Máme najdôležitejšie informácie o poľskej e-commerce v roku 2020

Gemius zverejnil výročnú správu o poľskom elektornickom obchode, ktorá je hlavným zdrojom údajov o fungovaní e‑commerce v Poľsku. Zistite, kam sa uberá miestny online trh a prispôsobte e‑shop aktuálnym trendom. Máme pre vás stručný prehľad.

Gemius zverejnil výročnú správu o poľskom elektornickom obchode, ktorá je hlavným zdrojom údajov o fungovaní e‑commerce v Poľsku. Zistite, kam sa uberá miestny online trh a prispôsobte e‑shop aktuálnym trendom. Máme pre vás stručný prehľad.

Aktuálne informácie sú základ úspechu

Čo zo správy vyplýva:

  1. 84 % Poliakov používa internet, z toho 73 % nakupuje online (11% nárast od roku 2019).
  2. Medzi najčastejšie nakupované výrobky patria oblečenie a doplnky, obuv, kozmetika, CD, knihy, filmy či vstupenky do kín. Rastú aj nákupy elektroniky, áut a nábytku.
  3. Najčastejšie využívanou možnosťou dopravy je doručenie do schránky (61 %). Najobľúbenejšie kuriérske spoločnosti sú DPD, DHLInpost.
  4. 3 z 10 Poliakov nakupujú v e‑shopoch s medzinárodným zastúpením.
  5. Najpoužívanejším spôsobom vrátenia tovaru je bezplatná kuriérská služba priamo do domu (52 %). Avšak 30 % Poliakov nikdy nevrátilo objednávku.
  6. Poliaci používajú všetky možné spôsoby platby od dobierky a bankového prevodu po platby cez Bik a QR. Najčastejšie používanou službou je PayU.
  7. Najdôležitejšími faktormi pri rozhodovaní o nákupe sú na prvom mieste náklady na doručenie a na druhom mieste cena položky.
  8. V prvej štvrtine roka 2020 bol zaznamenaný najväčší nárast v týchto sekciách: 26 % potraviny, 20 % gadgets, 20 % kníh a 20 % zdravie a krása.

Známe poľské porovnávače si upevnili pozíciu

  • Pomer síl medzi poľskými porovnávačmi sa nezmenil. Allegro upevnilo svoju pozíciu na trhu, v súčasnosti ho využíva 86 % respondentov. Druhé miesto obsadil secondhandový OLX (40 %).
  • Allegro je hlavným miestom, kde Poliaci nakupujú elektroniku, oblečenie, multimédiá a nábytok.
  • Na medzinárodných trhoch sú najviac uznávanými porovnávačmi Zalando (obľúbené u užívateľov medzi 15 a 25 rokmi) a AliExpress (najmä u žien).

Predávať online je v Poľsku nutnosť

Celkový vplyv pandémie na poľskú e‑commerce bol značný, ale existujúce trendy nezmenil. Zmenilo sa však zmýšľanie mnohých prevádzkovateľov kamenných obchodov, ktorí si uvedomili, že prítomnosť obchodu na online trhu je v súčasnosti nutnosťou. Okrem veľkých obchodov sa preto tento rok na online trh vydali aj malé podniky.

Predošlé mesiace potvrdili, že v online obchodovaní spočíva veľká sila, ktorú je potrebné využiť na maximum. Nemáte na domácej e‑commerce kam rásť? Vydajte sa poľský trh. Mergado vás prevedie pomocou tipov v rubrike Expanzia e‑shopu do Poľska a pomôže vám s inzerciou na väčšine miestnych porovnávačov.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.