Zdokonaľte svoju obrazovú inzerciu s Feed Image Editorom

Lukáš Horák
16. 10. 2018
4 minúty čítania

Príťažlivosť obrázkov zvyšuje predaj. Vytvoriť kvalitnú produktovú kampaň pre Facebook, Instagram, či porovnávače tovaru znamená dodržiavať požiadavky jednotlivých platforiem a zároveň svojim obrázkom vedieť dodať šťavu. Feed Image Editor je zručná aplikácia, ktorej funkcie vám umožnia jednoduchú a hromadnú tvorbu úspešných obrazových kampaní.

Obrázky predávajú. Ich príťažlivosť ovplyvňuje správanie zákazníkov a tým zvyšuje predaj. Vytvoriť kvalitnú produktovú kampaň pre Facebook, Instagram, či porovnávače tovaru znamená dodržiavať požiadavky jednotlivých platforiem a zároveň svojim obrázkom vedieť dodať šťavu. Feed Image Editor je zručná aplikácia, ktorej funkcie vám umožnia jednoduchú a hromadnú tvorbu úspešných obrazových kampaní.

Prečo Feed Image Editor?

Feed Image Editor vznikol ako nástroj pre úpravu produktových kampaní vo Facebook Dynamic Product Ads. V súčasnosti tiež ponúka úpravu formátov pre Instagram, či tvorbu šablón podľa vlastných rozmerov, napr. pre formáty typu GLAMI ‚či ShopAlike.

Čo vám FIE prinesie: 

  • možnosti jednoduchých a hromadných úprav veľkosti obrázkov k produktovým kampaniam 
  • jednoduchú správu grafických a textových šablón 
  • možnosť vytvárania vlastných šablón a ich ukladanie 
  • mesačné používanie za priaznivú cenu 
  • prepojenie s už existujúcimi výbermi z Mergada

Ako FIE získať?

Využívanie Feed Image Editoru vyžaduje použitie aplikácie Mergado. Ak s ňou pracujete, stačí si aplikáciu aktivovať v Mergado Store. Feed Image Editor ponúka 10 dní skúšobnej doby zadarmo. Pre odpovede na podrobné otázky navštívte najčastejšie otázky (FAQ).

Čo FIE vie

Grafické možnosti

Posun obrázkov

So svojím produktovým obrázkom môžete ľubovoľne hýbať. Obrázok produktu sa dá posúvať vo vnútri zvoleného formátu podľa potreby. Vďaka tomu ľahko vytvoríte atraktívny banner, v ktorom nebude obrázok vycentrovaný na stred, ale zmestí sa k nemu ešte text alebo ďalšie prvky. Pre opačné prípady pribudlo tlačidlo vycentrovať a ak je obrázok príliš veľký, ľahko ho orežete.

Orez obrázkov

Orez využijete napríklad v prípade vodoznakov, s ktorými obrázky nevyzerajú dobre a väčšina porovnavočov ich v obrazovej inzercii nepovoľuje. Pri vytváraní šablóny si zvolíte, či chcete prispôsobiť obrázok zvolenému formátu a prípadne o koľko px ho chcete oproti formátu zväčšiť alebo zmenšiť. V prípade prispôsobenia formátu na šírku zväčšenia o 30 px bude obrázok presahovať formát o 30px vľavo a vpravo (v prípade, že sa jedná o štvorec, potom aj hore a dole).

Otáčanie a preklápanie obrázkov

Otáčaním vylepšíte zle nahraté obrázky, alebo si vďaka nemu vytvoríte netradičnú reklamu. V aplikácii môžete rotovať so samolepkami a nahratými obrázky a prevracať ich podľa ich oboch osí.

Samolepky

FIE disponuje setmi tematických samolepiek inšpirovaných ročnými obdobiami (napr. vianočná sada, ktorú aktuálne isto využijete) a dôležitými ecommerce udalosťami ako Black Friday a Cyber Monday. Vďaka nim viac upozorníte na svoj tovar a zľavy spojené s týmito akciami.

Vlastné tvary

Feed Image Editor vie nahrávať vlastné tvary. Od teraz si doň môžete nahrať vlastné logo, alebo inak využiť grafiku vášho e‑shopu a dať tak produktovým obrázkom na Facebooku jednotný a ľahko identifikovateľný dizajn. Nahrať môžete až 3 vlastné obrázky vo formáte PNG alebo JPG. Vo FIE tiež jednoducho vyrobíte instagramový formát — pri vytváraní šablóny pre konkrétny výber stačí zaškrtnúť formát 1080 x 1080 px.

Okrem formátu pre Facebook a Instagram si pri vytváraní šablóny môžete rozmery navoliť podľa vlastných potrieb. Úprava obrázkov pre GLAMI alebo ShopAlike tak bude jednoduchšia ako kedykoľvek predtým. Feed Image Editor si navyše novo vytvorený rozmer vie zapamätať — stačí ho uložiť pod patričným menom a nabudúce sa k nemu môžete zase vrátiť. V zozname rozmerov potom nájdete všetky skôr vytvorené a tri základné pre Facebook, ktoré sú v aplikácii od začiatku.

Angličtina

Feed Image Editor sa naučil po anglicky — ak ho chcete vyskúšať, stačí si v administrácii Mergada prepnúť jazyk na angličtinu (pre zmenu je potrebné sa odhlásiť a znovu do Mergada prihlásiť).

Náhľady

Na stránke Náhľady nájdete prehľad všetkých šablón, ktoré sa na vaše obrázky aplikujú, a to vrátane tých neaktívnych. Jednoducho tak spoznáte, ako ktorá šablóna vyzerá bez nutnosti preklikávania do editácie šablóny. To sa hodí napríklad v prípade, keď máte vo feede rôzne typy obrázkov: samostatný tovar aj oblečenie na postave či, figuríne a podobne. Náhľadov je na stránke deväť a môžete si vybrať, či chcete prezerať všetky šablóny naraz, alebo jednu konkrétnu a u nej sa pozrieť na aplikáciu jednotlivých prvkov. V pravom hornom rohu potom máte možnosť vstúpiť rovno do úprav šablóny v prípade, že vám nevyhovuje. Máte tiež možnosť prepnúť sa do zobrazenia bez úprav — môžete tak zhodnotiť, ako užitočná šablóna je.

Mergado tip

Obrázky sa pre FIE berú z XML feedu. Po vykonaných úpravách sa pre export adresa feedu nezmení. Vďaka tomu si môžete najskôr vyskúšať rôzne varianty obrázkov bez toho, aby ste sa báli, že to bude mať vplyv na vašu inzerciu.


Používate, či zvažujete používať Mergado a hľadáte správny nástroj pre tvorbu produktových kampaní? Feed Image Editor užívateľov oslovuje najmä svojou nenáročnosťou a priaznivou cenou mesačného paušálu. Vyskúšajte si v ňom vytvoriť pár obrázkov — uvidíte, ako jednoduchá a pritom efektívna, je s ním práca.

Novinky z FIE môžete sledovať na našom blogu, či na fóre. Ak potrebujete s aplikáciou pomôcť, nebojte sa kontaktovať podporu Mergada.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.