E-shopy, zarábajte produktovými reklamnými kampaňami na Facebooku!

Čo produktové reklamy na Facebooku

Reklamný formát pre e-shopy, ktorý umožňuje propagovať konkrétne položky tovaru. Informácie o tovare môže brať z XML súboru. Formát XML e-shopu pre Facebook vychádza z XML pre Google Nákupy, avšak od spustenia produktových reklám na Facebooku prišiel Google so zmenami svojho XML, a tak sa dnes tieto formáty mierne líšia. Produktové reklamy možno kombinovať s Facebook retargetingom.

Příklad produktové reklamy na Facebooku

Náhľad produktovej reklamy na Facebooku.

Ako pripraviť produktové reklamy na Facebooku

  • Váš e-shop musí mať svoju facebook stránku.
  • Zariaďte si Facebook business manager.
  • Na stránky e-shopu vložte konverzný pixel a pixel pre zber publik. Pozor, sú to dva rôzne kódy.
  • Vytvorte si XML súbor pre Facebook. Potrebný XML súbor pre Facebooku vytvára buď váš e-shop, alebo si ho vytvorte priamo v Mergade ako nový export, na vstupe zadajte XML pre Heureku či Zboží.cz a na výstupe zadajte Facebook.
  • Vo Facebooku business managery si vytvorte katalóg tovaru zo svojho XML súboru.
  • Vytvorte novú reklamnú kampaň so šablónami inzerátov.

Zakládání Facebook exportu pro e-shop v Mergadu

Nastavenie výstupu do Facebooku pri zakladaní exportu e-shopu v Mergade.

Čo čakať od produktových reklám na Facebooku

Zatiaľ som videl prvé skúšobné kampane. Tie hovoria, že:

  • V ČR tento reklamný formát, po technickej stránke, funguje.
  • Problémy najčastejšie s nasadzovaním kódov na stránky e-shopu.
  • Produktové reklamy možno kombinovať s Facebook retargetingom!
  • Prvé výsledky prinášajú vyššie náklady, než tradičné vyhľadávače tovaru, avšak pri mnohých e-shopoch by mohli byť ziskové.

Ako pokračovať ďalej

Vyskúšanie produktových kampaní na Facebooku môžem odporučiť. Po prvé ma prekvapili rozumné výsledky aj pri e-shopoch, kde by som to nečakal a po druhé sa blížia Vianoce s vysokou ochotou užívateľov nakupovať. Konkrétne opatrenia závisia na tom, či sa príprave kampaní chcete venovať osobne.

  • Ak sa venujete najmä riadeniu svojho businessu a správou reklám na Facebooku nechcete strácať čas - vyberte si z certifikovaných agentúr a opýtajte sa na prípravu produktových reklám u nej.
  • Ak ste marketingovými odborníkmi - hor sa do prípravy prvej kampane. Potrebovať k tomu budete Mergadovo XML pre Facebook.

 

 

 

 

 

Pridať nový komentár