Ako opraviť časté chyby v XML feede? I. diel

Vybrali sme niekoľko častých chýb, ktoré XML feedy majú. K ich náprave je často vhodné využiť regulárne výrazy. Ak ste s nimi doteraz nepracovali alebo sa na ne chcete podrobnejšie zamerať, odporúčame seriál článkov o regulárnych výrazoch (1. diel, 2. diel, 3. diel).

Element EAN obsahuje neplatnú hodnotu

EAN je dôležitým identifikačným prvkom tovaru, najmä pri inzerovaní na Google nákupy. Ak váš feed obsahuje túto chybu, skúste postupovať nasledovne:
 
Skontrolujte, či je váš EAN správne dlhý. Obvykle má EAN 8 alebo 12-14 znakov. Hľadajte teda také produkty, ktoré tento počet znakov nemajú, a to pomocou nasledujúceho regulárneho výrazu: ^(\d{8}|\d{12,14})$
Regulárny výraz
 
Následne s týmto výberom produktov môžete ďalej pracovať - najprv zistiť, akú inú hodnotu ako vyššie uvedenú EAN obsahuje a tú potom opraviť priamo v e-shope. Prípadne, ak je hodnota EAN uvedená na inom mieste vo feede, môžete ju do elementu EAN zapísať pomocou pravidla Nájsť a nahradiť.

Element MANUFACTURER chýba alebo je prázdny

Informácie o výrobcovi sa často vyskytujú aj na inom mieste vo vašom feede. Môžete ich teda vybrať a skopírovať z iných elementov. Najprv je ale nutné skontrolovať, či element MANUFACTURER vo vašom feede vôbec je. Ak nie je, jednoducho ho v Mergadu vytvoríte - na karte Pravidlá dáte Upraviť elementy a na stránke elementy v pravom stĺpci element pridáte.

Následne môžete tento element naplniť pravidlom, a to podľa toho, kde sa informácie o výrobcovi nachádzajú. Popisujeme preto niekoľko možností:

  • V prípade, že máte len niekoľko málo výrobcov - povedzme maximálne dve desiatky - môžete postupovať skrz výbery. Teda vyfiltrovať jednotlivých výrobcov (napr. vyhľadaním mena výrobcu v DESCRIPTION alebo v PRODUCTNAME) a následne pre taký výber vytvoríte nové pravidlo (typu Prepísať), ktorým naplníte názov výrobcu do elementu MANUFACTURER.

  • V prípade mnohých výrobcov, pri ktorých by bol predchádzajúci postup veľmi zdĺhavý až nemožný je nutné zautomatizovať prepisovanie názvu tak, aby Mergado poznalo, kde má informáciu o výrobcovi vziať. Povedzme, že je meno výrobcu na začiatku elementu PRODUCTNAME. V prvom kroku tak vytvoríme premennú s názvom MANUFACTURER, ktorej náplňou bude prvé slovo z elementu PRODUCTNAME. (Novú premennú pridáte na karte Pravidlá v pravom stĺpci pomocou príkazu Upraviť premenné). To zariadime cez regulárny výraz: ^[^\s]*. Tento regulárny výraz hľadá od začiatku reťazca akékoľvek znaky do prvej medzery, nájde teda prvé slovo v reťazci vrátane prvej medzery, je preto použiteľný pre jednoslovné názvy výrobcov, napr. Addidas, Nike, Reebok, atď.

  • Túto premennú potom vložíme pomocou pravidla do elementu MANUFACTURER.

Element CATEGORYTEXT má neplatnú hodnotu

K opraveniu tohto nedostatku môžete využiť pravidlo na Hromadnú úpravu kategórií, ktorá vám našepká správnu kategóriu daného porovnávača.
 

Element DELIVERY_DATE chýba alebo je prázdny

Ak vám element DELIVERY_DATE chýba, je potrebné ho pridať v nastavení pravidiel a následne naplniť (ako v predchádzajúcom prípade pri elemente MANUFACTURER).
 
Ak element DELIVERY_DATE máte, ale neobsahuje žiadne dáta, nezostáva nič iné ako dodaciu dobu nastaviť - ideálne v administrácii e-shopu.
 
Pre zlepšenie výkonu vašej inzercie si môžete navyše skontrolovať, aké informácie o dodaní posielate a či nie je možné distribučný proces zrýchliť. Porovnávače sa totiž líšia v tom, ako zobrazujú vami uvedenú dobu dodania v inzercii. Heureka aj Zboží.cz totiž zobrazujú ako skladom len taký tovar, ktorý má v elemente DELIVERY_DATE hodnotu 0 - ak teda vy máte v e-shope produkty, ktoré sú skladom označené 1, budú sa vám na porovnávačoch zobrazovať ako dostupné do troch dní. S tým sa potom spája vyššia cena za prekliky a menšie šance na dobré umiestnenie.

Element PRODUCT obsahuje nevhodné slová

Heureka (a ďalšie porovnávače) bojujú proti extrémne dlhým názvom či zavádzajúcim názvom produktov zákazom niektorých slov. Väčšinou sa jedná o doplnkové služby, pričom podľa špecifikácie Heureky môže byť súčasťou názvu napríklad: predĺžená záruka, darčekové balenie alebo servis zdarma. Naopak informácie o darčeku, doprave zadarmo alebo splátkovom predaji v názve tovaru netoleruje. Kompletný zoznam povolených a zakázaných slov nájdete tu.

Ako si s týmto poradiť?

Ak viete, aké slová v tomto názve máte - napríklad Doprava zdarma - stačí použiť pravidlo Nájsť a nahradiť, cez ktoré tento výraz v celom súbore nájdeme a nahradíme ho prázdnym políčkom. Pre istejšie vyhľadávanie sa hodí zaškrtnúť možnosť Regulárny výraz.
V prípade, že máte v názve rôzne nevyhovujúce slová, môžete postupovať rovnako s využitím regulárnych výrazov.
 
Ak máte rôzne dvojslovné ponuky (Doprava zdarma, Darček zadarmo, Splátkový predaj) na konci názvu, môžete využiť regulárny výraz v pravidle Nájsť a nahradiť, ktorý bude vyzerať takto: (\s*\S+\s*){2}$ Tento regulárny výraz nájde dve slová na konci reťazca, vrátane medzery pred tými slovami. Príklad: z reťazca "Tričko s dlhým rukávom Doprava zadarmo", reg. výraz nájde "doprava zadarmo".
 
Alternatívou je potom tento regulárny výraz \s*-[^-]*$ ktorý nájde akokoľvek dlhý text od konca reťazca do pomlčky, vrátane samotnej pomlčky a prípadné medzery pred pomlčkou. Príklad: z reťazca "Tričko s dlhým rukávom - doprava zadarmo", reg. výraz nájde "- Doprava zadarmo".
 
O využití Mergada pri správe inzercie si môžete prečítať aj v seriáli Najčastejšie použitie Mergada (1. diel, 2. diel, 3. diel).
 
Ak by ste si nevedeli rady s ďalšími chybami vo vašom feede, mrknite na fórum, kde už sú niektoré popísané alebo sa obráťte na našu technickú podporu na e-maile mergado@mergado.sk.
 
 

Pridať nový komentár