Vytvorte si master feed a zbavte sa úpravy každého feedu zvlášť

Článok bol publikovaný 08. 04. 2020
| 4 minúty čítania

V MERGADE riadite inzerciu na porovnávačoch tak, že si v ňom vytvárate exporty, v ktorých upravujete potrebné dáta. Pokiaľ máte viac exportov a niektoré úpravy vykonávate opakovane v každom exporte zvlášť, zefektívnite tento proces vytvorením master feedu. Ukážme si, ako si ho nastavíte, aby ste značnú časť úprav dokázali vykonať hromadne.

MERGADO na 30 dní zadarmo
  • feed si upravíte sami a ušetríte náklady za prácu programátora
  • plný prístup ku všetkým funkciám už v skúšobnej verzii

Vyriešte všeobecné úpravy feedu naraz

Mať master feed v MERGADE znamená urobiť si „hlavný“ export navyše az jeho výstupnej URL adresy si následne vytvoriť všetky „menšie“ exporty. Hlavný export vám uľahčí nastavenie všeobecných a základných úprav dát. V jednotlivých exportoch si budete upravovať iba nevyhnutné, konkrétne úpravy pre daný porovnávač tovaru. Oba spôsoby úpravy dát tiež môžete kombinovať. Feedy e‑shopov samozrejme opravíte aj pomocou výberov a pravidiel tak, ako ste zvyknutí.

Aká je schéma master feedu v MERGADE

Výhody master feedu

  • odpadá nutnosť vykonávať rovnaké úpravy v jednotlivých exportoch 
  • zmeny uskutočnite rýchlo, jednoducho, na jednom mieste a bez potreby zopakovať úkon vo zvyšných menších exportoch

Získajte v MERGADE dokonalý prehľad o exportoch, ktoré ste vytvorili z master feedu. V sekcii Nastavenia a na podstránke Všeobecné nastavenia nájdete za adresou výstupného súboru šípku, pod ktorou nájdete všetky exporty vytvorené z master feedu.

Symbol šípky rovnakým spôsobom (v menu Nastavenia a na podstránke Všeobecné nastavenia) rozkliknete aj v jednotlivých exportoch. Nájdete tu zdroj, z ktorého je export vytvorený. Názvy jednotlivých exportov sú tvorené odkazy. Z master exportu sa tak ľahko prekliknete do menšieho exportu a naopak.

Typické príklady použitia master feedu v MERGADO Editore

1. Ak vstupný feed nie je konzistentný alebo neobsahuje úplné dáta (z tohto dôvodu v každom exporte potom budete musieť opravovať to isté). Konkrétne:

  1. chýbajúci názov výrobcu v názve produktu, ktorý vyžadujú porovnávače Heureka, Zboží.cz, GLAMI
  2. zlé/​neexistujúce EAN kódy – tento údaj je vhodný takmer pre všetky porovnávače
  3. neúplné alebo chýbajúce parametre produktov, ktoré sú pre určitý sortiment na porovnávačoch dokonca povinné a využívajú sa tiež pre parametrické filtre kategórií (u Heureky, Zboží.cz, GLAMI, FAVI, Biana, Google Nákupov)

Opravou týchto dát v master exporte nebudete musieť tieto opravy vykonávať v každom čiastkovom exporte, ktorý z master feedu vychádza.

2. Ak vstupný feed obsahuje nechcené produkty pre inzerciu. Typicky sa jedná o príliš lacné produkty, produkty s nízkou maržou, vypredané produkty, príslušenstvo, unikátny tovar, apod.

Keď také produkty v master exporte skryjete, už ich nebudete musieť skrývať v nadväzujúcich exportoch.

3. Nastavenie ceny dopravy na jednom mieste pre všetky porovnávače. Pokiaľ ceny dopravy a možných dopravcov nastavíte v master exporte, tak nielen, že nemusíte nastavovať dopravcu v každom nadväzujúcom exporte, ale uľahčíte si prácu aj pri budúcich zmenách. Ak napríklad na e‑shope zmeníte ceny u nejakého dopravcu, alebo zavediete novú dopravnú službu, postačí vám, keď zmenu vykonáte iba v master exporte. Do všetkých nadväzujúcich exportov sa takáto zmena dostane automaticky.

Zabudnite na zložité a pracné prehľadávanie jednotlivých administrácií porovnávačov, aby ste vypátrali, kde a ako v nich nastaviť ceny dopravy. Pomocou master exportu všetko vyriešite z jedného miesta.

Ako sa orientovať v menu master exporte

1. Pokiaľ z vášho master exportu načítajú výstupný feed nejaké ďalšie exporty v MERGADO Editore, ich súpis nájdete v menu master exportu: Nastavenia -> Všeobecné nastavenia -> pod “šípkou dole” pri výstupnej URL feede

2. Pokiaľ nejaký export ako vstupný feed používa ten výstupný z master exportu, nájdete ho opäť v menu tohto exportu: Nastavenia -> Všeobecné nastavenia -> tentoraz pod “šípkou dole” pri vstupnej URL nájdete odkaz vedúci priamo do master expo

NEZABUDNITE: Master feed znamená export navyše –⁠ preto budete mať viac produktov na výstupe. Zmena ich množstva môže ovplyvniť cenu za používanie MERGADA.

Systém využívania master feedu a čiastkových exportov vám dokáže ušetriť množstvo práce. Uľahčite si s ním pracnú úpravu dát a inzerciu na vašom e‑shope zacielite priamo na konkrétny porovnávač tovaru. Ak si nastavením MERGADA stále lámete hlavu, skúste omrknúť naše videonápovedy. Nájdete v nich detailné postupy, ako s našim nástrojom pracovať.

Mohlo by vás zaujímať:

Autor / Petra Marková / 08. 04. 2020

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v MERGADE na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.

Komentáre

Sice nebudu dosavadní exporty pro každého srovnávače již předělávat na “master feed” (kdo jiný by to platil než klient), ale pro nové klienty ho využuji. Mockrát jsem si říkal, že by něco takového nebylo od věci mít k dispozici. Děkuji za to.

Karel Hanousek / 02. 07. 2020 - 21:10

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.