Automatické aktualizácie tovaru na Google Nákupoch zvýši návštevnosť vašich reklám

Lukáš Horák
7. 3. 2019
2 minúty čítania
Automatické aktualizácie tovaru na Google Nákupoch zvýši návštevnosť vašich reklám

Oneskorenie pri aktualizácii produktových dát vášho tovaru môže spôsobiť, že sa k zákazníkom dostanú nepresné informácie. Také nezrovnalosti ovplyvňujú mieru spokojnosti a teda ich chuť u vás nakupovať. Na Google Nákupoch sa týchto oneskorení zbavíte pomocou automatických aktualizácií tovaru.

Oneskorenie pri aktualizácii produktových dát vášho tovaru môže spôsobiť, že sa k zákazníkom dostanú nepresné informácie. Také nezrovnalosti ovplyvňujú mieru spokojnosti a teda ich chuť u vás nakupovať. Na Google Nákupoch sa týchto oneskorení zbavíte pomocou automatických aktualizácií tovaru.

S automatickými aktualizáciami tovaru Google Shopping budú vaše dáta stále aktuálne

Používajte značky štrukturovaných dát

Značky štrukturovaných dát sú strojovo čitateľnou formou produktových dát, ktorú užívateľ vloží do HTML kódu webu. Ich pomocou Google interpretuje a spracováva obsah vašich stránok. Na základe značiek štrukturovaných dát u reklám v Google Nákupoch upravíte informácie o produktoch a to pre atribúty PRICE a AVAILABILITY. Tieto údaje vyhľadávajú pokročilé nástroje na získavanie dát, ktoré je pravidelné (1x denne, 1x týždenne, 1x mesačne) aktualizujú na prehľade vašich položiek.

Ako zapnúť automatické aktualizácie tovaru

Automatické aktualizácie tovaru sú vo východzom nastavení zapnuté (môžete ich kedykoľvek vypnúť). Spustí sa však až vtedy, keď na vstupe (na vašom či klientskom webe) budete mať platné štrukturované dáta. Zároveň je potrebné overiť, či sekciu Akcia Nákupov na Google uvádzate ako included_​destination a sprístupňujete atribút LINK (teda URL položky).

Užívatelia tak priamo v reklame na Google Nákupoch automaticky uvidia správnu cenu a budú odkazovaní iba na tovar, ktorý je naozaj na sklade. Google produktové dáta aktualizuje prostredníctvom informácií zo vstupných stránok – umožňuje tým vyhnúť sa nezrovnalostiam medzi údajmi v reklamách v Nákupoch i na klientskom webe.

Aktuálny stav automatických aktualizácií zobrazuje v časti „Automatické aktualizácie položiek“ svojho účtu, ktorú nájdete v ponuke s tromi bodkami na Domovskej stránke.

Na čo si dať pozor

  1. ak máte účet nastavený pre viac klientov, bude každý podúčet používať vo východzom nastavení parametre nadradeného účtu – v podúčtoch si však môžete vybrať možnosť vlastného nastavenia
  2. pre veľké množstvo položiek nedokážu automatické aktualizácie prekontrolovať naozaj všetky z nich – posielajte čo najčastejšie presné produktové dáta
  3. ak nebude odpovedať väčšie množstvo údajov, automatická aktualizácia prestane fungovať a vášmu účtu bude hroziť preventívne zamietnutie položiek – skontrolujte:
  • či sa dostatočne zhodujú štrukturované dáta na vstupe s dátami odosielanými do google
  • či sú údaje na vstupe správne a či niektoré chýbajú
  • či sú štrukturované dáta na vstupe platné

Poskytujte zákazníkom Google Nákupov iba aktuálne dáta. Automatické aktualizácie položiek vám pri správne zadaných údajoch zaručí, že vaši zákazníci budú mať po ruke presné informácie. Zaujímate sa o inzerciu na Google Nákupoch? Informácie, ako začať a ako si správu inzercie uľahčiť pomocou Mergada sme pre vás spísali v článkoch Propagujte svoj tovar online pomocou Google Shopping #1 a #2.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.