Ako spravovať ceny na porovnávačoch tovaru? Máme tipy nielen pre poľskú e‑commerce

Petra Marková
20. 1. 2022
5 minút čítania
Ako spravovať ceny na porovnávačoch tovaru? Máme tipy nielen pre poľskú e-commerce

Úspešný internetový predaj ovplyvňuje celá rada faktorov. Vzhľad stránky, doprava a zákaznícke recenzie sú dôležité, ale dlhodobo im kraľuje výhodná cena produktu. Zefektívnite správu vášho e‑shopu a zamierte na zákazníkmi obľúbené porovnávače tovaru. Ukážeme vám, ako na nich riadiť cenovú politiku pomocou nástroja Dealavo.

Úspešný internetový predaj ovplyvňuje celá rada faktorov. Vzhľad stránky, doprava a zákaznícke recenzie sú dôležité, ale dlhodobo im kraľuje výhodná cena produktu. Zefektívnite správu vášho e‑shopu a zamierte na zákazníkmi obľúbené porovnávače tovaru. Ukážeme vám, ako na nich riadiť cenovú politiku pomocou nástroja Dealavo.

Prehľad situácie na poľskom trhu

Porovnávače tovaru si držia u poľských zákazníkov stále vysokú pozíciu. Najobľúbenejšou platformou je Allegro, na ktoré mieri až 70 % online nakupujúcich. Dávno však nie je jediným miestom na online nákup. Úspech majú aj ďalšie kanály, vrátane:

  • marketplacov (Amazon, Erli, Allegro, Empik, Shopee)
  • a vyhľadávačov tovaru (Ceneo a Google Shopping).

Chcete byť vidieť na poľskej e‑commerce? Inzerujte na Allegru. Zoznámte sa s jeho fungovaním bližšie vďaka nášmu prehľadnému článku.

Možnosti, ktoré tieto platformy ponúkajú, sa od seba výrazne líšia a odporúčame ich vopred zanalyzovať. Čo by ste mali zvážiť?

  • ktoré produkty sú v danom kanáli obľúbené
  • aká je tam konkurencia (počet alternatívnych ponúk pre každý produkt)
  • ceny, za ktoré sa produkty predávajú
  • poplatky a provízie

Náš tip: Nezabudnite vziať do úvahy aj špecializované porovnávače, kde je menšia konkurencia.

Ako postupovať na medzinárodnom trhu

Možnosti expanzie sú aktuálne naozaj široké a nahráva jej aj stúpajúca popularita medzinárodných predajných platforiem. Na poľský trh napr. nedávno vstúpil svetový gigant Amazon. Pri vstupe na zahraničné trhy si prezistite:

  • miestne predajné a propagačné kanály
  • konkurenciu
  • ich cenovú politiku
  • spotrebiteľské správanie lokálnych nakupujúcich
  • právne a technické obmedzenia

Prvým krokom pri prieskume trhu je identifikácia miestnych stránok, kde nakupujú spotrebitelia najčastejšie. Využite napr. bezplatný nástroj Similarweb.
Pri analýze konkurencie sa zamerajte aj na jej predajný kanál v danej kategórií produktov. Pozrite sa, ako to vyzerá napríklad v prípade elektronických produktov:

Akonáhle dobre porozumiete konkurencii a najobľúbenejším predajným kanálom, zamerajte sa na analýzu cien vášho sortimentu i ďalších e‑shopov.

