Dostaňte váš obrazovú reklamu do kondície so sprievodcom Feed Image Editora

Poučka, že obrázok vydá za tisíc slov, sa v e-commerce opakuje snáď každý deň. U image marketingu platí, že aby obrázky zákazníkov zaujali, musia byť v perfektnom stave po obsahovej aj po technickej stránke. Aplikácia Feed Image Editor preto pripravila sprievodcu, ktorý vám prakticky ukáže, čo všetko si v image feedu potrebujete ustrážiť, aby vaše kampane prinášali požadovaný efekt.

Začnite auditom obrázkov

Ak sa budú vaše obrázky pomaly načítať, budú mať nízku kvalitu, či budú napríklad úplne chýbať, riskujete, že odradíte zákazníkov. Rôzne porovnávače majú aj vlastné pravidlá ohľadom zobrazovania vodoznakov, veľkostného limitu obrázkov alebo vyžadujú špecifický formát.

Aplikácia Feed Image Editor obsahuje nástroje, ktoré vám pomôžu zistiť, či sú vaše produktové obrázky v poriadku a spĺňajú všetky pravidlá porovnávačov a ďalších reklamných systémov. Audit FIE je základná funkcia, ktorú by mal využiť každý nový užívateľ, aby odhalil problémové obrázky. To je však len špička ľadovca - Feed Image Editor vám pomôže všetky chyby obrázkov odstrániť a nastaviť obrazovú inzerciu tak, aby fungovala čo najefektívnejšie.

 

Feed Image Editor

Feed Image Editor je aplikácia s obrázkami tovaru e-shopu. Umožní Vám do obrázkov dopĺňať predchystané nálepky, farebné rámčeky, pruhy, bodky, či texty. Využiť pritom môžete predchystané grafiky, alebo si do aplikácie nahrať vlastné. Len si to predstavte - vlastné logo, detail produktu, alebo obľúbená reklamná postavička teraz môžu byť ľahko súčasťou vašej inzercie na Facebooku a Instagrame!

 

Prejdite si návody cyklu Cesta za ideálnym image feedom

Aby ste vedeli, čo všetko si pri produktových obrázkoch potrebujete ustrážiť, spísal pre vás Feed Image Editor cyklus návodov. Naučí vás, ako v obrazovej inzercii odhalíte chyby, dočasne skryjete problémové obrázky či kde nájdete za ne náhradu.

 

Chýbajúce obrázky sú jednou z najobvyklejších chýb. Skontrolujte, či vo vašom feede u produktov nechýba element IMGURL. Produkty taktiež nemusia byť spárované, obrázkové súbory môžu aj úplne chýbať. Dôsledkom toho sa nebudú v porovnávačoch zobrazovať.

Odstráňte problémy s chýbajúcimi obrázky pomocou návodu: Cesta k ideálnemu image feedu #1: Chýbajúce obrázky

V niekoľkých prípadoch sa zákazníkom môžu objaviť chybové hlášky, ktoré ich od nákupu na vašom e-shope odradia. To sa deje hlavne ak na webovú stránku, kde sú obrázky uložené, nemáte prístup, stránka nebola nájdená, alebo má iný technický problém. Aj keď je vo vašom feede element IMGURL v poriadku, znamená to, že sa vaše produktové obrázky nebudú zobrazovať.

Všetky otázky k tejto téme vám zodpovie tento článok: : Cesta k ideálnemu image feedu #2: Chyba 403/404/500.

Častokrát sa stáva, že formát súboru, na ktorý URL adresa odkazuje, nie je podporovaný jedným z porovnávačov, alebo nepatrí medzi štandardné obrázkové formáty. V prvom prípade to znamená, že vaše produktové obrázky porovnávač zamietne. V druhom, že sa nebudú zobrazovať ani vo vašom e-shope.
Informácie, ako opravíte formáty obrázkov, nájdete tu: Cesta k ideálnemu image feedu #3: Nepodporovaný formát.

