Ideme do finále: Vychytajte svoju inzerciu vo všetkých ohľadoch

Lukáš Horák
10. 12. 2018
2 minúty čítania
Ideme do finále: Vychytajte svoju inzerciu vo všetkých ohľadoch

Štedrý deň sa blíži a vianočné šialenstvo vrcholí. Ak zákazníci vo vašej inzercii nájdu všetko, čo potrebujú, výrazne tým znížite riziko, že nakúpia u konkurencie. Prejdite si prehľad dôležitých úkonov, bez ktorých sa kvalitná inzercia pomocou Mergada (najmä pred Vianocami) neobíde.

Štedrý deň sa blíži a vianočné šialenstvo vrcholí. Ak zákazníci vo vašej inzercii nájdu všetko, čo potrebujú, výrazne tým znížite riziko, že nakúpia u konkurencie. Prejdite si prehľad dôležitých úkonov, bez ktorých sa kvalitná inzercia pomocou Mergada (najmä pred Vianocami) neobíde.

Ako nastaviť inzerciu pred Vianocami

1. Skontrolujte, či je inzercia bez chybičky

  • Urobte si audit vášho feedu. Je zadarmo a pomôže vám odhaliť problematické časti, ktoré vašu inzerciu brzdia.
  • Preverte si feed pomocou aplikácie Repairman. Jeho pomocou nájdete a opravíte zásadné chyby i menšie detaily.
  • Venujte pozornosť každému kroku v priebehu nákupného procesu na vašom, či klientskom e‑shope. Poznáte a odstránite tak dôvody, prečo by zákazníci prerušili nákup na e‑shope.

2. Predchádzajte komplikáciám

  • Párujte do správnych kategórií. Označujte produkty unikátnym kódom EAN.
  • Sledujte výšku vášho kreditu. Zamedzíte tým výpadku inzercie.
  • Majte obrazovú inzerciu v poriadku. Obrázky musia mať dobrý formát a ak to konkrétny porovnávací systém povoľuje, obohaťte ich o grafické prvky a texty. K optimalizácii obrazovej inzercie na Facebooku máme perfektnú appku Feed Image Editor.

3. Starajte sa o svojich zákazníkov

  • Dajte zákazníkom vedieť, že ich darčeky dorazia do Vianoc. Ak nemáte tovar na sklade, pokúste sa čo najviac skrátiť dodaciu lehotu alebo sa aspoň zamyslieť nad tým, či by ho nebolo možné dodať skôr. Informujte zákazníkov o pohybe zásielky – teraz síce ide o Vianoce, nimi to ale nekončí. Poskytnite ľuďom dôvod nakúpiť u vás aj v budúcom roku.
  • Pomôžte zákazníkom vybrať, čo je pre ich blízkych vhodné. Vytvorte špeciálnu sekciu vianočných darčekov a ak aj tak zostanú nerozhodní, ponúkajte možnosť poukazu na darčeky.
  • Ponúkajte dopravu zdarma alebo rozšírenú záruku v elemente EXTRA_MESSAGE. Ak máte vyššie ceny, ale poskytujete nadštandardné služby, dajte im to vedieť.
  • Zaručujte možnosť predĺženej doby na vrátenie tovaru.

4. Biddujte

  • Držte tovar na top pozíciách. Priblížite sa tým až k 44 % preklikom do e‑shopov naviac. Veľa užívateľov Mergada nastavuje ceny za preklik pomocou nášho biddovacieho nástroja Bidding Fox.

5. Myslite dopredu

  • Pochopte myslenie vašich zákazníkov. Vyskúšajte prácu so službami ako napr. Smartlook, Matomo, či Crazy Egg.
  • Majte dáta pod kontrolou. Uistite sa, že máte rovnako pomenované zdroje návštevnosti v Mergade a v Google Analytics.
  • Zahrňte do stratégií na ďalší rok povianočné zľavy.
  • Nezabudnite, že sa žiadny e‑shop nezaobíde bez svojej mobilnej verzie.

Zamyslite sa nad tým, či ste pre vašu, či klientskú inzerciu urobili naozaj všetko. A ak je z našej strany niečo, s čím vám môžeme pomôcť, napíšte nám. Prajeme vám veľa úspechov a čo najviac predaného tovaru. A nezabudnite: Vianocami to nekončí – vychytanú inzerciu oceníte v priebehu celého roku.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.