Propagujte svoj tovar online pomocou Google Shopping #2

Radim Zhoř
4. 1. 2019
2 minúty čítania
Propagujte svoj tovar online pomocou Google Shopping #2

V prvom článku o inzercii na Google Shopping sme si prešli základy. V dnešnom pokračovaní sa pozrieme na to, ako vytvoriť Google účty Merchants, Ads a Analytics a navzájom ich prepojiť. Všetko zvládneme v pár krokoch.

V prvom článku o inzercii na Google Shopping sme si prešli základy. V dnešnom pokračovaní sa pozrieme na to, ako vytvoriť Google účty Merchants, Ads a Analytics a navzájom ich prepojiť. Všetko zvládneme v pár krokoch.

Ako vytvoriť a prepojiť Google Merchants, Ads a Analytics

Prihláste sa do Google Merchant Centra

V predošlom článku sme si povedali, že základom inzercie na Google je vytvoriť si vlastný Google účet. Po jeho vytvorení sa potrebujete prihlásiť do Google Merchant Centra.

Tu:

  1. vyberte štát, z ktorého pochádza váš e‑shop
  2. vyplňte meno e‑shopu
  3. zadajte URL vášho webu
  4. odsúhlaste obchodné podmienky
  5. a pomocou e‑mailu overte váš web

Takto vytvoríte účet v Google Merchant Centru, ktorý sa prepojí s vaším Google účtom. Účet v Google Merchant Centru nemôžete zmazať, ale môžete ho nazdieľať ďalšiemu e‑mailu (a svoj e‑mail z účtu odpojiť), alebo môžete zmazať celý Google účet.

Vytvorte účet v Google Ads

Keď si vytvoríte účet v Google Merchant Centre, pokračujte prihlásením do Google Ads.

Tu:

  1. stačí vložiť URL vášho webu a môžete začať tvorbu prvej kampane
  2. aby ste Google Ads prepojili s Merchant Centrom, musíte v administrácii použiť vaše užívateľské číslo – to nájdete v pravom hornom rohu obrazovky rozhrania Google Ads
  3. potom sa vráťte do Merchant Centra a prihláste sa
  4. v pravom hornom roku v Merchant Centre kliknite na ikonu Nastavenie (tri zvislé bodky)
  5. v časti Prepojiť účet nájdete užívaľské číslo vášho účtu v Ads
  6. kliknite na Prepojiť

Nezabudnite na Google Analytics

Aby ste mohli analyzovať výsledky vašich kampaní v Google Shopping, je ďalším dôležitým krokom vytvorenie účtu v Google Analytics a jeho prepojenie s vaším Ads účtom.

Najskôr:

  1. bežte do Google Analytics a vytvorte si tu účet
  2. vyplňte požadované informácie potvrďte registráciu
  3. prejdite do administrácie a kliknite na Prepojenie s Ads
  4. vyberte správne užívateľské číslo a dajte Pokračovať
  5. následne vyplňte požadované informácie a kliknite na Prepojiť účty

Takto prepojíte všetky vaše účty a môžete nahrať váš produktový feed do Google Mechant Centra. Chcete z vášho stávajúceho produktového feedu vytvoriť feed pre Google Shopping? Vytvorte si účet v Mergade a zvládnete to za pár kliknutí.

Radim Zhoř

  • He has several years of experience in e‑commerce.
  • He works as a Business Development Specialist and Head of Support at Mergado technologies, s.r.o., where he helps to market the Mergado product management tool.