S Mergadom do zahraničia: Nemecko (časť 1.)

Nemecko je najľudnatejší štát EU. Aj tu je internetový obchod na vzostupe a preto láka množstvo zahraničných podnikateľov. Obchodovanie online v Nemecku je viac rozvinuté a nemecký zákazník je vnímaný ako jeden z najnáročnejších v Európe. Poďme si spolu urobiť prehľad úskalí, ktoré je pri vstupe na nemecký trh potrebné poznať.

Podmienky na trhu

Súčasná populácia Nemecka činí cez 83 miliónov obyvateľov. Článok agentúry eVisions hovorí, že v roku 2016 bolo na internete denne 65 % všetkých Nemcov, aspoň raz týždenne sa pripojilo 83 % tunajšej populácie. Najpoužívanejším zariadením pre pripojenie k sieti pritom nie sú počítače, ale múdre telefóny.

Podľa prehľadu Expandeca je súčasný počet e-shopov okolo 73 000, ale v roku 2016 internetový predaj v maloobchodnom trhu zaznamenal iba 14 % tržieb. Môžeme teda povedať, že Nemci sú pri nakupovaní online stále konzervatívni. To mimo iné znamená, že tunajšia e-commerce môže toho stále veľa ponúknuť. Investovať do vstupu na nemecký online trh má preto stále veľký zmysel.

Percentuálny prehľad vyhľadávania na internete a online nákupov v Nemecku. Zdroj: ty internety.cz

Správanie nemeckých zákazníkov

Ako sme už poznamenali v úvode, nemecký zákazník je veľmi náročný. Okrem obvyklých kritérií ako je dobrá orientácia na webe a jednoduchosť nákupu, kvalita inzerovaného tovaru, či komplexnosť ponuky, si Nemci tiež veľmi potrpia na dôveryhodnosti spoločnosti. Nemeckí zákazníci o obchodoch často hľadajú referencie a informácie. Je preto potrebné myslieť na to, aby ste im poskytovali všetky informácie, ktoré vyžadujú.

Vyhľadávače a porovnávače

V Nemecku sa viac než z 90 % vyhľadáva na Google. Na špičke nemeckého internetového obchodu sa už niekoľko rokov drží Amazon. Vďaka veľkej väzbe na domáci trh ho však nasledujú nemeckí predajcovia ako Otto, Zalando, či Conrad. Článok eVisions tiež ukazuje na širokú obľubu sociálnych sietí, najmä Facebooku. E-shopy dávajú veľký dôraz na kvalitný obsah na ich facebookových stránkach a veľa tu využívajú platenú inzerciu. Nemeckí zákazníci často využívajú Facebook pre zisk informácií o e-shopoch a zdielaní informácií o uskutočnenom nákupe. Z ďalších obľúbených sociálnych sietí je potrebné spomenúť Instagram, Snapchat, či WhatsApp, ktorý je najpoužívanejším messnegerom a môžete inzerovať aj tu.

Najpoužívanejšie e-shopy v Nemecku za rok 2016. Zdroj: prezentácia Ecommcerce Foundation – Ecommerce Report Germany 2018

Najväčšie cenové porovnávače v Nemecku

Aj cenové porovnávače majú v nemeckej e-commerce nezastupiteľnú úlohu. Priestor, kde sa presadiť, ponúkajú najmä tri najväčšie: Idealo, Billiger, Ladenzeile.

Čo musí e-shop pri vstupe na nemecký trh spĺňať:

  1. Buďte legislatívne bez poškvrny – dbajte vo svojej firme na dodržiavanie všetkých právnych povinností.
  2. Web bez chyby – majte stránky preložené a lokalizované od rodeného hovorcu, služby rodených hovorcov využívajte aj pre zákaznícky servis.
  3. Impressum a všeobecné obchodné podmienky sú povinné – e-shopy musia mať na webe podstránku s dôležitými, právnymi informáciami o subjekte (názov a adresa spoločnosti, e-mail, fax, telefón, zástupca spoločnosti, sídlo spoločnosti, registračný súd, IČ, DIČ, subjekt zodpovedný za obsah webu).
  4. Vystupujte ako nemecká spoločnosť – s predchádzajúcim bodom súvisí aj to, že ak máte nemecké sídlo firmy, budete pre nemeckých zákazníkov dôveryhodnejšími.
  5. Nemci počujú na silný brand – odlišujte sa, posilňujte vzťah s obchodnými partnermi, budujte brand dopredu pomocou silného, zaujímavého obsahu.
  6. Získajte certifikáty – Nemci dajú veľa na potvrdenie kvalít e-shopov certifikátmi, najznámejším z nich je Trusted Shops, certifikácia pre e-shopy však v Nemecku prebieha na veľa úrovniach, aj tu platí porekadlo čím viac, tým lepšie.

