Rozhovor s odborníkom: Jirka Guňka o aplikácii Bidding Fox

Natália Saganová
15. 11. 2017
4 minúty čítania

Veľkými zmenami prechádza aplikácia Bidding Fox. Preto sme sa rozhodli porozprávať sa s Jirkom Guňkom z Reglenda, teda zo spoločnosti, ktorá stojí za vývojom tejto aplikácie. Jirka okrem toho, že je maskotom, je aj spojkou medzi vývojom aplikácie a jeho používateľmi. Čo všetko nám o aplikácii prezradil?

Veľkými zmenami prechádza aplikácia Bidding Fox. Preto sme sa rozhodli porozprávať sa s Jirkom Guňkom Reglenda, teda zo spoločnosti, ktorá stojí za vývojom tejto aplikácie. Jirka okrem toho, že je maskotom, je aj spojkou medzi vývojom aplikácie a jeho používateľmi. Čo všetko nám o aplikácii prezradil?

Čo stálo za nápadom vzniknutia Bidding Foxu?

Snaha ušetriť čas špecialistom, či už z agentúr, alebo freelancerom a zarobiť peniaze klientom, teda e‑shopom. Sám som prácu biddovania zažil zo strany agentúry, kde som bidding nastavoval ručne a zabralo to veľa času. Postrážiť všetky položky na zoznamoch od klientov, ktoré sú pre nich dôležité, to je časovo náročné. Pokiaľ má človek robiť so sortiment reportom a kontrolovať realitu na Heureke na dennej báze, tak je to úplne šialené.

Ako dlho pracujete na tejto aplikácii?

Bude to už určite cez rok, s rôznymi pauzami, kedy sme sa venovali iným aplikáciám. Vývoj nebol úplne intenzívny, ako je teraz, kedy sa BF venujeme prioritne. Každý týždeň sú releasy, kde sú zaujímavé novinky. Medzi tým prebiehajú menšie, ktoré nie sú normálne postrehnuteľné pre užívateľa, ale nám, i užívateľom to prináša zlepšenie, no nie je to v tú chvíľu vidieť.

Napríklad častejšie biddovanie, získavanie reálnych dát z Heureky niekoľkokrát za deň. Nebidduje sa na základe pohľadu do kryštálovej gule, ale na základe reálnych situácií.

Píšu vám ľudia s nápadmi, ktoré potom reflektujete?

Zbierame spätnú väzbu od koncových užívateľov, či už špecialistov na strane e‑shopu, tak aj od agentúr a freelancerov. Postupne ich zapracovávame a snažíme sa pridávať najužitočnejšie veci, ktoré využije čo najviac ľudí.

Sme vždy radi, ak nám niekto napíše a písať nám môžu na ping@reglendo.com. Užívateľskú podporu za nás rieši Mergado, napísať môžu na mergado@mergado.cz.

Vieš zhodnotiť na akú škálu produktov užívatelia Bidding Fox používajú?

Určite všade tam, kde je dostatočná konkurencia. Je jedno, či to sú lekárne, obchody s oblečením, spotrebiče a biela technika, elektro, či knížky. Zdá sa mi fajn, že pokiaľ nie je sortiment biddovateľný, či už preto, že je na karte málo e‑shopov, alebo nemá dostupnosť, tak sa to užívateľ dozvie v diagnostike a môže s produktmi pracovať ďalej.

Aký je vzhľad Bidding Foxu?

Pred nejakou dobou sme urobili redesign, ktorý sa dotkol celého rozhrania, ale najviac stránky s výpisom produktov. Tam je teraz veľa informácií na prvý pohľad viditeľných. Napríklad pozícia produktu v biddingu, alebo podľa ceny. Dá sa rôzne filtrovať, či už na základe pozícií, dostupnosti. Je možné filtrovať konkrétne stratégie. Vidíme, či sú produkty spárované a či dosahujú maximum CPC, ktoré je nastavené.

Ďalšia stránka, ktorá bola zmenená je detail produktu. Tu sú všetky základné informácie o produkte z Heureky a feedu. Nájdete tu históriu a v nej vidíte, keď sa bidduje, tak za koľko, koľko produkt v tej chvíli stál, do akej stratégie spadá a podobne.

Odporučil by si nejakú Mergadovu aplikáciu, ktorá by BF doplnila? 

Data Owl. Nie je to nutné, je to skôr pre zdatnejších užívateľov, ktorí si dokážu vymyslieť hypotézy a tie odskúšať, či už na základe informácií o konkurencii, či cez počasie, alebo stave produktu, či je to novinka a podobne.

Máte od užívateľov aj konkrétnu spätnú väzbu?

Pokiaľ neberiem na vedomie, že sa im darí dosahovať ciele, tam vieme, že im aplikácia ušetrí veľa času, pretože nastavovanie nemusia robiť ručne. Nedávno mi písal jeden klient, že práve keď analyzuje nejaký stav a pozrie sa do BF, tak vidí už na hlavnej strane koľko produktov je biddovateľných, koľko je nespárovaných, ako sa to menilo a vďaka tomu vie pochopiť, prečo sa nepredávalo v daný deň.

Plánujete využitie BF aj na inom vyhľadávači tovaru?

Bidding Fox funguje aktuálne na slovenskej a českej Heureke. Plánujeme umožniť biddovať pomocou BF aj na Zboží.cz.

Čo by si odkázal používateľom BF?

Super je, pokiaľ budú sledovať Mergadovo fórum. Keď napíšu tam, či do e‑mailu, na čom by sme mohli zapracovať. Bidding Fox je dosť živý, dosť do neho teraz investujeme času a úsilia, aby sa vyvíjal, tým pádom sa je na čo tešiť.

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.