Upravte Google a Facebook formáty podľa ich aktuálnej špecifikácie

GoogleFacebook pridali do svojich špecifikácií v minulých mesiacoch nové elementy bez akejkoľvek notifikácie. V Mergade to viedlo k tomu, že sa tieto elementy pri projektoch, ktoré mali na vstupe Google alebo Facebook formát, automaticky neskrývali.

GoogleFacebook pridali do svojich špecifikácií v minulých mesiacoch nové elementy bez akejkoľvek notifikácie. V Mergade to viedlo k tomu, že sa tieto elementy pri projektoch, ktoré mali na vstupe Google alebo Facebook formát, automaticky neskrývali. Aj keď zahrnieme do nasledujúceho releasu úpravy týchto formátov, chceme vás upozorniť, na čo si dať aktuálne pozor.

Aké nové elementy pridal Google a Facebook

Aký vplyv to má na vaše projekty v Mergade

Mnoho výstupných formátov (napr. Heureka) si pri prevode z Mergada do exportného XML skyje dané elementy automaticky.

ALE:

Ďalšie formáty (napr. MallMarketplace, Árukereső) si tieto elementy nedokážu automaticky skryť pri tvorbe XML, ale umožňujú ich skryť ručne na stránke Elementy. Ak si ich používateľ ručne neskryje, dochádza k ich prenosu na výstupné XML. Facebook a Google formát elementy začínajú na tzv. namespace “G:” a táto skutočnosť musí byť definovaná v hlavičke XML. Ak to tak nie je, XML začne obsahovať elementy, ktoré daný porovnávač nepodporuje a robia formát nevalidným.

Našou úpravou v release na 2. 9. 2020 dôjde k tomu, že sa tieto elementy skryjú, na výstup sa nedostanú a XML zostane validný. Ak tieto elementy prípadne používate, pripravte sa na to, že budú na začiatku septembra 2020 skryté.

Čo z rozšírených elementov vie Mergado prevádzať

Facebook prevádza nové elementy:

  • G:INVENTORY -> storageqty (MergadoXml)
  • G:GENDER -> gender
  • G:SIZE -> size
  • G:MATERIAL -> material
  • G:MOBILE LINK -> url_mobile
  • G:COLOR -> color

V Mergade cez neho dokážeme nahrávať a prevádzať parametre. A to tak, že

prevedieme na: G:ADDITIONAL_VARIANT_ATTRIBUTE|Style, Cool.

DÔLEŽITÉ

Parametre prevádzame iba z Facebooku do iných formátov. Opačne do G: ADDITIONAL_VARIANT_ATTRIBUTE prevádzať nemôžeme - Facebook totiž nechce, aby tento element obsahoval hlavné atribúty (farba, materiál a pod.), ale iba tie doplnkové.

Google prevádza nový element G:TAX|G:RATE do -> vat. Po novom podporuje taktiež parametre, kde z:

vytvorí: G:ATTRIBUTE_VALUE|Product Type, Digital player.

Ak tieto parametre daný formát podporuje, dokáže ich ľahko previesť. U Googlu toto funguje aj naopak.

Máte nejaké otázky alebo potrebujete pomôcť s nastavením? Neváhajte sa obrátiť na našu technickú podporu.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.