doplnkové feedy google ads

Inzerujete svoje produkty na Google? Mnohí za účelom správy dát používajú tzv. doplnkové feedy, ktoré Googlu dodajú veľa informácií. Keď svoje dáta navyše zveríte nástrojom, ktoré sa na správu feedov špecializujú, na pár klikov upravíte aj desaťtisíce produktov.

Doplnkové feedy sú dobrým spôsobom, ako obohatiť primárny feed o množstvo ďalších informácií. Upravovať ich však musíte manuálne a preto je to časovo náročné. Keď svoje dáta zveríte nástrojom, ktoré sa na automatizovanú správu feedov špecializujú, na pár klikov upravíte aj desaťtisíce produktov.

Obsah

  1. Čo potrebujete k inzercii na Google

  2. Ako funguje doplnkový feed?

  3. Najčastejšie úpravy feedu 

Čo potrebujete na inzerciu na Google

Primárny feed

Ak sa chystáte inzerovať svoje produkty na Googli, nezaobídete sa bez nahrania primárneho feedu (Google používa pojem primárny zdroj) do Google Merchant Center. Pomocou tohto zdroja môžete pridať alebo odstrániť produktové dáta, nastaviť zacielenie pre rôzne krajiny a jazyky alebo pravidlá pre optimalizáciu.

Ak váš primárny zdroj obsahuje všetky údaje zo všetkých vašich systémov a je optimalizovaný, môže to byť jediný zdroj, ktorý potrebujete odoslať do služby Merchant Center.

Doplnkový feed

Prečo by vás mal zaujímať doplnkový feed, keď na nahranie produktov aj spustenie reklamy stačí iba primárny feed? Odpoveď je jednoduchá. Doplnkový feed, ako už z názvu vypovedá, vám umožní pridať dodatočné informácie (viď. nižšie), pre ktoré nie je v primárnom feede priestor. Doplnkový feed však nenahrádza ten primárny, funguje iba ako doplnok k vášmu hlavnému zdroju a mal by zahŕňať iba produkty, u ktorých chcete vykonať zmeny.

Vytvoríte ho napr. vo forme Google tabuľky a poslúži vám na pridanie informácií o zľavách, vlastných štítkoch a atribútoch či chýbajúcich GTIN elementoch.

Doplnkový feed umožňuje: 

  • prepísať atribúty položky 
  • pridať/​prepísať informácie o zľavách 
  • pridať/​prepísať informácie o vlastných štítkoch 
  • pridať/​prepísať vlastné štítky 
  • pridať chýbajúce čísla GTIN (globálne obchodné čísla položiek) 
  • opraviť chyby a neschválené položky 
  • pridať informácie o miestnych zásobách pre inzeráty s miestnymi zásobami 
  • vylúčiť produkty pomocou atribútu excluded_destination.

Ako doplnkový feed funguje?

Každý doplnkový feed musí mať stĺpec atribútu ID [id] a aspoň jeden ďalší stĺpec s dátami, ktoré chcete doplniť do primárneho feedu. Doplnkový feed aktualizuje produktové dáta iba v prípade, ak obsahuje rovnaké ID ako primárny zdroj. Preto si dajte pozor, aby produkty a ich ID boli v oboch feedoch totožné.

Primárny feed.
Doplnkový feed s ID vybraných produktov, pri ktorých chceme vykonať zmenu.
Výsledný feed.

Výhody doplnkového feedu: 

  • poskytuje Googlu viac informácií o vašich produktoch 
  • prinesie lepšie cielenú reklamu 
  • konkurenčná výhoda oproti e‑shopom, ktoré doplnkové feedy či feedové nástroje nepoužívajú a dodávajú tak o svojich produktoch menej dát

Ako na doplnkové feedy s MERGADOM

Doplnkové feedy sú nástrojom, ako vylepšiť svoju inzerciu, najmä ak nevyužívate niektorú z aplikácií na optimalizáciu produktových dát. Dobrou správou je, že s MERGADO Editorom potreba doplnkových feedov odpadá

Na rozdiel od manuálneho vkladania primárneho a doplnkového feedu do Google Merchant Centra, do MERGADA nahráte všetky potrebné atribúty a v rámci jedného exportu dodáte Googlu všetky informácie. MERGADO totiž špecifikáciu Google shopping feedov pozná a export v správnom formáte tak vytvoríte na pár klikov.

 

Najčastejšie úpravy feedu

Princíp fungovania doplnkových feedov sme si už ukázali. Oveľa zaujímavejšou možnosťou je však upravovať dáta priamo vo feedovom nástroji. Či už dáta upravujete manuálne pomocou doplnkových feedov alebo automatizovane vo feedovom nástroji, poďme si ukázať najčastejšie typy úprav dát a ako ich urobiť čo najrýchlejšie.

