Všetko, čo potrebujete vedieť o spustení e-shopu na WooCommerce: Právne aspekty

Pri štartovaní biznisu je pre e-shopárov dôležitý precízny postup a príprava. Aby obchod dobre prepojili s modulom WooCommerce musíte venovať pozornosť nielen technickej stránke, ale aj napojeniu na reklamné systémy či nastaveniu analytiky. Osvojte si s našou sériou článkov všetky kroky - prvý diel vám ukáže, ako na právne aspekty zapojenia e-shopu.

 

Fungujte bezchybne už od začiatku

Prinášame vám prehľad toho najpodstatnejšieho z právneho sveta, čo nesmiete vynechať pri napojení vášho e-shopu:

 

1. Obchodné podmienky

Obchodné podmienky by ste mali automaticky prikladať k potvrdeniu objednávky či potvrdeniu platby. Ak hľadáte vhodný vzor, Shoptet alebo APEK ponúka univerzálny dokument na stiahnutie.

2. Podmienky ochrany osobných údajov.

Čím viac externých služieb máte na váš e-shop pripojených, tým viac musíte sledovať a aktualizovať ich zapísanie do podmienok. Aj v tomto prípade nájdete všeobecné vzorové tlačivo na webe Shoptetu či APEKU.

Nastavenie stránky s Privacy policy.

3. Platobné a dopravné metódy

Samostatnou časťou je vytvorenie stránky s popisom platobných a dopravných metód s doplnenými cenami. Uľahčite zákazníkovi prístup k týmto informáciám a túto časť zvýraznite. Taktiež doplňte informácie o vrátení tovaru či jeho reklamovaní. Nakupujúcim tak poskytnete odpovede na časté otázky prehľadne na jednom mieste.

4. GDPR súhlas

Jedným zo základných krokov je doplnenie GDPR lišty. Slúži hlavne k remarketingu a sledovacím skriptom, ktoré sa aktivujú až po odkliknutiu súhlasu zákazníka.

5. Doba uchovávania osobných údajov

Dôležitým nastavením je aj doba, ako dlho bude modul uchovávať osobné údaje. Vzťahuje sa to k predchádzajúcemu bodu o GDPR a dátam o nakupujúcich. Základné nastavenie na automatické vymazanie osobných údajov má WordPress už predchystané a možnosťou je aj riešenie osobitného pluginu.

Odkazy v menu pre zmazanie osobných údajov alebo exportu na vyžiadanie užívateľa.

Prepojte váš obchod so svetom online marketingu tým správnym spôsobom. Uľahčíte si tak jeho správu. Ak používate (alebo plánujete používať) Mergado, využite služby Mergado Packu. S jeho pomocou ľahko zapojíte funkcie ako Facebook pixel či GLAMI piXel, vytvoríte kvalitné dátové XML súbory alebo zmeriate konverzie pre Heureku.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Novinky z WordPressu a WooCommerce vám pomôžu zlepšiť nákupný zážitok

Platformy WordPress a jeho e-shopový modul WooCommerce predstavili v minulých týždňoch svoje nové verzie. Obsahujú užitočné aktualizácie, ktoré využijete aj v našom Mergado Packu. Poďme si ich bližšie popísať, aby ste pochopili, ako s ich pomocou zmodernizuje spôsob, ktorým inzerujete tovaru.

07.04.2020
Využite ShopAlike na expanziu do zahraničia

Porovnávač Shopalike je jedným z veľkých hráčov nemeckého online trhu. Jeho služby zamerané na módu a nábytok využívajú nakupujúci v 13 európskych krajinách. Ak so svojim e-shopom uvažujete nad inzerciou tovaru práve tu, sledujte, na čo všetko sa máte zamerať.

17.04.2020
Online MergadoFest predstavil trendy v inzercii na porovnávačoch tovaru

Zimné MergadoFest prebehol v upravenej online verzii. V predchádzajúcich troch týždňoch priniesol sériu webinárov, ktoré sa zamerali na dôležité novinky v biddingu a image marketingu a predstavili nové funkcie Mergada a jeho modulov. Pustite si ich záznamy. Pomôžu vám zmodernizovať inzerciu vášho tovaru.

16.04.2020

Pridať nový komentár