Cena dopravy môže byť dôležitým rozhodovacím kritériom pri objednávaní tovaru z e‑shopov. To každoročne dokazuje aj akcie Heureky — Deň dopravy zdarma — ktorá priláka veľké množstvo zákazníkov. Čo prináša e‑shopom a ako sa na ňu pripraviť?

O čo ide?

Heureka organizuje túto akciu už piatym rokom, zmyslom je podľa jej slov potešiť zákazníkov a povzbudiť ich k nákupom v predvianočnom období, spojených s dopravou balíkom až domov.
 
Tento rok pripadá tento špeciálny deň na 15. november (akcia beží od 12:00 15. novembra do 12:00 16. novembra) a e‑shopy, ktoré sa do akcie chcú zapojiť, musia na 24 hodín (+ trojhodinové testovacie obdobie pred začiatkom akcie) ponúkať jeden typ dopravy pre objednávky nad 15 EUR zadarmo. Ako doprava zdarma sa pritom nepočíta Balík na poštu, doručenie na pobočku alebo do Zásielkovne a podobné služby.
 
Podmienkou účasti na akcii je pre e‑shopy certifikát Overené zákazníkmi, a ďalej potom dodržanie pravidiel akcie — teda napr. nezvýšenie ceny tovaru alebo dobierky v snahe vynahradiť si ušlú tržbu z dopravy inde ani naúčtovanie dopravy v inom kroku objednávky.
 
Akcia sa vzťahuje na všetky objednávky uskutočnené v tieto dni, bez ohľadu na to, odkiaľ zákazník do obchodu prišiel, rovnako ako na objednávky cez Heureka Košík. Tým, ktorí sú v Heureka Košíku zapojení ale spoločnosť sľubuje, že po celú dobu akcie nebudú účtované provízie z objednávok (viac sa o tom píše tu). Kompletné podmienky a informácie o akcii potom nájdete v nápovede Heureky.

Skúsenosti z predchádzajúcich ročníkov

V minulom roku sa do akcie zapojilo viac ako 400 e‑shopov a z výsledkov je zrejmé, že počas dňa narastie (často dramaticky) počet objednávok a klesne ich priemerná cena (toto nemusí platiť pre všetky e‑shopy). Podľa štatistík Heuréky to vlani bolo cez 23 tisíc objednávok s priemernou cenou 78 EUR (priemerná hodnota objednávky sa z roka na rok znižuje, zatiaľ čo v roku 2014 to bolo 101 EUR). Zároveň sa výrazne zvýši konverzný pomer. Je teda vidieť, že zákazníkov akcia láka a majú tendenciu objednávať aj lacnejšie položky. Najviac sa predáva elektronika a biela technika (viď obrázok).

Odporúčania pre e‑shopy

Pre tých, ktorí sa do Dňa dopravy zdarma chystajú zapojiť alebo o tom uvažujú máme pár tipov, ako sa na to pripraviť:

  • V prvom rade si ujasnite, čo si od akcie sľubujete a ako dokážete získané kontakty využiť pre opakovaný predaj.
  • Informujte o akcii svojich zákazníkov, a to rôznymi kanálmi — bannerom na webe (môžete stiahnuť zo stránok Heuréky) alebo informácií v mailingu.
  • Zvážte a prípadne navýšte počet produktov, ktoré máte na sklade, aby nedošlo počas prvých pár hodín k ich vypredaniu.
  • Premyslite si ľudskú kapacitu vášho obchodu a možnosti jej rozšírenia pre účely tejto akcie (bude potrebné rýchlo skompletizovať a odoslať veľké množstvo tovaru).
  • Informáciu o doprave zadarmo môžete v Mergade krátkodobo pridať tiež ku svojim ďalším feedom (napr. Zboží.cz) a zvýšiť tak konverzný pomer aj na iných porovnávačoch.

Ak sa rozhodnete do akcie prihlásiť, môžete tak urobiť v administrácii Heureky v novej záložke v ľavom stĺpci. Kompletnú nápovedu nájdete v sekcii Ako sa zapojiť.
 
Máte s Dňom dopravy zdarma skúsenosti? Podeľte sa o ne v našom fóre.

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.