Dostaňte vašu obrazovú reklamu do kondície so sprievodcom Feed Image Editora

Lukáš Horák
24. 3. 2020
5 minút čítania

Poučka, že obrázok vydá za tisíc slov, sa v e‑commerce opakuje snáď každý deň. U image marketingu platí, že aby obrázky zákazníkov zaujali, musia byť v perfektnom stave po obsahovej aj po technickej stránke. Aplikácia Feed Image Editor preto pripravila sprievodcu, ktorý vám prakticky ukáže, čo všetko si v image feedu potrebujete ustrážiť, aby vaše kampane prinášali požadovaný efekt.

 

Poučka, že obrázok vydá za tisíc slov, sa v e‑commerce opakuje snáď každý deň. U image marketingu platí, že aby obrázky zákazníkov zaujali, musia byť v perfektnom stave po obsahovej aj po technickej stránke. Aplikácia Feed Image Editor preto pripravila sprievodcu, ktorý vám prakticky ukáže, čo všetko si v image feedu potrebujete ustrážiť, aby vaše kampane prinášali požadovaný efekt.

Začnite auditom obrázkov

Ak sa budú vaše obrázky pomaly načítať, budú mať nízku kvalitu, či budú napríklad úplne chýbať, riskujete, že odradíte zákazníkov. Rôzne porovnávače majú aj vlastné pravidlá ohľadom zobrazovania vodoznakov, veľkostného limitu obrázkov alebo vyžadujú špecifický formát.

Aplikácia Feed Image Editor obsahuje nástroje, ktoré vám pomôžu zistiť, či sú vaše produktové obrázky v poriadku a spĺňajú všetky pravidlá porovnávačov a ďalších reklamných systémov. Audit FIE je základná funkcia, ktorú by mal využiť každý nový užívateľ, aby odhalil problémové obrázky. To je však len špička ľadovca — Feed Image Editor vám pomôže všetky chyby obrázkov odstrániť a nastaviť obrazovú inzerciu tak, aby fungovala čo najefektívnejšie.

Prejdite si návody cyklu Cesta za ideálnym image feedom

Aby ste vedeli, čo všetko si pri produktových obrázkoch potrebujete ustrážiť, spísal pre vás Feed Image Editor cyklus návodov. Naučí vás, ako v obrazovej inzercii odhalíte chyby, dočasne skryjete problémové obrázky či kde nájdete za ne náhradu.

  • Chýbajúce obrázky sú jednou z najobvyklejších chýb. Skontrolujte, či vo vašom feede u produktov nechýba element IMGURL. Produkty taktiež nemusia byť spárované, obrázkové súbory môžu aj úplne chýbať. Dôsledkom toho sa nebudú v porovnávačoch zobrazovať.

    Odstráňte problémy s chýbajúcimi obrázky pomocou návodu: Cesta k ideálnemu image feedu #1: Chýbajúce obrázky

  • V niekoľkých prípadoch sa zákazníkom môžu objaviť chybové hlášky, ktoré ich od nákupu na vašom e‑shope odradia. To sa deje hlavne ak na webovú stránku, kde sú obrázky uložené, nemáte prístup, stránka nebola nájdená, alebo má iný technický problém. Aj keď je vo vašom feede element IMGURL v poriadku, znamená to, že sa vaše produktové obrázky nebudú zobrazovať.

    Všetky otázky k tejto téme vám zodpovie tento článok: : Cesta k ideálnemu image feedu #2: Chyba 403/404/500.

  • Častokrát sa stáva, že formát súboru, na ktorý URL adresa odkazuje, nie je podporovaný jedným z porovnávačov, alebo nepatrí medzi štandardné obrázkové formáty. V prvom prípade to znamená, že vaše produktové obrázky porovnávač zamietne. V druhom, že sa nebudú zobrazovať ani vo vašom e‑shope.
    Informácie, ako opravíte formáty obrázkov, nájdete tu: Cesta k ideálnemu image feedu #3: Nepodporovaný formát.

