S Mergadom do zahraničia: Nemecko (časť 2.)

V prvom diele sprievodcu vstupom na nemecký online trh sme si zmapovali terén. V dnešnom pokračovaní sa pozrieme, s akými formátmi vám v Nemecku Mergado pomôže uspieť, povieme si, aké platby tu má zmysle ponúkať a služby ktorých dopravcov využívať. Tak ako vždy nebude chýbať niekoľko tipov na to, ako sa v očiach zákazníkov stať nemeckým e-shopom.

Formáty podporované Mergadem

Dopravcovia a druhy platieb

Dopravcovia

Nemci majú pri doprave objednávok dve hlavné podmienky.

  • Prvá je citlivosť voči cene za dopravu. Je preto na mieste využívať akcie „doprava zdarma“, nastaviť minimálne ceny za poštovné, či započítanie ceny za dopravu do ceny produktu.
  • Druhým kritériom je dlhé čakanie – ide preto o to, aby lehota od expedície po doručenie netrvala príliš dlho.

Nemci najviac využívajú služby nemeckej pošty (DHL) a súkromné prepravné spoločnosti.

Najpoužívanejšie spôsoby doručenia objednávok v Nemecku. Zdroj: prezentácia Ecommerce Foundation – Ecommerce Report Germany 2018

Platobné metódy

Najčastejšie využívaný a najviac poskytovaný spôsob platby v Nemecku je platba cez PayPal. Nemci v značnej miere neradi platia dopredu za objednávky – najčastejšie býva platba na dobierku, či na faktúru. Podľa eVisions je v Nemecku na miernom vzostupe platba kartou. Pomalý nárast obľuby platby kartou je zapríčinený rozšíreným používaním systému EC kariet, ktorých pomocou nie je možné platiť online. Podľa odborných predpovedí by malo používanie EC kariet v nadchádzajúcich rokoch ustúpiť. Platby kartou ho majú úplne nahradiť.

Najrozšírenejšie platobné metódy zoradené podľa obľúbenosti nemeckého zákazníka. Zdroj: evisions.cz

Najpredávanejší tovar

Podľa prezentácie Ecommerce Foundation, Nemci v roku 2017 najradšej nakupovali knihy, filmy, hudbu a hry. Na ďalších priečkach ich nasledovalo oblečenie, spotrebná elektronika a obuv.

Najpredávanejší tovar v Nemecku za rok 2017. Zdroj: prezentácia Ecommerce Foundation – Ecommerce Report Germany 2018

Mergado tip

Buďte vierohodní

Ako sme už spomínali v prvej časti článku, získať si dôveru nemeckého zákazníka trvá. Čo ho určite postrčí veriť vášmu e-shopu a tovaru, je legislatívna čistota, bezchybný web a dobre zvládnutý zákaznícky servis, v ktorom nesmie chýbať rodený hovorca. Jednoducho povedané: čím viac bude vaša firma v zákazníkoch vzbudzovať dojem nemeckého štandardu, tým viac na nich zapôsobíte a oni sa do vášho e-shopu budú vracať. Rovnako ako ich priatelia a rodina, ktorí od nich získajú pozitívne referencie.

Trusted Shops

Trusted Shops je jeden z najdôležitejších certifikátov, o ktorého získanie by ste sa mali pokúsiť. Pre nemeckého zákazníka to je jasný ukazovateľ, že obchod spĺňa vysoké nároky na kvalitu, bezpečnosť a serióznosť, ktoré sú späté s internetovým nákupom. Umiestnenie certifikátu na Idealo.de ovplyvňuje posilnenie dôveryhodnosti predajca.

Buďte prístupní z mobilu

V Nemecku prevažujú online nákupy prostredníctvom mobilných telefónov. Ani tentokrát preto nevynecháme upozornenie na starostlivú optimalizáciu webu pre smartphony. Ak zamierite do Nemecka, je optimalizovaný web stávka na istotu.

Expandovať na nemecký trh má stále veľký zmysel. Nemecké prostredie je však po všetkých stránkach náročné. Odporúčame predtým „potrénovať“ zručnosti na trhu, ktorý tak vysoké nároky zatiaľ nemá (pre inšpiráciu si rozkliknite našu tému S Mergadom do Zahraničia) – najmä ak by Nemecko mal byť prvý štát, ktorý sa so svojím e-shopom rozhodnete dobyť.

Pridať nový komentár