Úspešná expanzia do zahraničia je priamo úmerná schopnosti splynúť s prostredím a prispôsobiť sa zvyklostiam trhu. Pri vstupe na nový trh vám dokážu pomôcť Google nástroje na prieskum trhu ako Google Market Finder, Google Trends či My Export Score.
Pri analýze konkurencie vám zase na začiatku pomôže výskum stratégie zabehnutých hráčov z rôznych segmentov a podrobná analýza sociálnych sietí vašej priamej konkurencie. Prečítajte si článok, ktorý pre vás pripravili špecialisti z e‑commerce akcelerátora Dexfinity.
Odhaľte CEE príležitosti k úspešnej expanzii
Ak sa pozriete na región strednej a východnej Európy, teda CEE (Central and Eastern Europe), uvidíte, že v Česku a Maďarsku je dvakrát viac potenciálnych zákazníkov ako na Slovensku. Slovenský trh s 5,46 miliónmi obyvateľov je relatívne malý. Tento fakt pocíti skôr či neskôr každý rastúci e‑shop.
Prečo expandovať do CEE
Podiel online nakupovania na obchode v regióne CEE pravidelne rastie už mnoho rokov. Pandémia bola impulzom, ktorý tento rast ešte zrýchlil a ktorý bude diktovať tempo rastu aj v nasledujúcich rokoch.
E‑commerce kanál pre všetok obchod v strednej a východnej Európe v súčasnosti pokrýva 15 %, pričom zvyšných 85 % tvoria offline nákupy. Len medzi rokmi 2016 a 2021 vzrástol podiel e‑commerce zo 6 % na 15 % a do roku 2026 môže podľa odhadov pokrývať dokonca až jednu pätinu maloobchodného sektora. Nárasty sú viditeľné takmer vo všetkých kategóriách produktov.