zlepšenie výkonu vašej inzercie si môžete navyše skontrolovať, aké informácie o dodaní posielate a či nie je možné distribučný proces zrýchliť. Porovnávače sa totiž líšia v tom, ako zobrazujú vami uvedenú dobu dodania v inzercii. Heureka aj Zboží.cz totiž zobrazujú ako skladom len taký tovar, ktorý má v elemente DELIVERY_DATE hodnotu 0 - ak teda vy máte v e-shope produkty, ktoré sú skladom označené 1, budú sa vám na porovnávačoch zobrazovať ako dostupné do troch dní. S tým sa potom spája vyššia cena za prekliky a menšie šance na dobré umiestnenie.
Element PRODUCT obsahuje nevhodné slová
Heureka (a ďalšie porovnávače) bojujú proti extrémne dlhým názvom či zavádzajúcim názvom produktov zákazom niektorých slov. Väčšinou sa jedná o doplnkové služby, pričom podľa špecifikácie Heureky môže byť súčasťou názvu napríklad: predĺžená záruka, darčekové balenie alebo servis zdarma. Naopak informácie o darčeku, doprave zadarmo alebo splátkovom predaji v názve tovaru netoleruje. Kompletný zoznam povolených a zakázaných slov nájdete tu.
Ako si s týmto poradiť?
Ak viete, aké slová v tomto názve máte - napríklad Doprava zdarma - stačí použiť pravidlo Nájsť a nahradiť, cez ktoré tento výraz v celom súbore nájdeme a nahradíme ho prázdnym políčkom. Pre istejšie vyhľadávanie sa hodí zaškrtnúť možnosť Regulárny výraz.
V prípade, že máte v názve rôzne nevyhovujúce slová, môžete postupovať rovnako s využitím regulárnych výrazov.
Ak máte rôzne dvojslovné ponuky (Doprava zdarma, Darček zadarmo, Splátkový predaj) na konci názvu, môžete využiť regulárny výraz v pravidle Nájsť a nahradiť, ktorý bude vyzerať takto: (\s*\S+\s*){2}$ Tento regulárny výraz nájde dve slová na konci reťazca, vrátane medzery pred tými slovami. Príklad: z reťazca "Tričko s dlhým rukávom Doprava zadarmo", reg. výraz nájde "doprava zadarmo".
Alternatívou je potom tento regulárny výraz \s*-[^-]*$ ktorý nájde akokoľvek dlhý text od konca reťazca do pomlčky, vrátane samotnej pomlčky a prípadné medzery pred pomlčkou. Príklad: z reťazca "Tričko s dlhým rukávom - doprava zadarmo", reg. výraz nájde "- Doprava zadarmo".
O využití Mergada pri správe inzercie si môžete prečítať aj v seriáli Najčastejšie použitie Mergada (1. diel, 2. diel, 3. diel).
S Mergadom si zvládnete tieto a mnoho ďalších úprav produktových feedov nastaviť hromadne a prehľadne sami. Skvalitníte prácu na správe inzercie e-shopu a ušetríte náklady na zamestnávanie programátora.
Ak by ste si nevedeli rady s ďalšími chybami vo vašom feede, mrknite na fórum, kde už sú niektoré popísané alebo sa obráťte na našu technickú podporu.
Napísal/Kateřina Šmajzrová/štvrtok, 10. november 2016 - 15:58
Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.
Pridať nový komentár