Automobily nie je možné predávať v rámci Google Shoppingu a nie je možné teda využiť ani Google Merchant Center.
Google Ads okrem maloobchodu ponúka nastavenie feedov aj pre ďalšie obory, napr. vzdelávanie, hotely, letecká doprava, ale automobilový sektor medzi ne nepatrí. Musela som teda využiť tzv. vlastného feedu.
Web klienta je postavený na WordPresse a aj keď nie je možné kúpiť automobily online, pre ich zobrazovanie a správu je využitý plugin WooCommerce. Vďaka tomu bolo možné implementovať Mergado Pack pre WooCommerce a feed ľahko pripraviť.
Na strane webu nainštalujete Mergado Pack a v záložke XML feedy si skopírujte URL adresu produktového feedu. Prejdite do Mergada a vytvorte nový export.
V prípade, že ešte účet v Mergade nemáte, odporúčam si prejsť Začíname s Mergadom, kde nájdete potrebné informácie.
Vstupným formátom pre nový export bude Mergado XML a pre výstupný formát som zvolila Google Ads Dynamic Remarketing [sk]. Ten je pripravený pre prípady, kedy nie je možné využiť predpripravený formát Google Nákupy, ktorý je určený pre retail.
Akonáhle dokončíte sprievodcu tvorbou exportu, v prehľade produktov skontrolujte, ako jednotlivé elementy vyzerajú a či nie je potreba dodatočných úprav.
V mojom prípade som pomocou výberov a pravidiel pri atribute ITEM DESCRIPTION (popis produktu) odstránila HTML znaky a v atribute SALE PRICE (cena po zľave) som doplnila menu, ktorá tam úplne chýbala.
Nezabudnite tiež nastaviť cron, aby sa feed pravidelne aktualizoval, inak časom dôjde k tomu, že v ňom nebudete mať aktuálne informácie. Odkaz, ktorý pre nastavenie cronu budete potrebovať, nájdete v záložke Úlohy cronu v Mergado Packu.
Týmto je dynamický feed pripravený.