  1. Prepisovanie hodnôt

Povedzme, že ste e‑shop s nábytkom. Všimli ste si, že ľudia na Googli vyhľadávajú oveľa viac slovo „pohovka“ ako „sedačka“. Vaše produkty však obsahujú kľúčové slovo „sedačka“. Chcete preto všetky “sedačky” prepísať na “pohovky”.

Pomocou doplnkových feedov vytvoríte nový feed, do ktorého nahráte zoznam s ID vašich sedačiek a novo upravenými názvami, kde ste všetky názvy obsahujúce kľúčové slovo “sedačka” nahradili kľúčovým slovom “pohovka”. Potom ho odošlite do služby Google Merchant Center. Google porovná ID produktov a nahradí staré kľúčové slová novými.

V MERGADE túto zmenu vykonáte tak, že vytvoríte jednoduché pravidlo, ktoré vaše požadované kľúčové slová prehodia. Ak používate automatickú aktualizáciu feedu, nemusíte zmenu do Merchant Center nahrávať. Aktualizuje sa sama.

Prepisovanie hodnôt pomocou pravidla Nájsť a nahradiť.
  1. Oprava chýb v Merchant Center

Poznáme to všetci. Error. Aby bola vaša inzercia na Google úspešná a prinášala zisk, musí byť bez chýb. Spravovať tisíce produktov a zaobísť sa bez jedinej chybovej hlášky je takmer nemožné. Ako odhaliť chyby vo svojom feede? Máte dve možnosti. 

Stav feedu si skontrolujete priamo v Merchant Center. V navigačnom paneli kliknite na Produkty a potom na možnosť Diagnostika.

Oprava chýb priamo v Merchant Center.

Či sú dáta, ktoré odosielate do Google Shopping úplné odhalí aj Audit feedu v MERGADO Editore. Je úplne zadarmo aj pre tých, ktorí inak MERGADO Editor nepoužívajú, takže ho určite vyskúšajte. Užívatelia MERGADA majú navyše tú výhodu, že po vyhodnotení auditu môžu svoje dáta v MERGADO Editore rovno upraviť. Nie je tak potrebné zložito prechádzať medzi auditom a tabuľkou, v ktorej svoj feed upravujete.

Oprava chýb v MERGADE pomôcť Auditu feedu.
Vyskúšajte Audit feedu zadarmo
  • zlepšite kondíciu vášho feedu a získajte odporúčania na jeho opravu
  • rýchla a bezplatná technická analýza
  1. Hromadné premenovanie kategórií

Určite sa stretávate často s potrebou nastaviť správne kategórie podľa stromu kategórií daného tovaru. Správne namapovanie kategórií je dôležité pre zaradenie sortimentu do katalógu porovnávača a pre párovanie produktov. Vďaka tomu dosiahne vaša inzercia lepšie výsledky.

Užívatelia MERGADA pre takéto nastavenie využijú pravidlo s vychytávkami, ktoré im výber kategórií značne urýchli. 

Podrobný návod, ako hromadne premenovať kategórie nájdete napríklad v tomto článku.

  1. Oštítkujte sezónne produkty

Určite ste si všimli, že niektoré produkty v jednom ročnom období fungujú výrazne lepšie ako v inom. Vytvorenie vlastných štítkov s doplnkovými feedmi je teda výhodné pre tovar, ktorý nechcete zobrazovať celoročne

Funguje to aj pri produktoch, ktoré chcete segmentovať podľa výkonu, priority alebo čohokoľvek iného. 

Ak feed upravujete manuálne pomocou tabuľky, môže oštítkovanie tovaru vyzerať takto:

Štítkovanie pomocou tabuľky.

Keď tento doplnkový feed pridáte do Merchant Centra, Google bude vedieť, že má vaše produkty segmentovať zodpovedajúcim spôsobom. 

Podobne nasegmentujete svoje produkty pomocou MERGADA:

Štítkovanie v MERGADE. 

Aby ste Google Merchant Center dodali čo najviac informácií o svojom tovare, máte niekoľko možností. Jednou z nich sú doplnkové feedy. V tomto článku sme si ukázali, ako s ich pomocou pridať či upravovať dáta, rovnako ako možnosť využitia feedových nástrojov, ktoré túto prácu výrazne urýchľujú a zjednodušujú.

Mergado na 30 dní zadarmo
  • feed si upravíte sami a ušetríte náklady za prácu programátora
  • plný prístup ku všetkým funkciám už v skúšobnej verzii

Veronika Kusalíková

Copywriterka a obsahová špecialistka Veronika má pod palcom anglicky hovoriaci trh. Slová o Mergadu i novinky zo sveta e‑commerce šíri a prekladá na blogu alebo sociálnych sieťach. Keď práve neťuká do klávesnice, spoznáva rôzne časti Európy, pletie si sveter alebo hľadá poklady v bazároch.