Vo veľkej konkurencii e‑shopov na Heureke je dôležité svoj produkt zvýhodniť od ostatných nie len cenou, ale aj dostupnosťou, či možnosťou doručenia a vyzdvihnutia tovaru na čo Vám najbližšom mieste. Kde a ako Heureka umožňuje takéto úpravy urobiť a kde sa s nastavením môžete pohrať v Mergade, si ukážeme v tomto článku.

Pokiaľ máte tú výhodu, že tovar nedoručujete len pomocou pošty, ale aj rôznych prepravných firiem, či máte výdajné miesta, alebo využívate v Českej republike napríklad Zásilkovnu, mali by ste sa tým pochváliť. Práve takéto „maličkosti“ môžu zavážiť v tom, či si zákazník kúpi tovar práve u Vás. 

Najbližšie obchody na Heureke

Na Heureke môžete dostať váš e‑shop medzi tzv. Najbližšie obchody. Je pre to potrebné mať zavedený dostupnostný xml feed. Jeho prostredníctvom dávate Heureke informácie o tom, aký tovar máte na sklade na predajniach. Jeho výhodou je aktuálnosť dát. Heureka ho sťahuje každých 10 minút, takže zákazníci, ktorí si na nej prezerajú tovar, majú aktuálne informácie. 

Často sa stane, že si zákazník vyhľadá tovar na internete, no zakúpi ho na predajni. Takto mu môžete dodať informáciu, že tovar máte v jeho blízkosti. V administrácii Heureky taktiež môžete rozlíšiť, či sa jedná o predajňu, teda miesto, kde je tovar skladom a rovno na vyzdvihnutie, alebo výdajné miesto, kde si zákazník tovar musí objednať

Predajne a výdajné miesta sa zákazníkovi zobrazia na detaile obchodu v záložke Informácie a Pobočky. Pokiaľ máte správne nastavený dostupnostný feed, predajne sa zobrazia tiež v Najbližších obchodoch.

zdroj: blog.heureka.sk

Výdajné miesta na Heureke

Od prvého septembra česká Heureka zavádza zmenu v zobrazovaní výdajných miest. Pomocou tagu DELIVERY_ID môžu e‑shopy jednoduchšie pridať informácie o konkrétnych miestach. Do teraz pomocou tagu DELIVERY_ID e‑shopy Heureke zasielali informácie iba o dopravcovi, výnimkou bola výdajná spoločnosť HeurekaPoint. Teraz však už môžu pridať aj výdajné miesta a to Zásilkovnu a DPD so svojimi miestami DPD PICKUP. Táto možnosť bude zobrazená medzi ostatnými dopravcami. Výdajné miesta môžu byť v XML súbore uvedené len v tom prípade, že je predajca naozaj schopný doručiť tovar na vyplnené miesto. 

Zdorj: blog.heureka.cz

Pravidlá využívania tagov sú rovnaké. Po novom teda pribudli tagy:

  • <DELIVERY_ID>ZASILKOVNA</DELIVERY_ID>
  • <DELIVERY_ID>DPD_PICKUP</DELIVERY_ID>

Výdajné miesta a tagy DELIVERY_ID sú rovnako ako dopravcovia, spojené s týmito tagmi:

  • <DELIVERY_PRICE>50</DELIVERY_PRICE> – cena za dopravu v prípade platby dopredu
  • <DELIVERY_PRICE_COD>80</DELIVERY_PRICE_COD> – cena za dopravu v prípade platby na výdajnom mieste.

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.