Rozhovor: Tomáš Braverman (Heureka)
Tomáš, ako hodnotíš minulý rok? Čo sa vám podarilo?
Môžeš povedať, aký je podiel konverzií z Heureka košíka na všetkých konverziách, ktoré Heureka sprostredkuje?
Keď to poviem v číslach, tak na českom trhu sa predal tovar za cca 67 miliárd korún, z toho tovar, ktorý sa predal priamo cez Heureku (nakupujúci ide do eshopu z Heureky), to bolo niekde na úrovni 11 miliárd a cez košík to bol tovar za necelú jednu miliardu. Z prieskumov z rôznych zdrojov vyplýva, že ovplyvňujeme 30 – 40% celej e‑commerce v tom zmysle, že si zákazník ide obhliadnuť tovar na Heureku a potom ho niekde inde nakúpi. To je nejaký nemerateľný vplyv Heureky. Tie merateľné som spomenul pred chvíľou.
Platí teda, že zostáva fokus na mobilné aplikácie?
Náš fokus je na mobilný web aj aplikácie. V tejto chvíli stále deväťdesiat percent mobilných prístupov prebieha cez web. Náš mobilný web je jeden z najnavštevovanejších webov, takže dohnať ho appkami je ťažké. Na druhú stranu máme približne 250 000 stiahnutých appiek, ktoré tvoria stovky tisíc sessions, rozhodne teda naše appky nie sú zanedbateľné. Strategicky pre nás je určite veľmi vhodné využívanie appiek — je u nich UI prispôsobené platforme, sú tam vychytané veci, ktoré sa cez web robia horšie — viď scan čiarových kódov, je to niečo, čo nám umožní priame prístupy bez toho, aby sme ten traffic platili, takže z hľadiska strategického sú appky veľmi dôležité. Na druhú stranu si nerobíme ilúzie, že by sme všetky tri milióny užívateľov presvedčili k tomu, aby používali naše appky, to je nezmysel, pretože appky bude používať len ten najlojálnejší užívateľ.
Heureka košík a Slovensko — ako to vidíte?
Čo ďalej čaká Heureka košík? Keď som videl aplikáciu pre tablety, hovoril som si, že by to mohlo byť veľmi zaujímavé … Ako to vidíš ty?
Čo sa vám podarilo ako tímu Heureky?
Podarilo sa nám ten tím stabilizovať. Naša fluktuácia je takmer na nulovej úrovni. Za dobu, čo som v Heureke, som zažil asi len jedinú výpoveď. Je pre mňa veľmi dôležité, že sú ľudia u nás spokojní, pretože len spokojní ľudia sú schopní dobre pracovať a odovzdávať zamestnávateľovi to najlepšie.
Koľko ľudí tvorí Heureku?
Asi 70.
Heureka zriadila pracovisko v Prahe. Máte v pláne mať pracoviská v Liberci aj Prahe zároveň?
Čo sa vám vlani nepodarilo?
Mali sme mraky čiastkových neúspechov, pretože bez nich sa nejde posúvať ďalej, ale dôležité je, že sme ich boli schopní identifikovať a poučiť sa z nich. Veľké chyby som žiadne nezaznamenal.
Na čo sa môžu tešiť zákazníci tento rok?
Stále trvá naša orientácia na Košík a mobilné zariadenia, čo sú naše najväčšie priority a tak to bude aj naďalej. Máme aj ďalšie záležitosti, na ktorých pracujeme, či už párovanie alebo program Overené zákazníkmi, na ktorý sa veľa rokov nesiahlo a je potrebné ho optimalizovať z hľadiska výkonu i funkcionalít. Je to taká údržba, ktorá zvonku nie je moc vidieť, ale cítime potrebu sa jej venovať.
Ďalej chceme začať eshopom poskytovať dáta, ktoré im môžu pomôcť robiť lepšie svoj biznis, a to vo forme, ktorá bude veľmi jednoducho spracovateľná.
Ďakujem za rozhovor Tomáš.
Daniela znáte ze slovenské podpory Mergada. Pomáhá řešit trable, píše návody do nápovědy a testuje novinky v Mergadu. V týmu má jasně nejdelší dredy a v drsnosti humoru se mu vyrovná snad jen spolupracovník Přemek.
Pridať nový komentár