ePrivacy Cookies 2022 a Mergado Pack pre WooCommerce 

Lukáš Horák
21. 12. 2021
4 minúty čítania

Pripravte svoj web pre novelu zákona o elektronických komunikáciách na rok 2022. Upravuje podmienky pre používanie cookies a ďalších technológií, ktoré ukladajú údaje do zariadenia používateľa. Pre užívateľov Mergado Packu pre WooCommerce sme spísali návod, ako všetko pohodlne vyriešiť.

Pripravte svoj web pre novelu zákona o elektronických komunikáciách na rok 2022. Upravuje podmienky pre používanie cookies a ďalších technológií, ktoré ukladajú údaje do zariadenia používateľa. Pre užívateľov Mergado Packu pre WooCommerce sme spísali návod, ako všetko pohodlne vyriešiť.

Čo presne novela znamená

  1. Súhlas s používaním cookies musí byť vykonaný aktívnou formou opt-in, teda na základe aktívneho úkonu (súhlasu) užívateľa.
  2. Bez súhlasu nebude možné používať ani analytické nástroje.
  3. Súhlas nesmie byť vynútený zablokovaním prístupu k stránke alebo inými komplikáciami pri jej používaní s cieľom prinútiť užívateľa k udeleniu súhlasu.
  4. Udelenie súhlasu by malo byť rovnako jednoduché ako jeho odvolanie.

Ako všetko vyriešiť, pokiaľ používate Mergado Pack pre WooCommerce

Použitie pluginu CookieYes

Pre čo najjednoduchšie nasadenie cookie lišty sme do Mergado Packu pridali podporu pluginu CookieYes | GDPR Cookie Consent & Compliance Notice (CCPA Ready). Je to pravdepodobne najpoužívanejší plugin na nasadenie tzv. „cookie“ líšt a vytvorenie vášho WordPressu v súlade vyhláškami na spracovanie osobných údajov. Aj vo free verzii ponúka veľa funkcií, ktoré bohato stačia menším webom a e‑shopom. Plugin je intuitívny a má dobre spracovanú dokumentáciu

Po úvodnom nastavení pluginu CookieYes už nie je pre integráciu s MP potrebné nič robiť. Mergado Pack rozpozná, či je aktívny plugin CookieYes. A funkcie využívajúce ukladanie cookies sa budú správať podľa toho, či návštevník udelil alebo neudelil súhlas s ich používaním.

Rozdelenie funkcií pluginu do kategórií sledovania

Aby bolo možné využívať cookies jednotlivých funkcií pluginu Mergado Pack podľa typu udeleného súhlasu, rozdelili sme funkcie do kategórií nasledovne:

  • Reklamné – Google Ads, Facebook Pixel, Heureka conversion tracking, Glami piXel, Sklik retargeting, Sklik conversion tracking, Tovar conversion tracking, Etarget, Najnakup.sk, Pricemania, Kelkoo conversion tracking, Biano Pixel
  • Analytické – Google Analytics
  • Technické – Google Customer Reviews, Heureka Verified by Customer

Spustenie značky Google Tag Managera a ďalších tu nevymenovaných nie je podmienené udelením žiadneho súhlasu.

Akonáhle užívateľ udelí alebo neudelí súhlas pomocou CookieYes lišty, uloží sa informácia o stave súhlasu k jednotlivým kategóriám. Pri stlačení akéhokoľvek tlačidla, pri ktorom dôjde k aktualizácii návštevníkovho súhlasu, sa automaticky spustia alebo aktualizujú stavy reklamných skriptov. Nie je teda nutné znovu načítanie stránky pre spustenie služieb.

Využitie pluginu 3. strany 

Pokiaľ pre implementáciu „cookie“ lišty využívate iný plugin, stále ho môžete integrovať s funkciami Mergado Packu. Plugin musí ukladať cookies s hodnotami udelených súhlasov pre jednotlivé kategórie. V administrácii MP v záložke Cookies potom nastavíte každej kategórii zodpovedajúci názov cookie, podľa ktorej sa bude riadiť udelenie súhlasu.

Napríklad: 

Plugin do používateľovho prehliadača ukladá cookies

  • s názvom “cookielawinfo-checkbox-advertisement” 

Táto informácia hovorí, či používateľ udelil alebo neudelil súhlas s využívaním reklamných cookies.

V prípade ostatných kategórií postupujte rovnako.

Riešenie cez GTM

Poslednou možnosťou je úplne obísť vstavané funkcie MP a využiť Google Tag Manager na implementáciu všetkých scriptov vrátane cookie lišty. Výhodou je, že máte plnú kontrolu nad značkami, ktoré sa spúšťajú na vašom webe a faktom, že GTM umožňuje aktivovať funkciu Consent mode, ktorá značne zjednodušuje prácu s pridelením súhlasu s využívaním cookies. Nevýhodou je vyššia technická a časová náročnosť.

Google Tag Manager dokážete na svoj web implementovať pomocou pluginu Mergado Pack. Vrátane dátovej vrstvy v špecifikácii pre rozšírený elektronický obchod.

Pokiaľ už využívate GTM na nasadenie reklamných scriptov (ako Google Analytics, Facebook Pixel, atď.) máte prácu značne zjednodušenú. Môžete si vybrať nejakú externú službu zaisťujúcu správu súhlasov (“cookie” lištu) a implementovať ju do stránok pomocou GTM.

Na výber máte napríklad službu CookieHub, ktorá má veľmi pekne spracovanú nápovedu. Buď môžete využiť metódu nasadenia cez spúšťače (Pravidlá), alebo práve pomocou spomínaného Consent mode — tu je návod.

Ak využijete možnosť Consent mode, odporúčame v nastavení GTM kontajnera aktivovať možnosť “Povoliť prehľad nastavenia súhlasu”, ktorá vám sprístupní prehľad značiek a im pridelené kategórie súhlasu. V prehľade uvidíte, aj ktoré značky ešte nemajú nastavenú kategóriu súhlasu a môžete ich rovno upraviť.

Nasadzovanie cookie líšt bude s príchodom roku 2022 bude dôležitá udalosť. Pravdepodobne sa bude mnoho jej aspektov ešte meniť a upresňovať. Preto vám odporúčame preštudovať ďalšie materiály na nastavenie konkrétnych reklamných služieb, ktoré používate na webe, aj právne náležitosti spojené s ochranou osobných údajov.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.