Ako využiť počasie vo svoj prospech v inzercii

Natália Saganová
7. 8. 2017
3 minúty čítania

Na nákupy online vplýva množstvo faktorov. Ako ale vplýva počasie na nákupné správanie? V Pricemania Academy sa pozreli na ich štatistiky a my Vám prinášame pár zaujímavostí. Možno sa vám budú hodiť pri používaní našej aplikácie Data Owl

Na cenových porovnávačoch si môžeme porovnať ceny daného produktu, služby e‑shopu, spôsob dopravy a podobne. Kedy sa ale rozhodneme hľadať konkrétny produkt, najmä ak sa jedná o sezónny tovar? Neoplatí sa nejakým spôsobom využiť štatistiky v náš prospech? Pricemania na stránkach Pricemania Academy uvádza pár príkladov, ako počasie ovplyvnilo nákupné správanie.

Pricemania si vyhľadala pomocou Google Trends aký bol dopyt po autobatériách túto zimu. Čím viac sa zhoršovalo počasie, tým záujem o autobatérie rástol. Najväčší dopyt bol v dňoch 7. – 8.1.2017. Pricemania taktiež zaznamenala v tomto dátume zvýšený záujem o autobatérie.

Zdroj: pricemaniaacademy.sk

Akonáhle sa vo februári začalo otepľovať, často vyhľadávaným tovarom sa stali detské bicykle. Podľa AccuWeather sa v období od 16. do 23.2.2017 oteplilo až o 15 stupňov. 16. februára síce ešte stále bola teplota pod bodom mrazu, no z krátkodobej predpovede sa očakávalo výrazné oteplenie. Vyhľadávanie detských bicyklov vzrástlo z 25 na 100 bodov. Vyhľadávanie vyvrcholilo 23.2. kedy teplota dosiahla 14 stupňov.

Na portáli pricemania.sk podľa toho ako sa teplota zvyšovala alebo naopak znižovala, mohli veľmi pekne sledovať nárast a pokles vyhľadávania detských bicyklov. Ich vyhľadávanie vyvrcholilo 27.2.2017, kedy bol najteplejší februárový deň.

Zdroj: pricemaniaacademy.sk

Počasie môžete využiť pomocou Mergada aj vy vo svoj prospech. Vladimír Trevisan z výkonnostnej agentúry Besteto, používa Mergado a jej aplikáciu Data Owl k lepšiemu nastaveniu inzercie na vyhľadávačoch tovaru. „Vďaka Data Owl dokážeme dostať do Mergada predpoveď počasia a na základe toho efektívnejšie promovať čističky vzduch alebo bazény“, vysvetľuje.

Data Owl nepracuje len s predpoveďou počasia, ale tiež s dňom v týždni, či hodinou. Vďaka tomu si môžete inak nastaviť bidding pre slnečný a daždivý deň, či na konkrétnu hodinu. Aby ste vedeli podľa čoho nastavovať, Data Owl Vám poskytne štatistiky z Vášho feedu. Elementy, v ktorých nájdete informácie počte dní vo feede, popularite a preklikovosti môžete v Mergade vyexportovať do CSV súboru (vyberte možnosť vrátane skrytých elementov). 

Ako to teda v Mergade vyzerá?

Dátum a čas:

  • Deň v týždni, D_DAY_OF_WEEK — element naberá hodnoty 1 až 7, kedy 1 = pondelok a 7 = nedeľa.
  • Aktuálny dátum, D_CURRENT_DATE — element mení hodnotu po prvom spracovaní aktuálneho dňa. Formát dátumu je YYYY-MM-DD napr. dátum 26. 1. 2017 bude zapísané ako 2017-01-26.
  • Hodina spracovania, D_EXECUTE_HOUR — Obsah zodpovedá hodine spracovania produktu aplikáciou pri aplikácií pravidiel. Naberá celé hodnoty od 0 do 23.


Počasie (sťahuje sa z  http://openweathermap.org/):

  • Aktuálna teplota, W_CZ_TEMPERATURE — teplota v stupňoch Celsia (°C). Hodnota v elemente pre 16,5 °C bude 16,5.
  • Aktuálne počasie, W_CZ_WEATHER — slovný popis aktuálnej predpovede v anglickom jazyku napr. light rain.
  • Aktuálny kód počasia, W_CZ_WEATHER_CODE — tento element obsahuje kód aktuálnej predpovede pre jednoduchší zápis vo výberoch hodnoty. Jeho hodnota môže byť napr. 500 čo zodpovedá light rain.

Krátku nápovedu ako Data Owl nastaviť vrátane biddingu nájdete na našom youtube kanále v zázname z webinára. Určite sa oplatí sa na neho pozrieť. 

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.