Vychytajte obrazovú inzerciu s novinkami Feed Image Editor #2

V predchádzajúcom diele noviniek z aplikácie Feed Image Editor sme si predstavili niekoľko šikovných vychytávok. Ale to nie je všetko. V posledných mesiacoch sa jeho vývojári naozaj činili a pridali pár ďalších funkcionalít, ktoré vám spríjemnia tvorbu a vedenie obrazovej inzercie.

Ponúkajte produkty skladom

Rozhodovanie zákazníka významne ovplyvňuje skutočnosť, že je tovar skladom. Vytvorte v Mergade výber produktov skladom a aplikujte na ne šablónu.

Postup:

  1. Na podstránke Produkty v Mergade vytvorte výber produktov, ktoré máte skladom. Stačí zadať podmienku DELIVERY_DATE je rovné 0.
  2. Tento výber pomenujte napr. Produkty skladom a uložte.
  3. Vo Feed Image Editore vytvorte Novú šablónu a vyberte pre ňu vytvorený výber produktov.
  • Nastavte výsledný formát produktových fotografií.

Podstránka Náhľad

Šablóny vytvorené vo Feed Image Editore, ktoré zrovna nevyužívate, nemusíte mazať. Aby ste ich mohli použiť v budúcnosti a nestratili v nich prehľad je v aplikácii k dispozícii podstránka Náhľad.

Na podstránke Náhľad uvidíte, ako vaša reklama reálne vyzerá a odhalíte tu možné chyby.

 

Používajte funkciu Presah

Vo FIE produktové fotografie upravíte rôznymi spôsobmi. Nová funkcia Presah vám pomôže vytvoriť miesto pre ďalšie grafické prvky alebo orezať logo výrobcu.

Ako orezať produktovú fotografiu:

  1. V Mergade urobte výber produktov, ktoré chcete orezať. Pomenujte ho a uložte.
  2. Vo Feed Image Editore vytvorte novú šablónu a vyberte pre ňu zvolené produkty.
  3. Na podstránke Formát zvoľte výslednú veľkosť reklamy a obrázok nechajte prispôsobiť výslednému formátu.
  • Pre orezanie fotografií budete pracovať v poli Presah. Veľkosť orezu zadáte v pixeloch.

 

Ako zmenšiť produktovú fotografiu:

  1. Zadajte mínusové hodnoty – tým vaše obrázky zmenšíte.
  2. Takto budú všetky fotky rovnako veľké a vám vznikne priestor pre grafické prvky.

Odlíšte sa vlastným pozadím

Pre reklamu na Heureke, Zboží.cz a Google Nákupoch je potrebné mať na fotografii biele pozadie. Facebook a Instagram umožňujú využiť aj fotky s farebným pozadím a odlíšiť sa tak od konkurencie.

Pridajte vlastné pozadie k produktovým obrázkom:

  1. Vo Feed Image Editore v karte Formát zvoľte možnosť Farba pozadia.
  2. Vyberte si z prednastavených farieb, alebo zadajte kód svojej vlastnej (šestnástkový RGB zápis bez znaku #, alebo RGBA).
  3. Ako pozadie môžete použiť aj svoj vlastný obrázok – na karte Vrstvy vyberte možnosť Obrázok a vložte .png vo veľkosti výslednej reklamy (alebo takej, akú potrebujete).

Odstráňte navždy chybovú hlášku 404

Chybová hláška s kódom 404 znamená, že cieľový obrázok nebol nájdený. Feed Image Editor obrázok nenájde – v reklame sa nezobrazí. V prípade, že také URL vo vašom feede sú, je potrebné ich čo najskôr prepísať.

Postup:

1. Vo Feed Image Editore prejdite na podstránku Produkty.

2. Kliknite na okno Stavový kód.

  • Ak v tomto okne nevidíte výber 404: stránka nenájdená, váš feed také stránky neobsahuje.

3. Aplikácia vám URL s hláškou 404 vypíše a vy budete vedieť, ktoré máte zmeniť.

 

Využite Vlastnú sadu obrázkov

Funkcionalitu Vlastnú sadu obrázkov využijete najmä pri opakovanom vkladaní rovnakých motívov (logo, maskot, a pod.) do vašich fotiek. Nahrané grafické prvky budete mať k dispozícii pri každej šablóne daného exportu, bez toho, aby ste ich museli znovu nahrávať.

Postup:

1. V aplikácii prejdite k vytvoreniu novej šablóny.

2. V záložke Vrstvy vyberte Novú a z možností zvoľte Vlastná sada.

3. Pomenujte ju a otvorí sa vám ponuka pre vkladanie nových obrázkov.

4. Nahrajte vybrané obrázky a vrstvu uložte.

A to je všetko. Zatiaľ – o ďalších novinkách z Feed Image Editoru vás budeme opäť informovať. A ak ste si túto skvelú appku ešte stále nezapli, vyzkoušejte ji. Postačí pár dní a potom už bez nej pri tvorbe obrazovej inzercie nedáte nikdy ani ranu.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Audit obrázkov vás zbaví chýb v obrazovej inzercii

Zanedbať starostlivosť o produktové obrázky sa nevypláca. V nastavení obrazovej reklamy existuje mnoho chýb, kvôli ktorým môžu porovnávače zamietnuť inzerciu vašich produktov. Pri e-shopoch so stovkami či tisíckami položiek v ponuke je prakticky nemožné kontrolovať obrázky ručne. A práve preto je tu audit obrázkov aplikácie Feed Image Editor.

27.05.2020
Online MergadoFest predstavil trendy v inzercii na porovnávačoch tovaru

Zimné MergadoFest prebehol v upravenej online verzii. V predchádzajúcich troch týždňoch priniesol sériu webinárov, ktoré sa zamerali na dôležité novinky v biddingu a image marketingu a predstavili nové funkcie Mergada a jeho modulov. Pustite si ich záznamy. Pomôžu vám zmodernizovať inzerciu vášho tovaru.

16.04.2020
Využívajte Mergado ako dátový editor

Viete, že s Mergadom dokážete upravovať nielen feedy pre zrovnávače, ale zvládnete s ním aj všeobecné úpravy XML a CSV feedov, ktoré následne využijete pre import do e-shopu alebo pre odovzdanie veľkoobchodným partnerom? Ukážme si, čo všetko dokáže Mergado ako editor feedov.

05.03.2020

Pridať nový komentár