Ako na cenové porovnávače (1.diel) - Úvod do cenových porovnávačov

Čo sú cenové porovnávače

Cenové porovnávače sú v podstate špecializované weby, ktoré ľuďom umožňujú porovnať ponuku rôznych e-shopov na jednom mieste. Navyše si tu overia nielen cenu, dostupnosť, ale aj doterajšie skúsenosti ostatných ľudí ako s e-shopom, tak s konkrétnym produktom apod. Okrem toho, že kupujúci môže ušetriť značné množstvo peňazí je ďalšou nezanedbateľnou výhodou veľká úspora času. Návštevník/nakupujúci je privedený na veľmi presnú ponuku zodpovedajúcu jeho hľadaniu a jeho upresnenie umožňujú zúžiť ďalšie filtre v rámci webu. Toto sú dôvody prečo je cenový porovnávač zaujímavým marketingovým kanálom pre prevádzkovateľov e-shopov.

Eshop do porovnávača, ilustrácia

Vzťah e-shopu a cenového porovnávača. Dátový XML súbor ide priamo do porovnávača.

Pre koho sú cenové porovnávače vhodné

Všeobecne platí, že sú vhodné v podstate pre všetky e-shopy alebo ich marketérov. Ako sme si už spomenuli je to zaujímavý marketingový kanál a zároveň zdroj kvalitnej návštevnosti vyššej miery konverzie. Pretože sa tu väčšinou pohybujú ľudia, ktorí sú rozhodnutí si niečo kúpiť. Ide im len o to vybrať si vhodný obchod a získať viac informácií. Samozrejme výhodu majú e-shopy, ktoré vedia počítať svoje náklady a zisky, vyhodnocovať marketingové kanály z pohľadu ich konverznosti, majú kvalitne zostavený dátový súbor s produktami (napr. vďaka aplikácii Mergado) a aktívne pracujú s cenami za preklik. Miera konverzie sa vďaka upresňovaniu ponuky na "porovnávačoch" môže pohybovať v rádoch jednotiek percent. Táto hodnota je porovnateľná s dobre nastavenými PPC kampaňami vo vyhľadávačoch. Podobne ako u PPC vo vyhľadávačoch potom e-shop platí len kliknutie za skutočne privedeného návštevníka, čo opäť zvyšuje možnosť veľmi efektívne ovplyvňovať tok nákladov na účinnú reklamu e-shopu.

Čo charakterizuje inzerciu v porovnávačoch

S kľudom môžeme povedať, že inzerciu v porovnávačoch charakterizuje hlavne jej cena. Teda lepšie povedané princíp podobný aký poznáme z PPC produktových kampaní. Je to dané jednoducho tým, že v porovnávači, my ako e-shop, chceme byť viditeľný čo najvyššie spomedzi ostatných e-shopov. To môžme dosiahnuť tým, že zväčša zvolíme na porovnávači "platený režim", ktorý nám umožní nastaviť cenu za preklik. Pokiaľ je naša cena dostatočne vysoká oproti konkurencii, máme možnosť sa posunúť vyššie v porovnaní e-shopov pri konkrétnom produkte, čo samozrejme zvyšuje naše šancu k tomu, že návštevník/nakupujúci nakúpi práve u nás. Ďalej môžme povedať, že inzericu charakterizuje aj fakt, že môžeme osloviť mnoho užívateľov v kombinácii s vysokou mierou konverzie, ako už bolo spomenuté vyššie.

Mergado ako prostredník

Mergado funguje ako prostredník medzi vaším e-shopom a cenovým porovnávačom, dátový súbor ide cez Mergado do porovnávača.

Záver

Myslím, že na prvý diel bolo tých informácií dosť. Dúfam, že vám to podá obraz o tom ako zhruba fungujú cenové porovnávače aj keď nie ste špecialista z marketingovej agentúry. V budúcom dieli si povieme niečo viac o tom aké cenové porovnávače sú na Slovensku k dispozícií a na ktorých z nich sa oplatí inzerovať.

Pán Mergado.

 

Pridať nový komentár