Vianočný checklist: Zobrazovanie štatistiky v Mergade

Potrebujete dohľadať štatistiky vašich exportov v Mergade? Odteraz to pre vás bude ľahké. Spísali sme checklist, ktorý vám problémy so zobrazením štatistických dát pomôže nájsť a odstrániť.

Ak v Mergade nevidíte štatistické dáta, skontrolujte:

1. V Google Analytics:

Evidujú sa mi v GA za posledných 30 dní prekliky, konverzie a tržby z konrkétneho cenového porovnávača?

  • Pozrite sa do Google Analytics -> zvoľte si výber dát, ktoré chcete prehliadať -> vyhľadajte „Zdroj / Médium“ alebo v menu prejdite na prehľad Akvizície-> Všetka návštevnosť-> „Zdroj / médium“.
  • V stĺpci „Zdroj / médium“ si vyfiltruje dáta za obdobie posledných 30 dní. Uvidíte v ňom názvy jednotlivých zdrojov návštev. Podľa týchto názvov Mergado načíta dáta do jednotlivý exportov, ktoré v Mergade máte vytvorené.

2. V Mergade:

Mám v aplikácii Keychain vytvorené spojenie na GA?

  • V Mergade prejdite do Vášho e-shopu (napr. kliknutím na názov e-shopu v Mergade) a v ňom do aplikácie Keychain > v Keychain skontrolujte, či máte vytvorené prepojenie na Google Analytics a nezobrazuje sa u tohto spojenia žiadne chybové hlásenie (zelená „fajka“ + test, že „spojenie je v poriadku“). Dôležité je napojiť Mergado na správny dátový profil vášho e-shopu, tj. ide o doménu môjho e-shopu a výber dát, ktorý sa má pre vyhodnocovanie štatistík používať?
  • Tým máte všetko hotovo a Mergado vám počas pár hodín začne zobrazovať štatistiky načítané z Google Analytics.

3. Používam v GA vlastné pomenovanie zdrojov návštev?

  • Ak áno: mám v Mergade-> v konkrétnom exporte, napr. pre Heureku -> v menu: Nastavenie -> Analytika -> v poli „UTM source parameter“ zadaný rovnaký (vlastný) názov zdroja návštev, ktorý používam v GA?
  • Ak nie: mám v Mergade -> v konkrétnom exporte, napr. pre Heureku -> v menu: Nastavenie -> Analytika -> v poli „UTM source parameter“ niečo nastavené? Pole by malo byť v tomto prípade prázdne.

4. Používam v odkazoch UTM parameter „medium“ a mám v Google Analytics túto informáciu dostupnú?

  • Ak áno: je možné tento parameter voliteľne a nepovinne nastaviť aj v Mergade -> v konkrétnom exporte, napr. pre Heureku -> v menu: Nastavenie -> Analytika -> v poli „UTM medium parametr“
  • Ak nie: nenastavujte tento parameter ani v Mergade -> v konkrétnom exporte, napr. pre Heureku -> v menu: Nastavenie -> Analytika -> v poli „UTM medium parameter“. Pole by malo byť v tomto prípade prázdne.

 

Pomohol vám tento checklist? Ak si prajete doplniť informácie, alebo máte tip na ďalšieho sprievodcu/nápovedu pre uľahčenie práce s Mergadom, napíšte nám na fórum.

Pridať nový komentár