Možnosti dynamického remarketingu s Google AdWords asi nie je potrebné príliš predstavovať – pripomenúť zákazníkovi tovar, ktorý si nedávno prezeral sa vyplatí. Po novom môžete v Mergade vytvárať export pre tento segment a dáta napojiť priamo do Google AdWords.

Remarketing začína vytvorením kóduadministrácii Google AdWords a jeho vložením do kódu e‑shopu. Systém potom rozpozná, ktorý produkt si návštevník vašich stránok zobrazil a v rámci remarketingovej kampane mu odkaz naň ponúkne neskôr.

O aký produkt sa jedná, pozná systém podľa unikátneho ID – teda elementu ITEM_ID. A práve s ním pracuje aj nový export pre Google Dynamic Ads, ktorý si môžete v Mergade vytvoriť. Najmä pre inzerciu na Slovensku je aktívny feed skutočným pomocníkom, pretože tu je kvôli absencii Google Merchant Center možné zadávať iba štatistické CSV súbory

Ako nahrať feed do administrácie AdWords?

1. V prvom rade je nutné vytvoriť feed pre dynamické reklamy – štandardnou cestou v Mergade z niektorého zo svojich feedov preveďte dáta do formátu Google AdWords Dynamic Remarketing.

2. Skontrolujte si, či remarketingová značka v AdWords na webe zasiela informácie o type stránky, ITEM_ID a cene.

3. V Mergade upravte feed podľa svojich predstáv – napríklad skryte produkty, ktoré si neprajete inzerovať skrz remarketing (produkty s malou maržou, doplnkový sortiment a pod.)

4. Napojte výstupný feed z Mergada do administrácie Google AdWords.

Vo feede môžete ľubovoľne vykonávať zmeny vo chvíli, kedy svoju inzerciu alebo inzerentnú stratégiu meníte. Na pár kliknutí v Mergade.

Máte skúsenosti s remarketingom na Google? Dajte o nich vedieť do fóra!

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.