Propagujte svoj tovar online pomocou Google Shopping #1

Pre tých, kto podniká v ecommerce mimo Slovenskú republiku, je Google Shopping jeden z najdôležitejších kanálov. Prepojenie vášho produktového feedu s Google Merchant Centrom je len prvý krok. S našim dvojdielnym sprievodcom sa vyhnete častým chybám a vaša inzercia bude od štartu fungovať na sto percent.

Ako inzerovať na Google Shopping

Aby ste mohli inzerovať na Google Shopping, potrebujete pár vecí. V prvej rade potrebujete dátový feed, ktorý dodržuje špecifikácie Google Shopping (viď nižšie). Okrem toho tiež musíte mať Google účet, s ktorým sa prihlásite do služieb Google Merchant Center, Google Ads a Google Analytics.

5 krokov pre spustenie kampane v Google Shopping

  1. Najskôr nahrajte váš produktový feed do Google Merchant Centra
  2. Prepojte Merchant Center s Ads
  3. Prepojte Google Analytics s Ads
  4. Vytvorte reklamnú kampaň v Ads
  5. Analyzujte výkon reklamy v Google Analytics
Diagram služieb, ktoré využijete pri inzercii na Google Shopping.

Špecifikácia feedu pre Google shopping

Poďme na to pekne od začiatku. Najskôr je potrebné sa uistiť, že budú vaše dáta Google Merchant Centrom prijaté. Dosiahnete toho tak, že feed bude obsahovať všetky požadované elementy:

Povinné parametre len u niektorých kategórií alebo v špecifických krajinách: multipack, is_bundle, age_group, color, gender, material, pattern, size, item_group_id. Za akých podmienok sú tieto elementy povinné, nájdete na podpore Google.

Požiadavky na špecifikáciu sa môžu v každom štáte líšiť. Na stránke podpory Google nájdete kompletnú tabletku požadovaných elementov.

Ďalšie elementy sú voliteľné. Aby ste z vašich kampaní dostali čo najviac, je obecne najlepšie poskytovať čo najviac elementov. Ďalšie informácie nájdete na Google stránke špecifikácie produktových dát.

Ak sa nechcete vydať zdĺhavou cestou ručného nastavovania elementov do Google Merchant Centra, využite služieb Mergada. S týmto nástrojom zvládnete zadať elementy – a tak zvalidovať svoj feed podľa požiadavok Google Shopping – automaticky na pár kliknutí.

Spôsob, akým je produkt na Google Shopping zobrazovaný, vidíte nižšie. Vertikálnu lištu môžete posunúť tak, aby sa prepínala medzi pôvodným zobrazením produktu a použitými prvkami indikujúcimi náhľad.

 

Slide the vertical bar from left to right

Vertikálnu lištu môžete posunúť tak, aby sa prepínala medzi pôvodným zobrazením produktu a použitými prvkami indikujúcimi náhľad.

Vidíte, že množstvo atribútov zákazník ani neuvidí. Iné atribúty sú však dôležité pre vyhľadávanie a výber správneho produktu.

Koľko stojí kampaň na Google shopping?

Reklama na Google Shopping je spoplatnená cenou za preklik (CPC). Vždy, keď zákazník na inzerát klikne a dostane sa na váš web, bude vás to niečo stáť. Ak sa reklama vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí, ale zostane bez prekliku, neplatíte nič. Cenu za kliknutie je zložité zovšeobecniť. Rôzne kategórie tovarov a rôzne produkty majú rozličnú cenu za preklik, ktorá sa navyše v čase mení.

Aby ste náklady za inzerciu udržali na uzde, je dobré stanoviť maximálnu cenu za preklik (Max. CPC) alebo využiť službu Šikovnej ponuky (Smart bidding), ktorá cenu za preklik na základe strojového učenia sama optimalizuje podľa zvolenej stratégie.

Zaujímavosť

Popis produktu vychádza z jeho elementu iba pri nespárovaných produktoch. Ak sú produkty spárované, Google berie informácie z iných zdrojov.

Chcete vytvoriť Google Shopping Feed z vášho produktového feedu na pár kliknutí? Vytvorte si účet v Mergade a dajte sa do toho! V pokračovaní tohto článku si popíšeme, ako vytvoriť a prepojiť účty z Merchants, Ads a Analytics.

Pridať nový komentár