MERGADO Fest nasadil vysokú latku nielen brnenským e‑commerce akciám

Veronika Kusalíková
8. 6. 2023
4 minúty čítania

Za kvalitnými e‑commerce akciami nemusíte len do Prahy. Potvrdil to aj piaty ročník MERGADO Festu. Konferencia, ktorá vzdeláva aj spája, priniesla trendy zo sveta e‑commerce, prepojila ľudí naprieč odbormi a nasadila vysokú latku budúcim ročníkom.

Za kvalitnými e‑commerce akciami nemusíte len do Prahy. Potvrdil to aj piaty ročník MERGADO Festu. Konferencia, ktorá vzdeláva aj spája, priniesla trendy zo sveta e‑commerce, prepojila ľudí naprieč odbormi a nasadila vysokú latku budúcim ročníkom.

Je štvrtok 8:00 ráno a do brnenského Impact Hubu začínajú prichádzať prví hostia. Tento rok hlavne e‑shopári, ale aj množstvo markeťákov a ďalších e‑commerce nadšencov. Najväčší ročník MERGADO Festu pomaly, ale určite začína. Po obdržaní akreditácie, darčekov a úsmevu od našich kolegov, je misia jasná. Rozhliadnuť sa v moderných priestoroch, dať si výbornú kávu a usadiť sa k prvej prednáške.

Piaty ročník festivalu otvára na hlavnom pódiu David Janek s predstavením modernejšej verzie nášho MERGADO Editoru. Po jeho praktickej exkurzii začína poctivý maratón prednášok rozdelených do štyroch stageov. Kam zájsť skôr? Tento rok naozaj ťažká otázka. S dvadsiatimi piatimi prednáškovými blokmi to účastníkom veľmi neuľahčujeme. Máme však radosť, pretože čo do počtu prednášok sa nám podarilo z tohtoročného MERGADO Fest urobiť doposiaľ najsilnejší ročník.

Aký bol MERGADO Fest 2023

Najnovšie trendy v e‑commerce aj nové marketplaces

Nech už sa človek usadí kdekoľvek, neodíde bez poriadnej dávky praktických tipov, s ktorými sprkri nešetria. Zástupcovia Kauflandu, AllegraSeznam.cz radia, ako z jednotlivých marketplaces vyťažiť maximum, Jiří Drážný si berie na paškál MERGADO Editor a neváha sa podeliť o tajné tipy, ako náš nástroj čo najviac využiť aj zneužiť. V ďalších miestnostiach naši kolegovia prezrádzajú, ako MERGADO pomôže s expanziou do zahraničia či spracovaním takmer každého formátu.

Vzdelávať sa bez dobrého občerstvenia ide ťažko. Pauzy medzi vzdelávaním tvoril priestor pre rýchly networking, ale aj koláč, wrap či druhú šálku kávy. A po obede naspäť do víru zaujímavých prednášok.

PPCčkarov hneď po prestávke zaujal Libor ToporcerInvelity s ukážkami, ako naboostovať reklamy na Googli pomocou Performance Max. Úspech jeho prednášky bol viditeľný na prvý pohľad – miestnosť bola kompletne zaplnená. Tému platenej reklamy neskôr rozviedol náš kapitán Michal Janík. Ukazuje 12 tipov, ako si ušetriť prácu s PPC pomocou našich appiek PPC Wolf, Clicking Goat či Scraping Camel. Na svoje si prichádzajú aj SEO špecialisti, ktorým Michal prezrádza, ako na data-driven SEO report.

Neoddeliteľnou súčasťou úspešného online biznisu je aj téma dynamického retargetingu. Ako vďaka nemu zvýšiť svoje konverzie chlapci z Managina pre istotu ukazujú počas dňa hneď dvakrát. O eshopárov sa tiež stará Daniel Duriš Basta Digital, keď ich v rámci svojej prednášky vykonáva základy Google Analytics 4. A aké trendy hýbu svetom e‑commerce v roku 2023? Podľa Milana Fialugoing.international to dobierka ani drahé poštovné rozhodne nie sú. „Inšpiráciu treba hľadať na západe, kde priemerná hodnota objednávky dosahuje až trojnásobné čísla ako u nás,“ tvrdí Milan.

Ani tento rok nechýba zástupca Bidding Foxu, Jirka Guňka, ktorý vo svojich paneloch predvádza kúzla biddingu a monitoringu inzercie. Predávajú sa produkty zle, pokiaľ nedisponujú kvalitnými produktovými obrázkami? Svoje o tom vie Marek Danko z Feed Image Editor, a preto ukazuje, ako si ku kvalitným obrázkom pomôcť umelou inteligenciou. Ako na automatizáciu cenotvorby a prepojenia Pricing Foxu s e‑shopom alebo skladovým hospodárstvom potom poradil Vláďa Trevisan.

Ako (ne)vyhorieť a znovu vzplanúť

Začínajúci e‑shopári majú jasno, ktorú prednášku si nenechať ujsť. Panel Ladislava Chyby totiž predstavuje témy, s ktorými sa stretne každý e‑commerce nováčik. Ukážky aplikácie funkcií pre Shoptet, eBRÁNA eshop a iných poskytovateľov tvoria marketingové minimum pre prácu s feedmi.

Okrem počtu objednávok a miery obratu či konverzií je dobré myslieť aj na svoje duševné zdravie. Sme preto radi, že Adam FuniokProficia priniesol tému work-life balance na tohtoročnú MERGADO Fest, a vzhľadom na ohlasy na jeho prednášku na tému ako (ne)vyhorieť a znovu vzplanúť veríme, že v tom nie sme sami.

Vzplanúť nakoniec zvládame aj bez vyhorenia vďaka podarenej záverečnej afterparty, ktorá uzatvára ďalší ročník našej komunitnej konferencie a ponúka priestor na spracovanie získaných informácií aj na dohnanie networkingu.

Musíme konštatovať, že skvelé počasie, množstvo inšpiratívnych ľudí a množstvo užitočných informácií nasadzuje vysokú latku budúcim ročníkom MERGADO Festu. Pokiaľ ste konferenciu navštívili, budeme radi za vašu spätnú väzbu. 

Nedorazili ste? Potom veríme, že sme vás presvedčili na účasť v budúcom roku. Ďakujeme všetkým spíkrom, partnerom, návštevníkom a vzdelávaniu v e‑commerce zdar.

Mohlo by vás zaujímať:

Veronika Kusalíková

Copywriterka a obsahová špecialistka Veronika má pod palcom anglicky hovoriaci trh. Slová o MERGADU i novinky zo sveta e‑commerce šíri a prekladá na blogu alebo sociálnych sieťach. Keď práve neťuká do klávesnice, spoznáva rôzne časti Európy, pletie si sveter alebo hľadá poklady v bazároch.