Zacieľte na správnych zákazníkov z Google pomocou Mergada

Lukáš Horák
28. 8. 2018
3 minúty čítania

DSA, teda Dynamické reklamy vo vyhľadávaní, sú automatické kampane v Google Ads. Pomocou DSA dokážete osloviť zákazníkov, ktorí majú záujem presne o ten typ tovaru, ktorý váš klient ponúka. Dnes si predstavíme výhody dynamických reklam vo vyhľadávaní a výhody jeho optimalizácie za pomoci Mergada.

DSA, teda Dynamické reklamy vo vyhľadávaní, sú automatické kampane v Google Ads (10. augusta Google prešiel z názvu Google AdWords na Google Ads). Pomocou DSA dokážete osloviť zákazníkov, ktorí majú záujem presne o ten typ tovaru, ktorý váš klient ponúka. Dnes si predstavíme výhody dynamických reklam vo vyhľadávaní a výhody jeho optimalizácie za pomoci Mergada.

Naučte sa vybrať správne kľúčové slová

Dynamické reklamy k cieleniu reklám na vyhľadávaní využíva obsah webu. Zadáte do nich cieľovú URL vybraného webu, Google ho skontroluje a zaindexuje text na jednotlivých stránkach. Podľa toho Google rozhodne, pre ktoré kľúčové slová zobrazia inzerát. Je teda skvelým pomocníkom napr. vtedy, keď má klient rozsiahly web a nemôže sa mu tak podariť spojiť všetky kľúčové slová s vyhľadávaním. Keď DSA vytvoríte, pomôžu vám nájsť všetky správne kľúčové slová, na ktoré ste pri nastavovaní ručne robených kampaní nemysleli. A tým zacielite na naozaj celý sortiment. Titulok dynamických reklám vo vyhľadávaní zároveň nemusí byť dlhý iba 25 znakov – medzi ostatnými tak bude viac vidieť.

Cieľte pomocou:

  • URL – URL musí obsahovať určitý text
  • kategórie – cielenie podľa kategórií, ktoré Google prideľuje podľa obsahu (napr. „kozmetika“)
  • titulku stránky – nadpis stránky musí obsahovať určitý text
  • obsah webu – stránky, ktoré vo svojom obsahu majú určitý text

Aké má používanie DSA výhody? Medzi tie základné patrí:

  • S DSA k produktom nemusíte priraďovať kľúčové slová, cenové ponuky a texty reklám ručne.
  • Reklamy vždy zostanú aktuálne. Ak na webe prebehnú zmeny, Google robot ich prejde znovu.
  • Ak zákazník zadá do vyhľadávania relevantný výraz pre produkt klienta, Google vygeneruje DSA s nadpisom hodiacim sa k najrelevantnejšej stránke klientovho webu.
  • Oslovíte viac zákazníkov než kampane, ktoré cieľa na kľúčové slová.

Upravte feed pre DSA pomocou Mergada

Mergado vám za použitia pravidiel pomôže zrýchliť celý proces tvorby reklám vo vyhľadávaní.

Aké pravidlá a k čomu konkrétne ich je možné v Mergade použiť:

Pravidlo Skryť

  • skrytie produktov pre inzerciu, ktoré nie sú skladom
  • skrytie všetkých produktov okrem určitej kategórie (napr. okrem kategórie „hodinky“)
  • skrytie všetkého, čo má ochrannú známku a nemôže do inzercie (pomocou výberu výpočtom na ITEM:ID)
  • skrytie všetkých produktov od konkrétneho výrobcu
  • skrytie produktov lacnejších než určitá čiastka (napr. [G:PRICE] <= “250”)
  • či rôzne kombinácie: skryť produkty, ktoré nie sú skladom, chýba im obrázok a sú lacnejšie než 250 kč (ak by vstupný formát feedu bol Heureka, výber by mohol vyzerať takto: DELIVERY_DATE != “0” OR IMGURL = “” OR PRICE_VAT < “250”)

Pravidlo Nájsť a nahradiť

  • odstranenie UTM parametrov z PAGE:URL (Google vo svojej Nápovede odporúča „Nepoužívať URL s pridanými meriacimi parametrami.“)
  • nastavenie zabezpečených adries v PAGE_URL (http:// -> https://)

Pravidlo Hromadne prepísať podľa výberu

  • naplnenie Custom label (podľa jednotlivých výberov uložiť rôzne značky elementu BRAND)

Pravidlo Hromadne prepísať hodnoty

  • naplnenie Custom label podľa slov v elemente PRODUCT

Pravidlo Prepísať

  • naplnenie Custom label „Ostatné“ pre všetok ostatný tovar, ktorý doteraz Custom label nemá
  • naplnenie PAGE_URL (%LINK% pri prevode Facebook formátu na GA DSA)
  • naplnenie Custom label (%G_PRODUCT_TYPE% | %G_BRAND%, tento krok je k zváženiu, pretože sa to neodporúča, viď vyššie: naplnenie PAGE_URL vč. UTM parametru: %LINK%&utm_campaign=dsa)
  • naplnenie Custom label %MANUFACTURER%
  • nastavenie výrobcu a kategórie do Custom label (%PRODUCER%;%CATEGORY%)

Mergado tip

Mergado vie predvádzať dáta medzi jednotlivými formátmi. Na vstupe teda môže byť XML feed podľa určitej špecifikácie (Google Nákupy/​Facebook/​Heureka apod.) a Mergado všetko dokáže previesť na CSV feed podľa špecifikácie Google Ads DSA.

Pred časom sme na blogu publikovali článok, ktorý užívateľa sprevádza napojením feedu pre DSA kampane do nových Google Ads. Ak s napojením potrebujete pomôcť, všetky informácie nájdete v tomto článku.

Využite výhody DSA a Mergada naraz – oslovíte tak omnoho viac zákazníkov a vďaka Mergadu všetko urobíte ešte prehľadnejšie a systematickejšie. O práci s DSA sme veľa diskutovali na Mergado fóre. Ak tu nenájdete všetky potrebné odpovede, neváhajte sa obrátiť na náš support.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.