E‑shopy, zarábajte produktovými reklamnými kampaňami na Facebooku!

Článok bol publikovaný 28. 07. 2015
| 2 minúty čítania

Čo sú produktové reklamy na Facebooku

Reklamný formát pre e‑shopy, ktorý umožňuje propagovať konkrétne položky tovaru. Informácie o tovare môže brať z XML súboru. Formát XML e‑shopu pre Facebook vychádza z XML pre Google Nákupy, avšak od spustenia produktových reklám na Facebooku prišiel Google so zmenami svojho XML, a tak sa dnes už tieto formáty mierne líšia. Produktové reklamy možno kombinovať s Facebook retargetingom.

Příklad produktové reklamy na Facebooku

Náhľad produktovej reklamy na Facebooku.

Ako pripraviť produktové reklamy na Facebooku

  • Váš e‑shop musí mať svoju facebook stránku.
  • Zariaďte si Facebook business manager.
  • Na stránky e‑shopu vložte konverzný pixel a pixel pre zber publik. Pozor, sú to dva rôzne kódy.
  • Vytvorte si XML súbor pre Facebook. Potrebný XML súbor pre Facebooku vytvára buď váš e‑shop, alebo si ho vytvorte priamo v Mergade ako nový export, na vstupe zadajte XML pre Heureku či Zboží.cz a na výstupe zadajte Facebook.
  • Vo Facebooku business managery si vytvorte katalóg tovaru zo svojho XML súboru.
  • Vytvorte novú reklamnú kampaň so šablónami inzerátov.

Zakládání Facebook exportu pro e-shop v Mergadu

Nastavenie výstupu do Facebooku pri zakladaní exportu e‑shopu v Mergade.

Čo čakať od produktových reklám na Facebooku

Zatiaľ som videl prvé skúšobné kampane. Tie hovoria, že:

  • V ČR tento reklamný formát, po technickej stránke, funguje.
  • Problémy sú najčastejšie s nasadzovaním kódov na stránky e‑shopu.
  • Produktové reklamy možno kombinovať s Facebook retargetingom!
  • Prvé výsledky prinášajú vyššie náklady, než tradičné vyhľadávače tovaru, avšak pri mnohých e‑shopoch by mohli byť ziskové.

Ako pokračovať ďalej

Vyskúšanie produktových kampaní na Facebooku môžem odporučiť. Po prvé ma prekvapili rozumné výsledky aj pri e‑shopoch, kde by som to nečakal a po druhé sa blížia Vianoce s vysokou ochotou užívateľov nakupovať. Konkrétne opatrenia závisia na tom, či sa príprave kampaní chcete venovať osobne.

  • Ak sa venujete najmä riadeniu svojho businessu a správou reklám na Facebooku nechcete strácať čas — vyberte si z certifikovaných agentúr a opýtajte sa na prípravu produktových reklám u nej.
  • Ak ste marketingovými odborníkmi — hor sa do prípravy prvej kampane. Potrebovať k tomu budete Mergadovo XML pre Facebook.

 

 

 

 

 

Autor / Daniel Czetner / 28. 07. 2015

Daniela znáte ze slovenské podpory Mergada. Pomáhá řešit trable, píše návody do nápovědy a testuje novinky v Mergadu. V týmu má jasně nejdelší dredy a v drsnosti humoru se mu vyrovná snad jen spolupracovník Přemek.

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.