Ako na analýzu cien a podnikateľského prostredia

E‑shopy čelia veľkej konkurencii najmä pri predaji rovnakých alebo podobných produktov. Zoznámte sa s ich ponukou čo najdetailnejšie, pomôže vám to určiť vhodnú cenovú stratégiu.
Analýzu môžete vykonať ručne. Je to však časovo náročné riešenie. Inteligentné online nástroje dokážu výrazne zefektívniť proces a jedným z nich je aj Dealavo. Platforma na monitoring cien umožňuje rýchly a presný prehľad o trhu, na ktorom pôsobíte. Čo všetko s ním môžete sledovať:

  • ponuku konkurencie
  • cenovú konkurencieschopnosť vášho obchodu
  • identifikovať konkurenčné obchody a ich ponuku
  • hľadať príležitosti ku zvýšeniu zisku z predaja

Taktiež si viete overiť, na akých úrovniach sa formujú vaše ceny a v ktorých konkurenčných obchodoch sa predávajú vaše produkty. Pozrite sa, ako vyzerá použitie tejto možnosti na príklade obchodu RTV:

Z príkladu: Najvýznamnejšou konkurenciou je obchod Tanietelewizory.pl, s ktorým má analyzovaný obchod až 950 bežných produktov. Takmer 75 % z nich ale predáva tento obchod drahšie. A to je dobrý východiskový bod pre ďalšiu analýzu.

Ako vyzerá komunikácia a marketing tohto obchodu? Na aký segment publika cieli? Aké ďalšie nákupné stimuly používa? S týmito informáciami dokážete následne lepšie naplánovať vlastné aktivity.

Cenová stratégia a dynamická tvorba cien

Ako držať krok s meniacimi sa podmienkami na trhu a zaviesť cenovú politiku, ktorá obstojí v skúške času a umožní vám maximalizovať zisk?

Obchodné stratégie sa vyvíjajú spolu s e‑commerce. Používanie jednoduchých stratégií, ako je cost plus (zvýšenie ceny produktu o sumu, ktorú by ste na ňom chceli zarobiť), už nie je efektívne. Pamätajte tiež, že vašou jedinou stratégiou by nemalo byť stanoviť nižšiu cenu, ako má vaša konkurencia. Takéto konanie môže viesť k cenovým vojnám.

Dealavo odporúča neustále sledovať ceny produktov dostupných na trhu a v danom predajnom kanáli. K tomu slúži automatizácia cien s využitím inteligentných algoritmov – nástroj Dealavo funguje na základe stratégie dynamic pricing.

Toto riešenie spočíva v automatických zmenách cien vo vašom e‑shope podľa vopred definovaných pravidiel, napr. prítomnosť v TOP 3 najlepších ponúk v Google Nákupoch. Ceny v online  obchodoch sa dynamicky menia a môže sa ukázať, že úprava cien aj o pár korún môže váš obchod rýchlo dostať na popredné miesta vo výsledkoch vyhľadávania.
Rovnako ako v tomto príklade:

Z príkladu: Všimnite si, že úprava ceny o 2 PLN (11 CZK) zvýšila viditeľnosť a zmenila pozíciu v rebríčku. Dynamická cenová platforma neustále sleduje ceny na trhu a automaticky im prispôsobuje ceny vo vašom internetovom obchode tak, aby zostali na úrovni zaručujúcej optimálne zárobky.

Chcete kompletne pokryť kontrolu vášho e‑shopu? Pricing Audit vám pomôže bezplatne odhaliť nedostatky v cenotvorbe sortimentu.

Konkurencia na poli e‑commerce vyžaduje hĺbkovú analýzu trhu a to najmä v situáciách, keď chcete so svojim produktom vstúpiť na zahraničné trhy. Jednoduché cenové modely ustupujú automatickému monitorovaniu a úprave cien na základe zavedených pravidiel a kritérií. Tipy od Deavalo vám umožňujú optimalizovať proces online predaja a prispôsobiť cenovú stratégiu každému kanálu.


Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Deavalo, ktorá ponúka riešenie analýzy elektronického obchodovania pre internetové obchody a výrobcov. Špecializuje sa na softvér na sledovanie a automatizáciu cien pre e‑shopy a riešenia v oblasti DPSM (Distribution, Pricing, Shelving, Merchandising) pre výrobcov. Dealavo ponúka svoje služby na 32 trhoch, spolupracuje tak s medzinárodnými spoločnosťami, ako aj so zástupcami miestneho trhu.

Mohlo by vás zaujímať:

Petra Marková

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v MERGADE na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.