Svižný a pružný: vývoj slovenskej a českej e-commerce v roku 2017

Minulý rok e-commerce v slovenských a českých krajoch opäť prial. Podľa informácií, ktoré priniesla Heureka a Asociace pro elektronickou komerci, zaznamenalo online obchodovanie u nás a v Česku za rok 2017 ďalší rekordný rast.

Najväčšie zmeny

Rok 2017 sa Slovensku a Českej republike niesol v znamení zrýchľovaní procesov a vstupu spoločností, ktoré do teraz fungovali iba na offline trhu, do online prostredia. K radosti zákazníka samotného vzrástol nie len počet e-shopov, ale aj ich kamenných výdajní. Chuť podnikať a zakladať nové e-shopy umožnila českým maloobchodom prekonať 10 % hranicu podielu na všetkých predajniach. Podľa infografiky Heureky zaznamenali minulý rok najväčší rast kategórie jedla a nápojov, oblečenia a módy a tiež kozmetiky a drogérie. Veľkým trendom, najmä v Česku, sa stalo doručenie tovaru v ten istý deň, ako bol objednaný.

Percentuálny nárast uvedených kategórií za rok 2017 v ČR. Zdroj: Heureka.cz
Percentuálny nárast uvedených kategórií za rok 2017 v SR. Zdroj: Heureka.sk

Reč čísel

Slovenská e-commerce

Slovensko minulý rok zaznamenalo vznik okolo 1 800 e-shopov, ich číslo tak celkovo činí 11 100. Znamená to, že ich nárast oproti roku 2016 robí 19 %. Celkový obrat dosahuje 937 miliónov eur, v porovnaní s predchádzajúcim rokom je navýšenie 15 %.

Počet e-shopov a obrat v rámci slovenskej e-commerce. Zdroj: Heureka.sk

Česká e-commerce

V Českej republike pribudlo za minulý rok 3 900 e-shopov, ich počet sa tak zastavil na čísle 40 100. Jedná sa teda o 11 % nárast oproti roku 2016. Obrat dosiahol 115 miliard Kč, teda o 18 % viac než v predchádzajúcom roku.

Počet e-shopov a obrat v rámci českej e-commerce. Zdroj: Heureka.cz

Zhrnutie

Česká republika má v súčasnosti najväčší podiel e-shopov na počet obyvateľov v Európe. Vďaka webu ceska-ecommerce.cz môžu Česi v reálnom čase sledovať výsledky merania obratu, počet e-shopov a ďalších aspektov, ktoré majú na vývoj českej e-commerce vplyv.

Na Slovensku zatiaľ podobný informačný zdroj chýba. Jedna z mála možností, ako vykonávať analýzy dát slovenského e-commerce, je tak prostredníctvom informácií poskytnutých Heurekou. Vďaka infografike zahrňujúcej obrat slovenského online obchodovania za rok 2017 tak môžeme povedať, že dosahuje okolo 20 % z obratu českého. Podobne na tom je aj podiel sloveských e-shopov, ktorý činí 20 % z celkového množstva e-shopov. Slovenský trh tak v súčasnosti tvorí zhruba štvrtinu toho českého.

V článku vychdádzame zo spracovaných dát od agentury Besteto

Pridať nový komentár