Sprievodca produktovými kampaňami na Facebooku 3. časť - Dynamický remarketing

Čo je dynamický remarketing

Je to spôsob ako zacieliť na návštevníkov, ktorý navštívili naše stránky a prezerali si konkrétne produkty alebo napr. nedokončili nákup, pohybovali sa v určitej kategórii, nakúpili po určitej dobe apod.

Na našich stránkach musí byť samozrejme nasadený Facebook pixel, ktorý sa postará o to aby si označil každého návštevníka, a následne nám umožnil mu zobraziť rovnaké alebo podobné produkty aké si už pozeral.

Schválne skúste navštíviť nejaký e-shop napríklad s matracami a potom si pozrite Facebook, ak má daný web nasadený pixel a má nastavený remarketing, mali by vás už na Facebooku „prenasledovať“ reklamy na matrace. :-)

Ukážka reklamy na základe remarketingu

Facebook pixel

Facebook pixel je kus JavaScript kódu pre váš web, ktorý vám umožní merať, optimalizovať a zostavovať okruhy užívateľov pre vaše reklamné kampane. Keď použijete Facebook pixel môžete informácie o akciách, ktoré ľudia na vašom webe naprieč zariadeniami vykonajú, využiť na to, aby ste vytvárali efektívnejšie reklamné kampane. S Facebook pixelom môžeme:

  • Merať konverzie naprieč zariadeniami
  • Optimalizovať doručovanie reklamy pre ľudí, ktorí akciu pravdepodobne vykonajú
  • Automaticky z návštevníkov webu zostavovať okruhy používateľov, na ktoré potom môžeme znova zacieliť

Ukážka kódu FB pixelu na stránku Pridať do košíka

Vytvorenie a nasadenie pixelu

Vytvorenie pixelu je otázkou pár sekúnd. V správcovi reklamy klikneme na vytvoriť pixel a pomenujeme si ho. To je celé.

Druhým krokom je nasadenie tohoto pixelu na náš web. Nato potrebujeme mať prístup k HTML kódu nášho webu. Samotný kód, ako môžeme vidieť na obrázku vyššie, umiestnime medzi tagy a .

Len pripomeniem, že u každého účtu môže byť len jeden Facebook pixel. Avšak aby váš pixel dokázal reportovať rôzne konverzné udalosti, môžete doň pridať štandardné udalosti alebo vlastné konverzie.

Štandardné udalosti

Tieto udalosti predstavujú rôzne typy akcií, ktoré ľudia na vašom webe môžu vykonať, a je potrebné ich umiestniť len na určité stránky. Umožnia nám sledovať konverzie, optimalizovať konverzie a zostavovať okruhy užívateľov. Pozor nato, že sa v nich rozlišujú malé a veľké písmená. Facebook nám ponúka 9 základných udalostí zobrazených v tabuľke nižšie.

Akcie na webe Popis Kódy štandardných udalostí
Zobrazenie obsahu Sledovanie zobrazenia kľúčovej stránky (napr. stránky produktu, úvodnej stránky, článku) fbq('track', 'ViewContent');
Vyhľadávanie Sledovanie vyhľadávaní vykonaných na našom webe (napr. vyhľadávanie produktov) fbq('track', 'Search');
Pridanie do košíku Sledovanie toho, keď sú položky pridané do nákupného košíka (napríklad kliknutie, prechod na úvodnú stránku po kliknutí na tlačidlo Pridať do košíka) fbq('track', 'AddToCart');
Pridanie do zoznamu prianí Sledovanie toho, keď sú položky pridané na zoznam prianí (napríklad kliknutie, prechod na úvodnú stránku po kliknutí na tlačidlo Pridať na zoznam prianí) fbq('track', 'AddToWishlist');
Prechod k zaplateniu nákupu Sledovanie toho, keď ľudia spustia proces zaplatenia nákupu (napríklad kliknutie, prechod na úvodnú stránku po kliknutí na tlačidlo pre zaplatenie nákupu) fbq('track', 'InitiateCheckout');
Pridanie platobných údajov Sledovanie toho, keď sú pridané platobné informácie (napríklad kliknutie, prechod na úvodnú stránku s fakturačnými údajmi) fbq('track', 'AddPaymentInfo');
Uskutočnenie nákupu Sledovanie nákupov alebo dokončenia platby za nákup (napríklad zobrazenie stránky s poďakovaním za nákup alebo s potvrdením nákupu) fbq('track', 'Purchase', {value: '0.00', currency: 'USD'});
Potenciálni zákazníci Sledovanie toho, keď niekto prejaví záujem o vašu ponuku (napríklad odošle formulár, zaregistruje sa na získanie skúšobného obdobia alebo zobrazí stránku s cenami). fbq('track', 'Lead');
Dokončenie registrácie Sledovanie toho, keď je dokončené vyplnenie registračného formulára (napríklad dokončenie registrácie predplatného, registrácie služby) fbq('track', 'CompleteRegistration');

Tabuľka štandardných udalostí

Vlastné konverzie

V podstate rovnakú úlohu ako štandardné udalostí spĺňajú vlastné konverzie, avšak trochu iným spôsobom. Ide o to, že v prípade vlastných konverzií nemusíte na svoj web nasadzovať žiadne kódy, konverzie reprezentujú konkrétne URL adresy alebo ich kľúčové slová. Zvolíte si jedno z dvoch pravidiel ktorým zadefinujete cieľ konverzie.

  • Prvý typ pravidla je, keď sa URL adresa rovná, napr. www.mergado.sk/ceny a zároveň www.mergado.sk/agentury
  • Druhým typom je sú kľúčové slová v URL adrese, v našom prípade by sme doplnili /ceny a /agentury. Samozrejme je možné pridávať viac kľúčových slov tak ako URL adries.

Následne stačí vybrať ekvivalent Akcie na webe ako pri štandardných udalostiach.

Vlastné konverzie si môžeme vytvoriť v správcovi reklám. Nájdeme ich v ponuke nástrojov.

Výber metódy akou budeme sledovať akcie svojich zákazníkov na webe nechám samozrejme na vás. Vnímam ako dobrú vec, že Facebook umožňuje vytvárať aj vlastné konverzie, ktoré sú vhodné pokiaľ nechcete na svoj web nasadzovať vyššie spomenuté kódy a navyše je tu možnosť vytvorenia iných udalostí ako štandardných 9.

Nabudúce si povieme niečo o nástroji Power Editor, ktorý slúži k správe Facebookových kampaní.

 

 

Pridať nový komentár