Česi a  Slováci sú síce zo susedných krajín s veľmi podobným zázemím, avšak ich nákupné zvyky sa nemusia vždy zhodovať. Pricemania vytvorila prieskum o ich návykoch nakupovania vo svete internetu. Dnes vám prinášame pár zaujímavostí práve z tohto prieskumu.

Portál pricemania.sk určite netreba nejak zvlášť predstavovať. Na jeho stránkach si môžete porovnať ceny tovarov zo skoro 6000 e‑shopov. Počas roku 2015 a 2016 vznikli dva prieskumy. Ich cieľom bolo zistiť, koľko Slováci a Česi trávia času na internete, aký tovar najčastejšie nakupujú, ktoré sociálne siete používajú a aké zariadenia na pripojenie sa na internet využívajú. Slováci a Česi v priemere trávia rovnaký čas pripojení na internete, čo je však zaujímavé je, že Slováci sa častejšie pripájajú z práce a Česi z domu. Podľa tejto informácie je možné naplánovať, kedy pridať nový tovar a kedy vytvárať akcie v e‑shope, tak, aby takétto novinky zasiahli čo najviac potenciálnych zákazníkov. Zdroj: pricemania.sk Sociálne siete sú už bežnou súčasťou našich životov. Len 11% Slovákov a 7% Čechov sociálne siete nevyužíva. Inzercia na FaceBooku preto dnes už nie je ničím novým. Pokiaľ by ste chceli začať inzerovať na tejto sieti, určite môže byť pre vás užitočné pozrieť sa na aplikáciu Feed Image Editor. Jej hlavnou devízou je, že s jej pomocou môžete upravovať obrázky tovaru e‑shopov. Môžete do nich napríklad pridávať rámčeky, pruhy, či texty. Zaujímavosťou tiež je, že sociálnu sieť Instagram využíva 26% opýtaných Čechov a len 9% Slovákov. E‑shopy sú obľúbenou formou nákupu. Len 3% Čechov a Slovákov nenakupujú cez internet. Elektronika a oblečenie patria sa objednávajú najčastejšie. Kozmetika, spotrebiče a knihy sú ďalším žiadaným tovarom. Zdroj: pricemania.sk Slováci aj Česi pri nákupe cez internet zohľadňujú rôzne kritériá a na ich porovnanie využívajú porovnávače cien. Bežné to je až pri 90% Slovákov a 88% Čechov. V preferencii porovnávačov sa ale líšime. Na Slovensku sa o prvenstvo delí Heureka a Pricemania, naopak v Českej republike je na provom mieste Heureka. Slováci „počujú“ najmä na cenu a rýchlosť dodania tovaru. Pre e‑shopy je preto výhodné, ak pri popisku tovaru udávajú aj možnosti a rýchlosť dopravy. Preto by im tieto informácie nemali vo feede chýbať. Cenovú politiku im zas môže postrážiť aplikácia Pricing Rank. Česi zas na odporúčania blízkych a hodnotenia e‑shopov.  Zdroj: pricemania.sk Zaujímavé tiež je, že Slováci si najčastejšie nechajú doručiť tovar kuriérom a platia v hotovosti. Narozdiel od nich Česi uprednostňujú doručenie Českou poštou a za tovar zaplatia na účet. Česi taktiež častejšie využívajú odberné miesta. 

*/

*/

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.