Ako pristupovať k tvorbe e-shopu v aktuálnej dobe covidu

Využite rastúcu nákupnú silu e‑commerce a obráťte sa s vytvorením internetového obchodu na profesionálov. V spolupráci s e‑shopovou platformou FastCentrik, ktorá ponúka prenájom e‑shopu už za 16 EUR, sme pripravili rozhovor s Liborom Zůbkom. Poradí vám, ako k tvorbe online značky v súčasnosti pristúpiť.

Využite rastúcu nákupnú silu e‑commerce a obráťte sa s vytvorením internetového obchodu na profesionálov. V spolupráci s e‑shopovou platformou FastCentrik, ktorá ponúka prenájom e‑shopu už za 16 EUR, sme pripravili rozhovor s Liborom Zůbkom. Poradí vám, ako k tvorbe online značky v súčasnosti pristúpiť.

Libor Zůbek zodpovedá vo FastCentriku za vedenie produktu. Mergadu odpovedal na niekoľko otázok týkajúcich sa aktuálneho stavu e‑commerce.

Aká je aktuálna situácia na českom e‑commerce trhu?

Zo štatistík od Heureky a APEKu vyplýva, že na českom e‑commerce trhu pôsobí už okolo päťdesiat tisíc e‑shopov, čo je naozaj veľa. Otázkou však zostáva, koľko z týchto e‑shopov sú tzv. čierne schránky, teda mŕtve e‑shopy bez aktivity.

Avšak je jasné, že situácia zapríčinená koronavírusom mala a má veľký vplyv na e‑commerce trh. Veľa firiem, ktoré boli donedávna iba kamennými obchodíkmi, si založila e‑shop, aby aspoň z nejakej časti generovala príjem.

V čom sa teraz oplatí založiť si e‑shop?

Vzhľadom k tomu, že sme teraz odkázaní na pobyt v našich domovoch a nemôžeme sa takmer pohnúť z obydlia, podpisuje sa to na veľkom raste dopytu predovšetkým v kategóriách: knihy, herné konzoly, stolné hry, potraviny, športové náradie, dom a záhrada, detský tovar a menšie spotrebiče. Tieto kategórie rastú skokom a sledujeme u nich zvýšený počet novo založených e‑shopov.

Na čo sa zamerať pred založením e‑shopu?

Pred samotným založením e‑shopu je potrebné si zvoliť business plán. To znamená vedieť, aké produkty chcem ponúkať, komu ich chcem ponúkať, za akú cenu. Kľúčové je tiež vedieť, ako sa odlišujem od konkurencie a v čom sú moje benefity a silné stránky.

Ak mám v tomto jasno, môžem sa potom zamerať na výber platformy, analýzu konkurencie a ich riešenie a potrieb, ktoré na e‑shop mám.

Mal by som vedieť, či si chcem nechať napojiť platobnú bránu, aké prepravné služby budem využívať, akú cenu za prepravu budem zákazníkom ponúkať, aké funkcie od e‑shopu požadujem, či potrebujem pracovať s variantnými produktami alebo s viacerými cenníkmi, prípadne ak je nevyhnutné napojenie na niektorý z informačných systémov.

Akonáhle mám spísané všetky tieto požiadavky, môžem sa pustiť do výberu vhodného e‑shopového riešenia.

Aké riešenie odporúčate zvoliť pre začiatok online podnikania?

Pre začínajúcich podnikateľov bez znalosti programovania a kódovania odporúčam jednoznačne prenájom e‑shopu. Môžete sa tak sústrediť len na to, čo je podstatou vášho podnikania. Získate priestor povenovať sa obchodu, marketingu, budovaniu brandu či zákazníckej starostlivosti. Automaticky odpadá starosť o UX, dizajn, riešenie rozvoja e‑shopu, delegovanie špecifikácií na programátorov a veľa starostí s tým spojených.

Ako náročné je taký e‑shop založiť?

Rozdelil by som to na dve skupiny e‑shopárov. Prvá skupina si chce pripraviť všetko podľa seba a prejsť si všetky nastavenia sama. Týmto klientom môže nastavenie zabrať jeden deň, ale aj mesiace. Záleží to na ich časových možnostiach a očakávania od samotného e‑shopu. Niekto ho ladí pred spustením k úplnej dokonalosti na 150 % a niekto chce jednoducho predávať čo najskôr a e‑shop priebežne zdokonaľuje až za behu.

Druhá skupina necháva založenie e‑shopu na nás. My im pripravíme kompletný e‑shop na spustenie a prípadne zrealizujeme aj grafiku na mieru tak, aby sa klienti nemuseli o nič starať. Vďaka tomu môžu pokojne už do týždňa predávať. Niektoré e‑shopy sme spustili aj za tri dni vrátane výroby grafiky na mieru a komplexnej prípravy e‑shopu.

Je to veľmi individuálne a záleží aj na prístupe samotného zadávateľa. Ak vie, čo od e‑shopu očakáva a má všetko pripravené, je celý proces o to rýchlejší.

V čom tkvie vaša hlavná výhoda oproti konkurencii?

Pristupujeme ku klientom individuálne. Snažíme sa im pomôcť už na samotnom začiatku -⁠ s prípravou e‑shopu pri založení DEMO účtu. K tomu im ponúkame tiež bezplatné školenia a zoznamovacie prezentácie s FastCentrik systémom.

Vďaka našej veľkosti u nás eshopy môžu rásť z prenajímaného e‑shopu na upravitelnější hybridný e‑shop, prípadne e‑shop na mieru. To všetko rýchlo, bezproblémovo, pod jednou strechou.

Začínajúcim e‑shopárom garantujeme vrátenie peňazí, ak si u nás založia e‑shop a nie sú s ním spokojní. Takže ak zistia, že im naše riešenie nevyhovuje, môžu bez problému odísť inam.

Stále pracujeme na skvalitňovaní zákazníckej starostlivosti a domnievam sa, že máme v tejto chvíli pomoc na najvyššej úrovni v porovnaní s inými e‑commerce riešeniami.

Tiež sa snažíme pomáhať prostredníctvom doplnkových služieb ako je online marketing, grafika na mieru, napojenie na dodávateľa a podobne. Máme v tíme naozajstných špecialistov, ktorí poznajú produkt a jeho náväznosti. Je potom vždy jednoduchšie jednať s našou podporou, než dopytovať človeka zvonku. V prípade externého špecialistu hrozí riziko, že keď niečo upraví a nevyjde to, bude to stáť zbytočný čas a peniaze.

Celkovo tvoríme a vyvíjame produkt pre našich klientov tak, aby mohli pohodlne využívať čo najväčšieho potenciálu e‑commerce a mali priestor rásť.

 

Ak hľadáte spoľahlivé e‑shopové riešenie, potom si vyskúšajte DEMO verziu FastCentriku na 30 dní zadarmo.

Článok vznikol v spolupráci s platformou Fastcentrik.

Mohlo by vás zaujímať:

Petra Marková

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v MERGADE na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.