Chladničky, počítače, televízia alebo úspešný bidding na Slovensku (prípadová štúdia)

Elektro je jedným z najdynamickejších odvetví e-komercie a náklady na inzerciu predstavujú veľkú časť rozpočtu. Aj preto kladú klienti veľký dôraz na jeho starostlivé dodržiavanie a doložiteľné výsledky. Množstvo položiek v takýchto e-shopoch sa pohybuje medzi desiatkami až stovkami tisícami produktov a nastaviť bidding tak, aby prinášal tržby nie je jednoduché. V tak veľkom rozpočte a množstve položiek je kľúčové udržať si prehľad o tom, ktoré kategórie sú pre inzerciu ziskové a ktoré stratové.
 
S týmto problémom sa stretávala aj marketingová agentúra Besteto, ktorá spravuje inzerciu pre jedného z najväčších hráčov na slovenskom on-line trhu s elektro tovarom. „Od klienta sme dostali veľký rozpočet na inzerciu, ktorú bolo nutné presne prerozdeliť,“ popisuje požiadavky na efektívnu správu inzercie Vladimír Trevisan z Besteta. V minulosti riešili bidding pomocou výberu v Mergade, v ich silách ale bolo nabiddovať iba obmedzené množstvo produktových výberov a navyše bol taký postup veľmi pracný. „V obore je naviac dosť veľká konkurencia – a týka sa to mnoho kategórií, o čo bol bidding zložitejší,“ dodáva Vladimír.
 
 
Vývoj inzercie na Heureka.sk za aktuálnych 30 dní pri pokračovaní používania biddingového automatu Bidding Fox 
 
Biddingový automat Bidding Fox zapínali s cieľom zlepšiť kontrolu nad rozpočtom a jeho riadením a zároveň maximalizovať tržby, čo, ako Vladimír priznáva, sú rovnaké ciele ako pri používaní manuálneho biddingu. Rozdiel vidí hlavne v jednoduchosti nastavenia a následnej úspore času. „Pri predchádzajúcej práci s biddingom sme takmer neustále museli strážiť a prenastavovať jeho hodnoty. Teraz nám stačí na začiatku starostlivo nastaviť pravidlá a potom len občas skontrolovať ich úspešnosť, a to vďaka výberom a jednoduchému nastaveniu v Bidding Fox,“ vysvetľuje Vladimír.
 
Bestetu sa v tomto prípade osvedčila stratégia biddovania podľa PNO, ktoré chceli udržať medzi 5 a 10%. Bidding Fox pre nich stráži ceny za preklik tak, aby sa podarilo rozpočet presne vyčerpať. Ďalším cieľom bolo zvýšenie tržieb – aktuálne teda biddujú v najdôležitejších kategóriách, ktoré pre klienta predstavujú kľúčový sortiment – napríklad kvôli drobným maržiam na tento tovar.
 
 
Ukážka z nastavenia aplikácie Bidding Fox 
 
A ako sa zmenil výkon inzercie po aktiváciách Bidding Foxu? Zjavnými úspechmi sú zvýšenie návštevnosti e-shopu (trojnásobné oproti roku 2015) aj výrazne vyššiu konverziu pomeru pri niektorom type tovaru, čo klient kvituje s vďakou. Došlo aj k medziročnému zvýšeniu tržieb (o 43%) a agentúra naviac ušetrila množstvo času, ktoré teraz namiesto nastavovania biddingu venuje koncepčnému riešeniu.
 
 
Porovnanie výkonu inzercie na Heureka.sk s biddingovým automatom (október 2016) a bez (október 2015) 
 
Bidding Fox sa teda osvedčil aj pri správe skutočne veľkého množstva položiek, ktorých bidding inak vyžaduje príliš veľa času. Spolu s efektivitou sa naviac podarilo zvýšiť tržby – v niektorých kategóriách až niekoľkonásobne. Využívanie biddovacieho automatu sa v tomto prípade klientovi rozhodne oplatilo. Pokiaľ o niečom podobnom tiež uvažujete, ozvite sa na vladimir.trevisan@besteto.cz.

Porovnanie návštevnosti z Heureka.sk v októbri 2016 a 2015

Zdroj: https://www.bidding-fox.cz/lednicky-pocitace-televize-aneb-uspesny-biddi...

Pridať nový komentár