  • Sériové obrázky môžu byť porovnávači zamietnuté, keď je ich URL adresa príliš dlhá, alebo obsahuje znaky, ktoré nie sú podľa kritérií povolené. Častým problémom je diakritika či medzery v názve obrázku.
    Viac o odhalení nepovolených znakov vám povie tento článok: Cesta k ideálnemu image feedu #4: Nepovolené znaky v URL adrese.

  • Pokiaľ má obrázok príliš malé rozmery, nebudú sa dať rozoznať detaily produktov. A ak nespĺňajú minimálne rozmery stanovené porovnávačom, nebudú sa na ňom zobrazovať.
    Viac v návode: Cesta k ideálnemu image feedu #5: Rozmery obrázku.

  • Môže sa tiež stať, že veľkosť obrázku prekračuje kritériá porovnávačov a dôsledkom toho bude zamietnutý. Vo vašom e‑shope sa to navyše negatívne prejaví tým, že sa obrázky budú dlho načítavať.
    Prečítajte si viac, ako ošetriť dátovú veľkosť obrázkov: Cesta k ideálnemu image feedu #6: Dátová veľkosť obrázkov.

  • Ak vaše inzercia používa zhodné obrázky, nerobí to dobrý dojem. Existuje len pár výnimiek ako výrobky, ktoré majú rovnaké obrázky napr. pri veľkostných variantách oblečenia, u ilustračných obrázkov či nehmotných produktoch.
    Prečo si dať pozor na identické obrázky, sa dozviete tu: Cesta k ideálnemu image feedu #7: Identické obrázky.

  • Biele pozadie produktových obrázkov je nepísaným štandardom u väčšiny reklamných systémov a porovnávačov. V prípade, že niektoré z vašich obrázkov majú priehľadné pozadie, budú zamietnuté, alebo sa im pozadie doplní automaticky a budú vyzerať kostrbato.
    Ako odstránite chyby v používaní priehľadného pozadia, si prečítajte v tomto článku: Cesta k ideálnemu image feedu #8: Priehľadné pozadie

  • Ak chránite vaše produktové obrázky skrz vodoznaky, počítajte s tým, že reklamné systémy ako Heureka, GLAMI či Google Nákupy vám tieto produkty nezobrazia. S Feed Image Editorom hravo odhalíte, na ktorých obrázkoch sa vo vašom feede nachádza.
    Návod, ako pomocou FIE na webe nájdete obrázky s vodoznakmi, si prečítajte tu: : Cesta k ideálnemu image feedu 9: Vodoznaky.

  • V ideálnom prípade by mali produkty na obrázku vypĺňať čo najväčšiu plochu a byť zarovnané na stred. V opačnom prípade sa u nich stráca informačná hodnota a pôsobia nejednotne.

    Ošetrite tieto dôležité úskalia pomocou FIE s článkom: Cesta k ideálnemu image feedu #10: Pozícia, zarovnanie a veľkosť produktu na obrázku

  • Ak nie sú produktové obrázky dostatočne ostré, obsahujú glitch alebo sú rozmazané iným spôsobom, môžu svojou nedostatočnou kvalitou odradiť zákazníkov.

    Dodajte svojim obrázkom potrebnú kvalitu prostredníctvom návodu: Cesta k ideálnemu image feedu #11: Kvalita obrázkov

  • Feed Image Editor obsahuje mnoho filtrov a nástrojov na detekciu ďalších nedokonalostí. Využite ich na to, aby ste vaše produktové obrázky priblížili k dokonalosti a zvýšili tak záujem o vaše produkty.

    Dokončite cestu za ideálnym image feedom a prečítajte si posledný článok tejto série: Cesta k ideálnemu image feedu # 12: Ďalšie drobné úpravy

Mergado Store neponúka len Feed Image Editor, ale aj mnoho ďalších užitočných appiek, ktoré vám napríklad pomôžu zefektívniť bidding na Heureke a Zboží.cz alebo zautomatizovať párovanie produktov. Vyskúšajte ich a urýchlite si množstvo práce.

Mergado je pre nastavovanie perfektný základ a aplikácie jeho funkcie ešte viac rozširujú. Feed Image Editor patrí medzi najužitočnejšie. Používajte ho naplno — prinesie vám veľa nových zákazníkov

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.