Marketplaces a zase marketplaces
V poradí 6. ročník s dátumom konania 6. 6. – brnenský Mergado Fest tento rok jednoducho musel byť pekelne dobrý. Minimálne v tempe, akým celý deň plynul. Ako obvykle bez žiadnych zdržaní išli všetci po úvodnom slove rovno na vec. Prvý z 25 prednášok zahájil na hlavnom stage Adam Funiok z Pudeto, ktorý si vzal na mušku buzzword posledných rokov – marketplaces. Sú pre e‑shopárov hrozba alebo príležitosť? Čo od nich v nasledujúcich rokoch očakávať? A ako preraziť na Kauflande a Amazone? Týmto otázkam sa v priebehu dňa nevenoval len on, ale hneď niekoľko spíkrov. Tohtoročný Mergado Fest ukázal, že záujem o online trhoviská rozhodne neklesá.
Ako poraziť Temu a čo nám môže povedať psychológia o e‑shope
Na svoje si prišli aj markeťáci, ktorí čakali na horúce novinky zo sveta PPC. Libor Toporcer z Invelity sa podelil o triky na úspešnejšiu optimalizáciu P‑max kampaní, ostatní spíkri nevynechali tému Meta kampaní, poradili, ako prekonať gigantov, ako je Temu alebo či má stále zmysel vyhodnocovať kampane podľa PNO a ROAS.
Podobný úspech si vyslúžili aj prednášky, ktoré návštevníkov naučili, ako využiť psychologické poznatky k úspešnejšiemu e‑shopu či ako zostaviť produktové portfólio, ktoré e‑shopárom zarába a ktoré naopak nie.