Už inzerujete na Favi?

Článok uverejnený 11.08.2017

Na trhu sa nachádza niekoľko rôznych vyhľadávačov tovaru. Zaujímavou platformou, ktorá sa zameriava najmä na nábytok, bývanie a všetko s tým spojené, no zároveň ponúka aj designové rady je Favi.sk. Dnes sa na ňu trochu bližšie pozrieme.

Vyskúšajte Audit feedu zadarmo
  • zlepšite kondíciu vášho feedu a získajte odporúčania na jeho opravu
  • rýchla a bezplatná technická analýza

Čo je Favi?

Favi nie je vyhľadávačom tovaru, kde by ste našli hocičo. Je zameraný najmä na bývanie. Sami vravia, že sú ideálny pre segment nábytku, dekorácií, kúpeľní, kuchyní, sanity, hobby marketov a ďalších. Ich plus spočíva aj v tom, že na tejto stránke môžu okrem e-shopov inzerovať aj kamenné obchody a reťazce. Momentálne majú na Slovensku okolo 200 (v Českej republike okolo 350) overených e-shopov, i kamenných obchodov nábytku a dekorácií.

Na stránke nenájdete len nábytok. V sekcii záhrada napríklad objavíte aj trampolíny, bazény, či sortiment na grilovanie. V sekcii kúpeľňa, či kuchyňa okrem nábytku nájdete aj vodovodné batérie, či vane a umývadlá. Táto platforma teda zastrešuje omnoho väčší sortiment, ako by sa  zdalo. 

Zaujímavosťou tiež je, že okrem svojho vysnívaného kúsku nábytku na stránke nájdete pod záložkou Inšpirácie množstvo designových návrhov od architektov, ktorí s Favi spolupracujú. Favi má aj svoj magazín, kde predstavujú rôzne tipy, triky, rady a rôzne články k téme bývania – momentálne funguje na Favi.cz, ale čoskoro bude aj na Favi.sk. Vybraný kúsok si teda môžete prezrieť na fotke aj s inými prvkami pre lepšiu predstavu. To je aj výhoda naopak pre e-shopy, pretože klienti rovno vidia, aký kus nábytku by sa im do ich interiéru mohol hodiť a nemusia kvôli tomu navštíviť kamennú predajňu. 

Ako inzerovať na Favi?

Ak ste e-shop a chceli by ste na Favi inzerovať, je nutné nahrať Váš XML feed na stránku. Na jeho základe sa potom Vaše produkty roztriedia do jednotlivých kategórií. Nahrať môžete aj feed, ktorý máte pre Heureku.

Inzercia na Favi funguje na základe PPC, cena za preklik začína na 0,06 EUR/kliknutie alebo 1,50 Kč. Po kliknutí na produkt je zákazník automaticky presmerovaný na stránku produktu daného predajcu.

„Dôležité je, aby feed obsahoval odkazy na obrázky s čo najvyšším rozlíšením bez vodoznakov (aspoň 400 px a viac na šírku alebo výšku obrázku). Ideálne sú produkty na bielom pozadí, ale nevadia ani produkty na fotkách priamo v interiéri,“ vysvetľuje Michaela Palkovičová z Favi. Účet pre váš e-shop založíte tu

Administrácia vo Favi sa delí na tri hlavné záložky: na štatistiky kliknutí, ceny preklikov a optimalizácie konverzií. V štatistikách môžete filtrovať prehľad preklikov za rôzne obdobie a zároveň vidíte, koľko vás prekliky stáli.

 

Cenu za preklik si môžete nastaviť buď na celý e-shop, na danú kategóriu, alebo na vybraný produkt.

Pokiaľ máte viac nastavení naraz, prednosť ma to, ktoré je viac konkrétnejšie. Ak teda máte nastavenú cenu za preklik, no zároveň máte odlišnú cenu nastavenú pri kategórii alebo produkte, systém bude preferovať túto cenu. 

Produkty a ich zobrazovanie na Favi

„Triedenie produktov prebieha čiastočne automaticky a čiastočne ručným spôsobom. Ideálne je mať čo najpodrobnejší XML feed. Základné špecifikácie vychádzajú z Heureka feedu. XML feed ale môže mať špecifikácie aj pre Google Mechant alebo Zboží.cz,“ vysvetľuje Michaela.  Feed je dobré rozšíriť o doplňujúce informácie alebo aspoň udržovať čo najviac informačne bohatý. Pár informácii k tomu, ako by feed mal vyzerať nájdete tu

Favi počíta pozíciu konkrétneho produktu na základe viacerých faktorov. K vyššej pozícii produktu prispeje aj CTR produktu (miera prekliku), vyššia obľúbenosť produktu medzi užívateľmi, kvalita fotografie, interné hodnotenie administrátormi Favi, dobrá dostupnosť produktu (či je skladom alebo aká je doba dodania), zaujímavá cena a predajnosť produktu. Významným faktorom je tiež cena za kliknutie stanovená klientom. Čím vyššia cena, tým vyššia pozícia produktu. „Cieľom Favi je zobrazovať užívateľom takú paletu produktov, aby zaujala čo najviac užívateľov so záujmom o nákup,“ dodáva Michaela.

Pokiaľ ste sa rozhodli inzerovať na Favi, Mergado Vám s tým pomôže. Do Favi stačí nahrať feed, ktorý máte upravený pre Heureku a tieto úpravy si môžete nachystať v Mergade. Veľmi jednoducho pri vytvorení nového exportu vyberiete možnosť výstupný formát pre Heureka.sk. Dáte pokračovať a Mergádo Vám feed vytvorí. Ak neviete ako vytvoriť nový export, užitočné pre Vás bude toto video

 

V Mergade môžete nastavovať rôzne výbery a pre ne aplikovať pravidlá. Pokiaľ by ste si nevedeli rady, neváhajte sa na nás obrátiť, či sa pozrieť do nášho fóra. Pokiaľ uprednostňujete videá, môže vám pomôcť aj na náš youtube kanál s nápovedou. 

 

Mohlo by vás zaujímať:

Vyťažte maximum z affiliate marketingu pomocou siete Affial

Chcete zvýšiť svoj predaj, odlíšiť sa od konkurencie a budovať svojmu brandu meno ďalším smerom? Vyskúšajte affiliate marketing. Jeho pomocou sa internetové obchody prepájajú s webmi, aby na nich propagovali svoje produkty.

13.04.2022
Ako profitovať z nových funkcií na porovnávačoch Biano a FAVI

Predávate tovar zo sekcie home & deco? Špecializované porovnávače Biano a FAVI prinášajú novinky, ktoré vám pomôžu zabezpečiť úspech s online kampaňami. Objavte napríklad ďalší predajný nástroj Biano Studio alebo súhrnný ťahák k parametrom tovaru na FAVI.

12.04.2022
Staňte sa členmi Kaufland Global Marketplace. Zaistí vám inzerciu v ČR, SR a na ďalších európskych trhoch

Predajný gigant Kaufland chystá v roku 2023 otvorenie online trhovísk v Českej republike a na Slovensku. Budú súčasťou siete Kaufland Global Marketplace, ktorá vám umožní inzerovať na niekoľkých marketplaces po celej Európe. Na to, aby ste expandovali na ďalšie trhy, vám postačí jedna registrácia.

22.03.2022

Pridať nový komentár