Čo čakať od nového cenníku Heureka.sk

O cenách preklikov

Ceny preklikov z Heureky sú účtované hned niekoľkými rôznymi spôsobmi a to podľa toho, kde k prekliku došlo.

  • Fulltextové vyhľadávanie a detail obchodu - prekliky sú spoplatnené fixne, vo výške 0,033 EUR.
  • TOP pozíce v produktovej karte tovaru - cena prekliku sa stanoví na základe aukcie. Líši se teda podľa ponúk jednotlivých e-shopov.
  • Produktová karta, výpis produktov od najlacnejšieho - cena prekliku je stanovená podľa sadzobníka pre jednotlivé kategórie.

Nový cenník upravuje práve ceny preklikov podľa kategórií, teda tretia z uvedených možností.

Ako sa cenník zmení

  • Ubudne kategórií, z 1463 existujúcich kategorií zostane v cenníku 18 kategórií, ostatné kategórie síce na webe zostanú, z cenníku však zmiznú.
  • Po novom bude do ceny prekliku zahrnutá tiež cena produktu. Existujúci cenník obsahuje poznámku o navýšení pri drahšom tovare v percentách, nový cenník toto zavádza systematicky.
  • Dojde ku zmenám minimálnych cien preklikov.

Pre úplnosť uveďme odkazy na aktuálny cenník (záloha PDF, 169 KB tu), nový cenník platný od 15. mája 2014 (záloha PDF, 31 KB tu) a tiež stručné porovnanie existujúcich a nových sadzieb:

Príklady zmien cien inzercie

Príklad zdraženia inzercie

  • Názov produktu: WALMARK ZINOK FORTE 25MG 100TBL
  • Kategórie: Šport » Fitness » Športová výživa » Vitamíny a minerály
  • Predajná cena tovaru: 5,16 EUR
  • Terajšia cena za preklik: 0,022 EUR
  • Nová cena za preklik: 0,040 EUR
  • Dôjde ku zdraženiu minimálnej ceny prekliku

Príklad zlacnenia inzercie

  • Názov produktu: Christian Dior J'adore toaletná voda 100 ml
  • Kategórie: Kozmetika a zdravie » Parfémy
  • Predajná cena tovaru: 54,00 EUR
  • Terajšia cena za preklik: 0,072 EUR
  • Nová cena za preklik: 0,050 EUR
  • Dôjde ku zlacneniu minimálnej ceny prekliku

Z príkladu je viditeľné, že ceny preklikov môžu ako rásť, tak klesať. S ohľadom na vysoké zastúpenie kategórií, kde je teraz cena prekliku nižšia než 0,040 EUR, resp. nižšia než 0,050 EUR, je možno očakávať skôr navýšenie ceny inzerce.

Doporučenie pre ďalší postup

  • Starostlivo strážte výsledky inzercie po 15. máji, aspoň prvých pár dní.
  • Vyhodnoťte rentabilitu inzercie, najmä lacnejších položiek tovaru. Tu je vyššia pravdepodobnosť, že náklady prevýšia maržu e-shopu.
  • Pokiaľ nebude inzercia rentabilná, môže byť riešením obmedzenie platenej inzercie výhradne na TOP položky s dobrou maržou, ktoré má e-shop skladom. U nich je obvykle vyšší konverzný pomer.

S prípadnými otázkami prosím neváhajte. Radi Vám pomôžeme.

Pridať nový komentár