Ako na cenové porovnávače (3.diel) - Začíname s Heurekou

Prečo Heureka?

V minulom dieli sme si už v krátkosti Heureku predstavili. Spomenuli sme hlavné dôvody prečo na nej inzerovať, sú to: 

  1. Najvyšší tržný podiel, s čím súvisí samozrejme aj navyššia návštevnosť
  2. Administrácia ponúka najväčšiu mieru úprav a optimalizácií vášho e-shopu

Postup ako začať inzerovať

  • Prvý krok je samozrejme registrácia svojho e-shopu na cenový porovnávač.
  • Ďalším krokom, ktorý sa môže zdať ako banalita (mnoho ľudí mu nevenuje dostatočnú pozornosť), je správne vyplnenie všetkých údajov v administrácii porovnávača. Nasledujúci obrázok zobrazuje administráciu Heureky. Výstupom tohoto článku teda bude súpis vecí, ktoré je vhodné správne vyplniť.

Heureka administrácia

  • Vyplnenie všetkýych informácií o svojom obchode po kliknutí na Upraviť obchod, to znamená v prvom rade povinné (URL adresa XML feedu a kontakty) a smozrejme nepovinné údaje ako PrevádzkovateľPopisĎalšie informácieAdresaŠtáty kam zasielateSpôsoby platby

Administrácia Heureky - Upraviť obchod

Stránka Upraviť obchod so základnými informáciami o vašom e-shope.

  • Dobitie kreditu a nastavenie režimu "Aktivovaný v PPC", čo nám neskôr umožní platiť za prekliky a dostať sa na najvyššie pozície v porovnaní s ostatnými e-shopmi.
  • Nastavenie cien dopravy. V administrácii si jednoducho nastavíte napr. cenové rozsahy pre rôzne hmotnosti a rôznych dopravcov. Čo je ale dôležité, že všetky tieto informácie budú používateľom zobrazené a aj na základe nich sa môže nakupujúci rozhodnúť, či nakúpi práve u vás.

Informácie o doprave v porudktovej karte

Ukážka zobrazenie dopravy na produktovej karte

  • Pridanie kamenných pobočiek. Taktiež dôležitá vec. Používatelia sa často rozhodujú podľa toho, či je obchod v blízkosti ich bydliska. Informácie o vzdialenosti kamenných pobočiek sa budú používateľom zobrazovať vo výpise cien u každého produktu a na mape na detaile obchodu. Pobočkou sa rozumie miesto, kde môže zákazník tovar osobne vyzdvihnúť.
  • Pokročilejším nastavením je aktivácia Dostupnostného XML súboru, ktorého nasadenie má značné výhody. Napr. väčšie konverzie, teda stopercentne presné informácie o dostupnosti tovaru vedú k lepším konverziám. Kontrola dostupnosti, keďže na Heureka.sk prebieha prísnejšia kontrola dostupnosti tovaru, nepravdivé informácie vedú k blokácii eshopov. Dostupnostný feed týmto problémom predchádza. 
  • Aktivácia služby "Overené zákazníkmi". Táto služba prináša cennú spätnú väzbu od zákazníkov, podľa ktorej môžete pracovať na ďalšom zlepšení služieb. Na stránky vášho obchodu si môžete umiestniť ikony certifikátu. Možnosť umiestniť si na svoj web recenzie na váš obchod, alebo vaše produkty pomocou jednoduchých XML exportov. K tejto službe sa však priamo viažu aj ďalšie, ktoré, jedna bez druhej nefungujú. T.j. ak ešte nemáte tento certifikát nemôžete nastavovať bidding, alebo generovať si Sortiment reporty.
  • Implementácia Merania konverzií - ďalší užitočný nástroj v rámci administrácie Heureky. Umožňuje na karte Štatistiky sledovať informácie o vašej efektivite zobrazovania na Heureke a umožní podrobne sledovať ROI (návratnosť vašich investícií) až na úroveň konkrétnych sekcií a produktov. Vyžaduje si implentáciu kódu na posledné stránku vášho bjednávacieho procesu. 

Štatistiky dostupné po implementácii Merania konverzií

Štatistiky dostupné po implementácii Merania konverzií

Všetky vyššie spomenuté body, a to kde ich nastaviť, sú znázornené červenou šípkou na obrázku Ukážka administrácie Heureky.

Záver

Myslím, že týmto môžeme uzavrieť úvodný diel k téme Heureky a to ako si na nej optimalizovať inzerciu. V ďalšej časti si povieme niečo o tom, ako efektívne spárovať svoje produkty do produktových kariet aj s ukážkou ako nato v aplikácii Mergado.

Pridať nový komentár