Sériové obrázky môžu byť porovnávači zamietnuté, keď je ich URL adresa príliš dlhá, alebo obsahuje znaky, ktoré nie sú podľa kritérií povolené. Častým problémom je diakritika či medzery v názve obrázku.
Viac o odhalení nepovolených znakov vám povie tento článok: Cesta k ideálnemu image feedu #4: Nepovolené znaky v URL adrese.

Pokiaľ má obrázok príliš malé rozmery, nebudú sa dať rozoznať detaily produktov. A ak nespĺňajú minimálne rozmery stanovené porovnávačom, nebudú sa na ňom zobrazovať.
Viac v návode: Cesta k ideálnemu image feedu #5: Rozmery obrázku.

Môže sa tiež stať, že veľkosť obrázku prekračuje kritériá porovnávačov a dôsledkom toho bude zamietnutý. Vo vašom e-shope sa to navyše negatívne prejaví tým, že sa obrázky budú dlho načítavať.
Prečítajte si viac, ako ošetriť dátovú veľkosť obrázkov: Cesta k ideálnemu image feedu #6: Dátová veľkosť obrázkov.

Ak vaše inzercia používa zhodné obrázky, nerobí to dobrý dojem. Existuje len pár výnimiek ako výrobky, ktoré majú rovnaké obrázky napr. pri veľkostných variantách oblečenia, u ilustračných obrázkov či nehmotných produktoch.
Prečo si dať pozor na identické obrázky, sa dozviete tu: Cesta k ideálnemu image feedu #7: Identické obrázky.

Biele pozadie produktových obrázkov je nepísaným štandardom u väčšiny reklamných systémov a porovnávačov. V prípade, že niektoré z vašich obrázkov majú priehľadné pozadie, budú zamietnuté, alebo sa im pozadie doplní automaticky a budú vyzerať kostrbato.
Ako odstránite chyby v používaní priehľadného pozadia, si prečítajte v tomto článku: Cesta k ideálnemu image feedu #8: Priehľadné pozadie

Ak chránite vaše produktové obrázky skrz vodoznaky, počítajte s tým, že reklamné systémy ako Heureka, GLAMI či Google Nákupy vám tieto produkty nezobrazia. S Feed Image Editorom hravo odhalíte, na ktorých obrázkoch sa vo vašom feede nachádza.
Návod, ako pomocou FIE na webe nájdete obrázky s vodoznakmi, si prečítajte tu: : Cesta k ideálnemu image feedu 9: Vodoznaky.

 

Mergado Store neponúka len Feed Image Editor, ale aj mnoho ďalších užitočných appiek, ktoré vám napríklad pomôžu zefektívniť bidding na Heureke a Zboží.cz alebo zautomatizovať párovanie produktov. Vyskúšajte ich a urýchlite si množstvo práce.

 

Mergado je pre nastavovanie perfektný základ a aplikácie jeho funkcie ešte viac rozširujú. Feed Image Editor patrí medzi najužitočnejšie. Používajte ho naplno - prinesie vám veľa nových zákazníkov

 

 

Mohlo by vás zaujímať:

Feed Image Editor prichádza na novoročnej vlne vychytávok

Aktuálny januárový release appky Feed Image Editor vás istotne poteší. Prináša silnú dávku noviniek, ktoré vám zjednodušia prácu na obrazovej inzercii. Image marketing ovládnete pár klikmi vďaka vylepšenému užívateľskému rozhraniu a zdokonaleným procesom na pozadí.

24.01.2020

Pridať do obrázku info o cene, logo e-shopu alebo výzvu k akcii bolo doposiaľ možné len pri exportoch pre Facebook. Po novom sa aplikácia Feed Image Editor otvára širokému použitiu a umožní vám vylepšiť vaše produktové obrýzky naprieč inzertnými kanálmy!

25.05.2017

Pridať nový komentár