Idealo

Idealo je najpopulárnejší porovnávač v Nemecku s takmer 20 rokmi v praxe v obore. Má niekoľko európskych mutácií. Prebieha na ňom viac než 1,3 miliónov zobrazení denne, nájdete tu viac ako 50000 e-shopov a cez 330 miliónov produktových ponúk. Nie je tu možné biddovať, inzercia sa zobrazuje na základe ceny tovaru. Pomocou Mergada dokážete dáta pre Heureku, či Zboží.cz prekonvertovať na dáta pre Idealo.

Billiger

Billiger je druhý najpoužívanejší nemecký porovnávač. Jeho zákazníci môžu vyberať tovar z viac ako 58 000 e-shopov. Okrem klasického tovaru ako je spotrebná elektronika, móda, či športové potreby Billiger ponúka porovnanie cien za elektrinu, plyn alebo letenky. Mergado vie z formátov pre Heureku, či Zboží.cz prekonvertovať aj dáta do formátu pre Billiger.

Ladenzeile

Tretí z najvýraznejších nemeckých porovnávačov je prevádzkovaný spoločnosťou Visual Meta, ktorá má pod sebou aj zahraničné mutácie LadenzeileShopalike. V produktových ponukách tohto porovnávača nájdeme všetko od módy, topánok, doplnkov, šperkov, hodiniek až po nábytok. Jeho ponuka zahŕňa viac než 70 miliónov produktov z 3780 rôznych obchdoov. Mergado s Visual meta v súčasnosti nadväzuje užšiu spoluprácu. Ak zvažujete obchodovanie skrz Ladenzeile (či Shopalike), môžete sa v Mergade tešiť na rozsiahlu nápovedu, ktorá vám pomôže zvládnuť všetky úskalia inzercie na týchto porovnávačoch.

Špecializované porovnávače

Ak obchodujete v určitom špecifickom odvetví, máte v Nemecku k dispozícii množstvo špecializovaných porovnávačov, kde váš tovar osloví viac skutočných záujemcov a nezanikne v kope rôznorodých ponúk.

Conrad

Conrad je firma s viac ako 95 ročnou históriou, ktorá spája tradíciu a pokrok. Jej základ tvorí internetový obchod s elektronikou pokrývajúci väčšinu území Európy. Produktové portfólio Conradu obsahuje okolo miliónov produktov od súčiastok, cez techniku pre dom a záhradu až po multimédiá a profesionálne audio a video techniku. Medzi jeho mutácie patrí aj česká varianta.

Moebel

Moebel sa od roku 2007 špecializuje na online predaj nábytku a doplnkov na bývanie. Nájdete tu viac ako 3 milióny kusov nábytku od 250 internetových obchodov a až 5000 predajcov. Zákazníci v jeho ponuke nájdu ako sezónny a designový nábytok, tak aj nábytok na zakázku a množstvo dekorácií.

Zalando

Zalando patrí k špičke medzi predajcami módy. Jeho sortiment obsahuje takmer 2000 medzinárodných značiek a približne 250000 produktov. Navštívi ho viac než 200 miliónov zákazníkov za mesiac. Zalando obchoduje v takmer dvoch desiatkach európskych štátov, v nedávnej dobe vstúpilo tiež do Českej republiky.

Ďalšie informácie o nemeckej e -commerce si necháme na zajtrajšie pokračovanie. V ňom sa pozrieme, s akými formátmi vám v Nemecku Mergado pomôže uspieť, povieme si, aké platby tu má zmysel ponúkať a služby ktorých dopravcov využívať. Tak ako vždy nebude chýbať niekoľko tipov na to, ako sa v očiach zákazníkov stať viac nemeckým e-shopom.

Pridať nový komentár