Začnite inzerovať na Spartoo!

Článok bol publikovaný 21. 07. 2017
| 4 minúty čítania

Aký tovar je možné cez Spartoo inzerovať?
Na Spartoo môžete inzerovať obuv, oblečenie (aj tehotenské alebo plavky), kabelky, batohy, módne doplnky a momentálne otvárame tiež novú kategóriu kozmetiky a parfumérie

Čo musí splňovať e‑shop, ktorý chce na Spartoo svoj tovar predávať?
E‑shop musí byť spoľahlivý a ponúkať kvalitný tovar. Ideálny je tiež produktový katalóg s viac než 200 produktmi (v prípade unikátneho tovaru je možná výnimka na 100 produktov). Dôležité je tiež dodať kvalitné fotografie na bielom alebo šedom pozadí. E‑shop musí byť schopný odoslať objednávku do 48 hodín, priložiť k nej tracking kód a dodať tovar priamo na adresu zákazníka zadarmo alebo za menej než 5 € aspoň jedným spôsobom dopravy. Strážime tiež, či e‑shop pravidelne kontroluje sklad, aby sa vyhol zbytočne zrušeným objednávkam.

Aké sú technické požiadavky na prepojenie so Spartoo?
Partner – e‑shop – sa môže k nášmu marketplace pripojiť viac spôsobmi: buď prispôsobí svoje XML alebo CSV našim kritériám a pošle nám URL (čo je v túto chvíľu možné zaistiť skrz nový export v Mergade) alebo skrz API.

Ako vlastne samotný predaj tovaru funguje, kto komunikuje so zákazníkom a kam odchádza platba za tovar?
Produkt e‑shopu bude označený ako „partnerský produkt“. Zákazník zaplatí Spartoo cez bezpečný platobný systém a Spartoo potom uhradí predajcovi čiastku z predaja po odčítaní provízie. Spartoo vypláca čiastky e‑shopu vždy prvý týždeň v každom mesiaci za mesiac uplynulý. Platba prebieha bankovým prevodom na účet predajca.

So zákazníkmi komunikuje náš zákaznícky servis a sprostredkováva informácie predajcovi. 

V akej roli na Spartoo vystupuje e‑shop? Z produktu nevedie preklik do e‑shopu, ako teda spolupráca funguje?
Tovar od predajcu zaradíme do nášho katalógu na Spartoo.sk pod viditeľným označením „partnerský produkt“, vystavíme produktový list, v ktorom bude uvedený predajca a jeho dodacie a reklamačné podmienky. Vďaka tomu zákazník vie, že si kupuje tovar od partnerského predajcu v rámci Spartoo. Spartoo je totiž hybridný marketplace, takže na svojom portáli predáva ako svoje produkty, tak produkty od partnerských predajcov. Tovar je prepojený, takže pokiaľ predajca predáva rovnaký tovar ako Spartoo – napríklad tenisky Adidas a na sklade Spartoo chýba požadované číslo, systém automaticky zákazníka odkáže na partnerského predajcu. V takom prípade sa jedná o doplnenie nášho tovaru. Vyplatí sa vedieť, že vysoké tržby na Spartoo majú práve predajcovia s rovnakým tovarom. E‑shopy s odlišným tovarom nám zase umožňujú rozlíšiť našu ponuku značiek a modelov a prilákať tak ešte viac zákazníkov. Oba tieto typy predajcov sú ziskové.

Spartoo má zastúpenie v 20 zemiach sveta, znamená to teda, že si môj tovar môže objednať aj zákazník z Číny? Ako funguje expanzia na zahraničné trhy?
Začíname s otvorením účtu v zemi pôvodu a po 1 – 3 mesiacoch (čo je akási skúšobná doma, pretože spolupráca môže zmeniť organizáciu predaja na strane e‑shopu a chceme, aby sa zvládol prispôsobiť novým podmienkam), je možné otvoriť účet v ďalších zemiach podľa záujmu predajcu. Samozrejme je nutné dodržať všetky ukazovatele kvality, čo je odoslanie tovaru včas (do 48 hodín), dodanie do 5 pracovných dní, percento zrušených objednávok nesmie presiahnúť 5%, dôležitá je tiež komunikácia s nami a pravidelný update feedu.

Aké máte doterajšie výsledky v Českej replublike? Môžete uviesť napríklad počet zapojených e‑shopov a priemernú výšku objednávky?
V rámci celého marketplace máme viac než 600 partnerov a stále pribúdajú ďalší. V Českej republike marketplace rozbiehame, ale už dnes sa tešíme zo spolupráce s viac než 30 partnermi, medzi ktorými sú aj známe české e‑shopy ako Armo, Stylomat alebo Euro-bag a náš marketplace sa stále rozrastá. V Českej republike vybavujeme približne 6000 objednávok za mesiac.

Aká je cena/​provízia za predaj cez Spartoo?
Za sprostredkovanie predaja a poskytnuté služby predajci odvádzajú Spartoo províziu z predaja, ktorá sa počíta z ceny tovaru, DPH a dopravy. Ďalej sa platí mesačný poplatok za inzerciu na Spartoo. Pre jeho konkrétnu výšku kontaktujte paní Plavkovou.

Dbáte veľmi na zákaznícky servis, nezvažujete aj zavedenie systému hodnotenia od zákazníkov? Prípadne získavate od nich spätnú väzbu inak?
Áno, spokojnosť zákazníkov je pre nás na prvom mieste, pretože práve na nich závisí úspech nášho portálu. Zákazníka žiadane o vyplnenie dotazníku spokojnosti s nákupom, názory potom zverejňujeme, pozrieť sa na ne môžete napríklad tu. Súčasťou nášho prístupu je aj dodanie a vrátenie tovaru zadarmo a v čo najkratšom čase. Zákaznícky servis je naviac k dispozícii v jazyku danej zeme, zamestnávame rodených hovoriacich.

Máte v Českej republike aj kamenné predajne? Ako sa sortiment dostáva do nich?
Kamenné obchody máme zatiaľ len vo Francúzsku, v Grenoblu a jeho okolí. Prvý sme otvorili v roku 2015 a od tej doby sa sieť našich kamenných obchodov rozrástla na 14 a stále pridávame ďalšie. Spartoo predáva svoje vlastné značky, ktoré sú k dispozícii na predajniach. Na Spartoo.sk sú označené ako „Exkluzívne značky“. Zároveň sú naše obchody digitalizované, v každom je niekoľko tabletov, z ktorých má zákazník prístup k celej ponuke a nie je limitovaný sortimentom v obchode. Priamo z obchodu si potom môžete tovar objednať.

Ďakujeme za rozhovor!

Autor / Kateřina Šmajzrová / 21. 07. 2017

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.