Zbierajte zákaznícke recenzie Google na vašom PrestaShop alebo WooCommerce e‑shope

Lukáš Horák
30. 3. 2021
2 minúty čítania

Zákaznícke recenzie Google sú cenným zdrojom informácií a ďalšou možnosťou, ako zviditeľniť e‑shop a produkty. Implementujte ich pre váš obchod na platformách PrestaShop alebo WooCommerce. Zvýšite tým jeho dôveryhodnosť.

Zákaznícke recenzie Google sú cenným zdrojom informácií a ďalšou možnosťou, ako zviditeľniť e‑shop a produkty. Implementujte ich pre váš obchod na platformách PrestaShop alebo WooCommerce. Zvýšite tým jeho dôveryhodnosť.

Ako funguje zbieranie recenzií na Google

Zákaznícke recenzie Google fungujú obdobne ako väčšina recenzií, ktoré zbierate prostredníctvom iných služieb. Akonáhle zákazníci vykonajú na vašom webe nákup, môžu potvrdiť účasť na zákazníckom prieskume a hodnotiť svoje skúsenosti s tým, ako prebehol.

Zhromaždené recenzie prispievajú k celkovému hodnoteniu predajcu.

Môžu sa zobrazovať v:

  • Nákupoch Google
  • textových reklamách Ads
  • u vášho firemného profilu naprieč službami Google

Poznámka: Pre slovenský trh zatiaľ nie sú zákaznícke recenzie Google aktívne. Na ostatných trhoch ich však plne využijete (napríklad ak predávate v Českej Republike).

Badge pre webové stránky. Zdroj: Google

Zobrazovanie hodnotenia predajcu pri vašich textových reklamách dokáže zvýšiť mieru ich prekliku až o 10 %. Zároveň na váš e‑shop umožňuje umiestniť widget Google Customer Reviews.

Implementácia recenzií pre WooCommerce a PrestaShop

  1. Pre využívanie programu Zákaznícke recenzie musíte mať aktívny účet v Google Merchant Center. V administrácii prejdite na stránku Rast> Správa programov a program aktivujete. 
    Pre implementáciu služby do vášho e‑shopu je potreba skopírovať vaše Merchant ID.
  2. Budete potrebovať príslušný Mergado Pack modul. Pokiaľ ho nemáte, nainštalujte si ho:
  1. V administrácii modulu prejdite do záložky Reklamné systémy -> Google. Aktivujte funkciu, vyplňte vaše Merchant ID a vyberte počet dní od objednávky, kedy sa bude zákazníkovi posielať e‑mail so žiadosťou o hodnotení.
    Pre WooCommerce je navyše nutné zvoliť, z ktorého poľa sa bude brať hodnota pro GTIN (Global Trade Item Number). Predvolená hodnota je SKU produktu.

  1. Po odoslaní objednávky sa zákazníkovi zobrazí pop-up s výzvou pre zaslanie dotazníka e‑mailom.

  1. V rámci funkcie si na vaše stránky taktiež môžete umiestniť plávajúci alebo inline widget. Plávajúci widget sa zobrazuje vľavo alebo vpravo dole na stránke. Inline widget vložíte pomocou krátkeho kódu kamkoľvek na stránky. Script potom dynamicky vykreslí widget s hodnotením vášho e‑shopu.   

Pochopte výhody Mergado Packu

Stále sa nemôžete rozhodnúť, či Mergado Pack využívať? Pustite si toto krátke video:

Zákaznícke recenzie Google nie sú zatiaľ našimi e‑shopmi príliš využívané. Poskytujú teda zaujímavú konkurenčnú zbraň, ako z užívateľov Googlu získať nových zákazníkov. Používajte profesionálne nástroje, s ktorými zvládnete inzerciu nastavovať sami a obchody na e‑shopových platformách ľahko prepojíte s dôležitými porovnávačmi tovaru.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.