Druhý MergadoFest pomáhal s expanziou do zahraničia

Lukáš Horák
21. 9. 2018
3 minúty čítania
Druhý MergadoFest pomáhal s expanziou do zahraničia

Jedno staré východné príslovie hovorí: Ak sa chceš s niekym zoznámiť, pozvi ho k sebe domov. A presne na tomto princípe vznikol MergadoFest, z ktorého nechceme mať obvyklú marketingovú udalosť, ale domácu akciu, ktorá spája prednášky a networking v každodenných kulisách našej firmy.

Jedno staré východné príslovie hovorí: Ak sa chceš s niekym zoznámiť, pozvi ho k sebe domov. A presne na tomto princípe vznikol MergadoFest, z ktorého nechceme mať obvyklú marketingovú udalosť, ale domácu akciu, ktorá spája prednášky a networking v každodenných kulisách našej firmy.

Všetko ubehlo strašne rýchlo

Ak ste niekedy podobnú akciu organizovali, tak to poznáte. Mesiace dopredu vymýšľate tému a oslovujete prednášajúcich. Potom skladáte program. A keď spustíte registráciu, uvedomíte si, že sa všetko blíži míľovými krokmi a že toho musíte ešte tak veľa zariadiť. Dni tesne pred akciou sú plné počítania techniky, občerstvenia, stoličiek, a sťahovania kancelárií, v ktorých prebehnú prezentácie.

A potom príde ten deň. Kolobeh prednášok sa rozbieha a rovnako tak bežíte aj vy. Organizujete, ukazujete cestu účastníkom, bavíte sa so známymi i nováčikmi, pijete pivo na afterparty… A zrazu ste doma a zaspávate, aby ste si až zajtra ráno uvedomili, že MergadoFest 2018 už skončil.

Aké to teda bolo?

Nie len že všetko prebehlo rýchlo, prebehlo to aj hladko. Organizačné nasadenie sa oplatilo. Prišlo veľa ľudí a nám celý deň robilo radosť, že tu boli, bavili sa, jedli, pili a hlavne sa dozvedali nové veci. Prednášky druhého MergadoFestu prebehli v štyroch miestnostiach budovy našej firmy a v klube Mersey. V ňom sa konali tri veľké prezentácie na tému expanzia do zahraničia.

Adam Funiok z Besteta v svojej predstavil niekoľko dobrých tipov, ako efektívne vstúpiť do zahraničnej e‑commerce. Jana DzuričkováUnikum ukázala, kde všade v Európe jej s expanziou eshopov pomohlo Mergado. A všetko zakončil náš konzultant Luděk Vojeník, ktorý predstavil novinky z Mergada a široké možnosti jeho použitia pre feedy z celého sveta.

V menších sálach malo svoje prednášky niekoľko kolegov z Bidding Fox (Jiří guňka), Besteta (Veronika ŠevelováJiří Homola), i Mergada (Pavel Rusinský),. Pozvanie tiež prijali Marek ČevelíčekLiquid Designu, Tomáš HanáčekPerformicsuTomáš VrtíkExpandeco.

A záver?

Bolo príjemné vidieť, koľko debát prebieha medzi prednáškami. Po celý deň sa v priestoroch firmy pohybovalo veľké množstvo fajn ľudí, z ktorých sršalo nadšenie pre to, vyskúšať si nové tipy v ich práci. Tí, ktorí sa nevošli dovnútra, diskutovali vonku alebo na bare v klube Mersey. Po skončení všetkých prednášok sme usporiadali malú afterparty, na ktorej sme spoločne prebrali aj záležitosti mimo naše odbory a mohli sa tak lepšie spoznať.

Dotazníky, v ktorých môžu hostia odpovedať, ako sa im MergadoFest 2018 páčil posielame dnes. Veľmi sa tešíme na odpovede, najmä na tie s pripomienkami na to, kam celú akciu do budúcna posúvať. Sme radi, že sme s vami mohli byť. Ak ste na tohtoročnom MergadoFeste neboli alebo vám včerajšok nestačil a chcete Mergado poznať ešte viac, prihláste sa na niektoré z našich školení. Vďaka nim si vytvoríte ešte komplexnejší obraz o možnostiach Mergada a toho, s čím všetkým vám pomôže.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.