Nastavujte Mergado efektívne #1: Výbery na vstupné hodnoty

V tíme Mergada vnímame našu platformu ako taký švajčiarsky nožík na dátové feedy. Vďaka veľkému množstvu funkcionalít a skúsenostiam z riešenia prípadov na našej podpore sme si postupne uvedomili, že Mergado vkročilo do novej doby. Do doby, kedy svojich užívateľov potrebuje naučiť, ako s týmto švajčiarskym nožíkom pracovať efektívne.

Využite Mergado na najvyšší výkon pomocou nového miniseriálu

V tomto seriály sa zameriame na to, aby ste pochopili, aké úskalia majú konkrétne úkony v nastavení vášho exportu. Keď si tieto znalosti osvojíte, dokážete svoje exporty nastaviť dobre a efektívne. A spoločne docielime to, o čo sa snažíte vy i náš tím – zvýši sa výkon Mergada a teda spracovanie vašich dát.

Tvorba výberov na vstupné hodnoty zrýchľuje spracovanie pravidiel v Mergade

Mechanizmus aplikovania pravidiel (a obecne celé Mergado) má množstvo optimalizácií. Jedna z nich sa stará o to, že keď ide po sebe viac pravidiel, ktoré sú aplikované na výbery na vstup, dá sa taká skupina pravidiel spracovávať naraz – bez toho, aby si medzi jednotlivými pravidlami Mergado muselo ukladať medzivýsledky a tým strácať čas.

Je však potrebné pamätať na to, že sa táto optimalizácia nedá použiť vždy: Mergado musí počítať s tým, že niektoré pravidlá sú mierené aj na výbery na výstup.

Pravidlá „na výstup“ sa s tými „na vstup“ spracovávať dokopy naraz nedajú. Mergado totiž pred každým pravidlom „na výstup“ musí poznať výsledky pravidla predchádzajúceho – to preto, že predchádzajúce pravidlo zmení výstupné hodnoty. Až na základe týchto výstupných hodnôt môže Mergado vyhodnotiť výbery „na výstup“ a tak sa dozvedieť, ktoré produkty má do takého pravidla vôbec poslať.

Ak to teda nie je úplne nutné, nemierte pravidlami na výstupné výbery, pretože sa tým obchádza vyššie uvedená optimalizácia a spracovávanie pravidiel sa tak môže radikálne spomaliť. Ak je to v danej situácii vhodné, pri pravidlách čo najviac využívajte výbery „na vstup“. Také pravidlá je možné potom spracovávať v dávkach a teda výrazne rýchlejšie.

Príklad z praxe

Nedávno sme na našom supporte riešili prípad, kedy sa klientovi s rozsiahlym feedom pomaly aplikovali pravidlá.

O čo išlo:

Tento klient mal vo svojom exporte desiatky pravidiel pre prepis, ktoré mierili na výbery na výstup. Na výstupe sa však každé z týchto pravidiel musí spracovávať samostatne, čo výrazne ovplyvňuje celkovú rýchlosť aplikovania pravidiel.

Ako sme to vyriešili:

Naši konzultanti preverili nastavenie klientovho exportu a zistili, že väčšina vyššie spomenutých výberov „na výstup“ pracuje s elementom PRODUCTNAME. Tento element však nemenilo žiadne predchádzajúce pravidlo – vstupné a výstupné hodnoty PRODUCTNAME boli vo chvíli, kedy sa výbery v rámci procesu aplikovania pravidiel vyhodnocujú, úplne rovnaké. Nebol preto žiadny dôvod, aby boli tieto výbery vytvorené „na výstup“.

Presunutím týchto výberov „na vstup“ naši konzultanti docielili to, že sa tieto pravidlá začali spracovávať naraz a aplikácia pravidiel sa o poznanie zrýchlila.

Príklad tvorby výberov „na vstup“.

Skontrolujte vaše výbery v Mergade. Ak nájdete nejaké výbery „na výstupné hodnoty“, zvážte, ci je to tak naozaj potrebné. Ak nie, prerobte výbery na vstupné hodnoty – zrýchlite tým aplikovanie pravidiel.

Venujte pozornosť nášmu novému mini seriálu. Pomôže vám utriediť si vaše znalosti nastavovania Mergada a vy ho dokážete používať tak, aby pracovalo čo najrýchlejšie a najefektívnejšie. Ďalšie diely budeme postupne pridávať. S prípadnými otázkami sa neváhajte obrátiť na náš support.

Mohlo by vás zaújímať:

Sprievodca e-shopara: Osvojte si základné operácie v Mergade

Ste nový e-shopar? Pohybujete sa v branži cenových porovnávačov iba chvíľu? Ste začiatočník v práci s Mergadom? Okrem množstva dielov video nápovedy, ktoré nájdete na našom Youtube kanále, sme pre vás pripravili článok, ktorý vás prehľadne prevedie základnými operáciami v Mergade.

19.02.2019
Nastavte feed z Merada pre Google Ads DSA pomocou  nášho obrázkového sprievodcu

Uľahčite si nastavenie dynamických reklám vo vyhľadávaní na Google. Máme pre vás návod, ako si všetko jednoducho nastaviť v Google Ads i Mergade. Poďme si ukázať, ako máte postupovať.

15.03.2019
Pripravte sa na zmeny v meraní konverzií Zboží.cz pomocou Mergada

Prechodom na nové pravidlá pre meranie konverzií dokáže Zboží.cz automaticky získavať dáta priamo z užívateľských e-shopov. Informácie o produktoch preto bude každý e-shop po novom predávať prostredníctvom API. Tento článok vám ukáže, ako si všetko v Mergade nastaviť tak, aby vaše meranie konverzií bežalo naďalej bez problémov.

26.03.2019

Pridať nový komentár