Google Nákupy

Čo sú Google Nákupy?

Google Shopping alebo aj Google Nákupy sú jedným z najväčších porovnávačov tovaru na svete. Google Shopping kampane predstavujú jeden z typov Google Ads reklám. Typické sú predovšetkým tým, že odkazujú na konkrétny produkt, obsahujú obrázok daného produktu, jeho cenu a krátky popis. Často bývajú významným zdrojom konverzií.

Kde môžete inzerovať cez Google Nákupy?

Cez Google Nákupy môžete sponúkať svoj tovar v desiatkách krajín sveta. Aktuálne možno vytvoriť Google Shopping kampane v Austrálii, Belgicku, Brazílii, Českej republike, Dánsku, Francúzsku, Indii, Írsku, Taliansku, Japonsku, Juhoafrickej republike, Kanade, Mexiku, Nemecku, Holandsku, Nórsku, Novom Zélande, Poľsku, Rakúsku, Rusku, Singapure, Spojenom kráľovstve, Španielsku, Švédsku, Švajčiarsku, Turecku a USA. V mnohých ďalších krajinách prebieha beta testovania.

Ako vám s inzerciou na Google Nákupoch pomôže Mergado?

Mergado je feed marketingový nástroj, pomocou ktorého dokážete hromadne a automatizovane nastavovať inzerciu pre radu veľkých porovnávačov tovaru, vrátane Google Nákupov.

  •      Mergado už niekoľko rokov ponúka kompletnú podporu Google Shopping formátu.
  •      Pre všetky domény ponúkame Audit feedu a utomaticky našepkávame strom kategórií.
  •      Beží váš e-shop na niektorej open-source e-shopovej platforme? Prepojte si ho pohodlne s Mergadom pomocou Mergado Packu.
  •      Obrázky, ktoré sú pre inzerciu na Google Shopping veľmi dôležité, hromadne upravíte v aplikácii Feed Image Editor.
  •      Lákajú vás zahraničné trhy? S prekladom feedu si poradí aplikácia Translating Parrot. Vašej inzercii na nových trhoch už tak nič nebráni.

 

Ako inzerovať na Google Nákupoch?

Akýkoľvek obchodník, ktorého e-shop ponúka vhodný tovar. Zásadné je pritom mať dokonale vyladený feed. Aj drobné nedostatky môžu viesť k nezalistovaniu produktov a znižujú tak výkon kampane.

Všetky informácie o špecifikáciách feedu pre Google Nákupy nájdete v Špecifikácii produktových dát.

Zdrojom dát sú tradičné importy XML.

Odborné články o Google Nákupy:

Ako sprehľadniť kampane v Google Shopping pomocou custom_label

Využívate všetky možnosti, ktoré Google Shopping ponúka? Riaďte vaše reklamné kampane ešte efektívnejšie – vďaka elementu custom_label zoradíte sortiment napríklad podľa sezónnosti tovaru. A to sa počas vianočnej nákupnej horúčky viac než hodí.

02.11.2021
Porovnávače tovaru: Ako predísť najčastejším chybám pri nastavení kampaní?

Inzercia na porovnávačoch sa e-shopom vyplatí a je jedno, či ešte len s podnikaním začínate alebo potrebujete získať nových zákazníkov. Ak chcete predísť často opakovaným chybám pri nastavovaní kampaní, máme pre vás rýchle tipy na mieru ušité pre Heureku, Google Nákupy či GLAMI.

12.10.2021
7 obvyklých nedokonalostí Google Shopping feedu a ako ich odstrániť v Mergade

Google Shopping je v Mergade hneď po Heureke najpoužívanejší formát produktových feedov. V spolupráci s agentúrou Proficio, ktorá je certifikovaným partnerom Google, sme dali dokopy 7 najčastejších nešvárov, s ktorými sa v diagnostickom centre Google Merchant môžete stretnúť. A rovno vám aj prezradíme konkrétne spôsoby, ako ich behom chvíľky v Mergade zvládnete opraviť.

30.06.2021
Zbierajte zákaznícke recenzie Google na vašom PrestaShop alebo WooCommerce e-shope

Zákaznícke recenzie Google sú cenným zdrojom informácií a ďalšou možnosťou, ako zviditeľniť e-shop a produkty. Implementujte ich pre váš obchod na platformách PrestaShop alebo WooCommerce. Zvýšite tým jeho dôveryhodnosť.

30.03.2021
Ako nastaviť známe služby pre e-shop na WooCommerce? Zvládnete to s Mergado Packom

Využívate pre svoj e-shop platformu WooCommerce? A viete, že s bezplatným nástrojom Mergado Pack si dokážete implementovať populárne reklamné služby na jednom mieste? Aby ste si nastavili nástroje ako GLAMI pixel, Heureka meranie konverzií či Google Ads správne, sledujte sériu praktických videonávodov.

28.01.2021
Zviditeľnite produkty v akcii na Google Nákupoch a v dynamickom remarketingu

Premýšľate nad tým, ako efektívne dostať zľavnený tovar pred oči nakupujúcich? Na Google Nákupoch a v dynamickom remarketingu zobrazujú ceny v akcii zľavové štítky. V tomto článku vám prinášame návod, ako v popise produktu zobraziť aktuálnu cenu spoločne s preškrtnutou pôvodnou cenou.

10.12.2020
Upravte Google a Facebook formáty podľa ich aktuálnej špecifikácie

Google a Facebook pridali do svojich špecifikácií v minulých mesiacoch nové elementy bez akejkoľvek notifikácie. V Mergade to viedlo k tomu, že sa tieto elementy pri projektoch, ktoré mali na vstupe Google alebo Facebook formát, automaticky neskrývali.

26.08.2020
Dostaňte sa na globálny trh s vyhľadávačom Kelkoo Group

Zvažujete inzerciu na Kelkoo Group? Európsky priekopník medzi porovnávačmi tovaru priblíži sortiment e-shopu nakupujúcim v 26 krajinách sveta. Exportujte naň obchod –  zjednodušíte proces nákupu pre koncového zákazníka na Slovensku alebo preniknete rovno na niekoľko trhov zároveň. Zistite, čo všetko potrebujete k štartu na Kelkoo.

21.07.2020
Nastavte si dopravu pre známe porovnávače a reklamné systémy

Kvalitne nastavená ponuka dopravcov a cena dopravy sú kľúčové konkurenčné zbrane e-shopov inzerujúcich na vyhľadávačoch tovaru. Máme pre vás prehľadného sprievodcu, ktorý vám ukáže, ako v Mergade nastavíte pravidlá pre cenu dopravy na najznámejších porovnávačoch.

03.06.2020
Zviditeľnite sa pomocou ďalších Google platforiem

Google Nákupy prichádzajú s novým spôsobom ako prepojiť ešte viac online obchodov s ich cieľovými zákazníkmi. Využite na to program služby Merchant Center, ktorý je dostupný už aj pre českých e-shopárov. S jeho pomocou zobrazíte sortiment automaticky v neplatených výsledkoch na Googli. Poďme si novinku predstaviť bližšie.

14.05.2020