Začiatok júna sa už tradične niesol v duchu NEkonferencie, ktorú organizuje agentúra Besteto. A my sme na nej samozrejme nemohli chýbať. Či už pre to, že sme na nej mali speakra, alebo pre to, že je to jednoducho skvelá akcia, pri ktorej sa stretne veľa e‑commerce nadšencov.

Začiatok júna sa už tradične niesol v duchu NEkonferencie, ktorú organizuje agentúra Besteto. A my sme na nej samozrejme nemohli chýbať. Či už pre to, že sme na nej mali speakra, alebo pre to, že je to jednoducho skvelá akcia, pri ktorej sa stretne veľa e‑commerce nadšencov.

NEkonferencia sa konala už po siedmykrát. Táto akcia je známa svojou neformálnosťou, príjemnou atmosférou a kvalitným programom. Tento rok nás Besteto vzalo do nových priestorov Impact Hubu v Brne, kde sa celý program odohrával.

Pre návštevníkov bolo pripravených 7 prednášok na rôzne témy z e‑commerce sveta. Svoje novinky prišli predstaviť zástupcovia z Heureky, i Zboží.cz, či napríklad zástupca zo Shoptetu.

Pár čísel a novinky z porovnávačov

Konferenciu odštartoval Vladimír Přichystal z agentúry Besteto. Vo svojej prednáške sa venoval výsledkom z porovnávačov za rok 2018 a ukázal pár zaujímavých čísel. Napríklad návštevnosť porovnávačov vzrástla o 2,4 %tržby o 49 %.

Milan Šmíd predstavil novinky za Zboží.cz. Ich prioritou je momentálne produktová databáza, no venovať sa chcú aj bližšej spolupráci s agentúrami a biddovacími nástrojmi. Za Heureku vystúpil Marek Brumlich, ktorý pracuje v produktovom tíme. Heureka chce do budúcna byť nie len miestom, kde zákazníci produkty porovnávajú, ale aj nákupným radcom a pomôcť tak nakupujúcim pri ich výbere.

Amazon ako ďalšia zastávka

David Cikánek prednášal najmä o Amazone, pretože to je práve smer, ktorému sa venujú u nich v Expando. Podľa neho je to skvelé miesto, kam e‑shopy môžu pokračovať v expandovaní, no treba si dobre preveriť svoju konkurenciu.

Radek Hudák zo Shoptetu vo svojej prednáške tiež spomenul Amazon. Je to podľa neho dobré miesto, kde sa dajú sledovať trendy, ktoré postupne prídu aj k nám. Shoptet čoskoro spustí tiež svoju certifikáciu, takže sa máme na čo tešiť.

Zvláštne feedy a automatické biddovanie

O zvláštnych feedoch, s ktorými sa pri svojej práci môžete stretnúť a ako sa s nimi popasovať, porozprával Pavel Rusinský od nás z Mergada. Tu máme jeho prezentáciu.

Znáte feedy jako své boty? from Mergado_​cz5+1 tipov ako biddovať pomocou Bidding Fox predstavil Jirka Guňka. Že biddovanie je len čerešnička na torte, sa mohli presvedčiť účastníci Nekonferencie počas jeho prednášky. No nemusia zúfať, pretože dostali praktické rady, ako s biddovaním pracovať. Ak ste zvedaví aké to boli, tu je jeho prezentácia. 

5 tipů jak optimalizovat inzerci pomocí Bidding Foxu from Bidding Fox

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.