Novinky a tipy pre Data Owl – 3. diel

Článok bol publikovaný 24. 01. 2017
| 2 minúty čítania

Denné štatistiky, ktoré Data Owl doposiaľ ponúkal, sú mocným nástrojom pre zhodnotenie inzercie. Najnovšie sa ale môžete pozrieť aj hlbšie do minulosti — v aplikácii totiž pribudla možnosť využiť sedem a tridsaťdňové štatistiky o vašej inzercii. A s tým už sa dajú robiť veci! Trebárs tie z nasledujúceho príkladu.

Začneme otázkou na úvod: Máte tušenie o tom, koľko produktov z vášho sortimentu je skutočne ziskových? A ktoré to sú? Možno by ste boli prekvapení, aký nízky môže byť podiel “hviezd”, ktoré tvoria váš zisk.
 
Ak použijeme Parettovo pravidlo (kedy 20% produktov robí 80% zisku) pre porovnávače, vyjde nám graf podobný tomuto:
zdroj: prezentácia Michala Janíka
 
Naopak produktov, na ktoré sa často kliká, ale vo výsledku neprinesú žiadnu transakciu, a tým vytvárajú stratu, môže byť až znepokojujúco veľké množstvo.
 
A teraz, čo s tým? S pomocou Data Owlu môžete odhaliť tieto dve skupiny produktov a následne rozhodnúť, čo s nimi urobíte. Znížite bidding? Alebo ich úplne skryjete?
 
Pre zistenie nákladov využijeme element H_TOTAL_COST_30 s mesačnou periodicitou (ide o avizovanú novinku v aplikácii, pre ďalšie info sa pozrite na video a element H_TOTAL_ORDERS_30, ktorý nám poskytne informáciu o počte objednávok.
 
Element H_TOTAL_COST_30 a H_TOTAL_ORDERS_30
 
Kombináciou týchto dvoch elementov vytvoríme v Mergade výber s cieľom vyfiltrovať také položky, ktoré majú mesačné náklady vyššie ako 100, ale pritom nemajú žiadne objednávky.
 
H_TOTAL_COST_30> 100 AND H_TOTAL_ORDERS_30 = 0
 
Položky s vysokými nákladmi
 
V prípade Heureky ale môžu byť výsledné dáta trochu skreslené — Heureka totiž pripisuje konverzie ku dňu prekliku a teda keď niekto nakúpi v stredu a klikol v pondelok, transakcia sa spätne nepočíta.
 
Podobne môžeme využiť aj informácie z Google Analytics, ktoré “hovoria” za celý e‑shop, nielen porovnávače. Kombináciou nákladov a celkového počtu objednávok alebo návštevnosti a počtu objednávok môžeme odhaliť chyby pri jednotlivých položkách. Ak má váš produkt vysokú návštevnosť, ale malé alebo žiadne objednávky, určite stojí za to pátrať po príčinách — nie je zle spárovaný? Nechýba u neho obrázok? Nie sú v jeho popise nezmysly?
 
GA_ORDERS_SUM_30 = 0 AND H_TOTAL_COST_30> 100
GA_ORDERS_SUM_30 = 0 AND GA_CLICKS_SUM_30> 100
 
100″ src=“http://www.mergado.cz/sites/default/files/users/tipy_owl2.png” style=“height: 389px; width: 700px;” />
 
100″ src=“http://www.mergado.cz/sites/default/files/users/data_owl3.png” style=“height: 369px; width: 700px;” />
 
Využite získané dáta ako odrazový mostík pre uvažovanie o vašej inzercii a pochváľte sa nám s ďalšími kombináciami v Data Owl!
Autor / Daniel Czetner / 24. 01. 2017

Daniela znáte ze slovenské podpory Mergada. Pomáhá řešit trable, píše návody do nápovědy a testuje novinky v Mergadu. V týmu má jasně nejdelší dredy a v drsnosti humoru se mu vyrovná snad jen spolupracovník Přemek.

Štítky: Aplikácie

Pridať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.