Bidding Fox prináša vychytávky v podstránke Diagnostika

Lukáš Horák
19. 6. 2019
1 minúta čítania
Bidding Fox prináša vychytávky v podstránke Diagnostika

Aplikácia Bidding Fox je s každým mesiacom skúsenejšia a mazanejšia. Za poslednú dobu zapracovala niekoľko užitočných funkcionalít do svojej diagnostiky. Vďaka tomu teraz zistíte, či vaše produkty nevypadávajú z bidding, postrážite meranie výkonu biddovania a dokážete diagnostikovať stratégie.

Aplikácia Bidding Fox je s každým mesiacom skúsenejšia a mazanejšia. Za poslednú dobu zapracovala niekoľko užitočných funkcionalít do svojej diagnostiky. Vďaka tomu teraz zistíte, či vaše produkty nevypadávajú z bidding, postrážite meranie výkonu biddovania a dokážete diagnostikovať stratégie.

Vylepšená stránka produkty a detail stratégie so základnou diagnostikou

Po novom vidíte:

  • základné filtre
  • po rozkliknutí rozšírených aj ďalšie možnosti (vyhľadávanie vo feede, štatistikách alebo ručných úpravách)

Zadanie vlastnej otázky

Novinkou je možnosť využitia zadania vlastnej otázky – odteraz môžete vyhľadávať podľa otázok AND a OR. Vďaka tomu napr. vyhľadáte produkty, ktoré nemajú zapnutý PPC režim v karte alebo produkty, ktoré sú do 5.miesta podľa ceny.

Detail stratégie

Keď v detaile stratégie rozkliknete vybranú stratégiu, nájdete tu jej štatistiky, históriu, zmeny atď. Pribudol tiež box so základnou diagnostikou.

Pomocou nej overíte:

  • počet produktov, ktoré do stratégie spadajú
  • koľko produktov plní zvolené ciele
  • informácie o PPC režime v produktových kartách
  • koľko produktov sa blíži, alebo presahuje maximálne CPC alebo PNO

Zabráňte produktom vypadávať z biddingu

V karte Validátory podstránky Diagnostika zistíte, či sa vaše produkty nevymykajú štandardným situáciám. Okrem iného napr. postrážite podvodné prekliky na váš e‑shop, či odhalíte ďalšie biddingové automaty v produktovej karte. Po novom tu tiež overíte, či vaše produkty nevypadávajú z biddingu – čo môže byť jeden z dôvodov, prečo vám nerastie počet objednávok.

Dôvody výpadku produktov z biddingu:

  • nastavili ste nízke CPC, ktoré konkurencia prebiduje
  • dlhšia doba dodania tovaru (vzhľadom k ostatným ponukám – napr. 3 dni vs. do mesiaca)
  • cielite na vysoké pozície, na ktoré CPC nestačí
  • atď.

Vypadávaniu z biddingu ľahko zabránite

  1. skontrolujte produkty a pozrite sa na nastavenie stratégií, pod ktoré spadajú
  2. porovnajte vaše a konkurenčné ponuky (poznáte tak, či ponúkajú vyššie CPC na rovnakej pozícii, na ktorú cielite aj vy)
  3. zvýšte preto vašu ponuku (CPC zvyšujte postupne)
  4. ak máte u vašej ponuky vyššiu dostupnosť ako konkurencia, rozmyslite si, či sa vám neoplatí tovar skladovať

Postrážte výpadky v meraní preklikov

Aby vaše biddingové stratégie správne bežali, potrebujete mať správne nastavené meranie preklikov v Google Analytics alebo na porovnávači, kde máte appku Bidding Fox zapnutú. Jej možné výpadky je nutné vždy čo najskôr odstrániť.

Bidding Fox vás na výpadky merania vie po novom upozorniť v karte Validátory na podstránke Diagnostika. Ak v tabuľke nájdete nejaké produkty, skontrolujte ich čo najskôr.

Získavajte upozornenia na výkyvy v inzercii rovno do e‑mailu. Automatické notifikácie vás budú informovať o všetkom, čo v nastavení vašich stratégií neprebieha správne.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.