Máme najdôležitejšie informácie o poľskej e-commerce v roku 2020

Gemius zverejnil výročnú správu o poľskom elektornickom obchode, ktorá je hlavným zdrojom údajov o fungovaní e-commerce v Poľsku. Zistite, kam sa uberá miestny online trh a prispôsobte e-shop aktuálnym trendom. Máme pre vás stručný prehľad.

Aktuálne informácie sú základ úspechu

Čo zo správy vyplýva:

  1. 84 % Poliakov používa internet, z toho 73 % nakupuje online (11% nárast od roku 2019).
  2. Medzi najčastejšie nakupované výrobky patria oblečenie a doplnky, obuv, kozmetika, CD, knihy, filmy či vstupenky do kín. Rastú aj nákupy elektroniky, áut a nábytku.
  3. Najčastejšie využívanou možnosťou dopravy je doručenie do schránky (61 %). Najobľúbenejšie kuriérske spoločnosti sú DPD, DHL a Inpost.
  4. 3 z 10 Poliakov nakupujú v e-shopoch s medzinárodným zastúpením.
  5. Najpoužívanejším spôsobom vrátenia tovaru je bezplatná kuriérská služba priamo do domu (52 %). Avšak 30 % Poliakov nikdy nevrátilo objednávku.
  6. Poliaci používajú všetky možné spôsoby platby od dobierky a bankového prevodu po platby cez Bik a QR. Najčastejšie používanou službou je PayU.
  7. Najdôležitejšími faktormi pri rozhodovaní o nákupe sú na prvom mieste náklady na doručenie a na druhom mieste cena položky.
  8. V prvej štvrtine roka 2020 bol zaznamenaný najväčší nárast v týchto sekciách: 26 % potraviny, 20 % gadgets, 20 % kníh a 20 % zdravie a krása.
Demografia nakupujúcich v Poľsku v prvej polovici roka 2020. Zdroj: www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

Známe poľské porovnávače si upevnili pozíciu

  • Pomer síl medzi poľskými porovnávačmi sa nezmenil. Allegro upevnilo svoju pozíciu na trhu, v súčasnosti ho využíva 86 % respondentov. Druhé miesto obsadil secondhandový OLX (40 %).
  • Allegro je hlavným miestom, kde Poliaci nakupujú elektroniku, oblečenie, multimédiá a nábytok.
  • Na medzinárodných trhoch sú najviac uznávanými porovnávačmi Zalando (obľúbené u užívateľov medzi 15 a 25 rokmi) a AliExpress (najmä u žien).
Prehľad najúspešnejších porovnávačov v Poľsku. Zdroj: www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

Predávať online je v Poľsku nutnosť

Celkový vplyv pandémie na poľskú e-commerce bol značný, ale existujúce trendy nezmenil. Zmenilo sa však zmýšľanie mnohých prevádzkovateľov kamenných obchodov, ktorí si uvedomili, že prítomnosť obchodu na online trhu je v súčasnosti nutnosťou. Okrem veľkých obchodov sa preto tento rok na online trh vydali aj malé podniky.

 

Predošlé mesiace potvrdili, že v online obchodovaní spočíva veľká sila, ktorú je potrebné využiť na maximum. Nemáte na domácej e-commerce kam rásť? Vydajte sa poľský trh. Mergado vás prevedie pomocou tipov v rubrike Expanzia e-shopu do Poľska a pomôže vám s inzerciou na väčšine miestnych porovnávačov.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Získajte viac zákazníkov v Maďarsku. Pomocou bezkontaktnej dopravy a bezdotykových platieb

Za prvú polovicu roka 2020 vzrástli tržby v maďarskej e-commerce o tretinu oproti vlaňajšku. Situácia ohľadom ochorenia COVID-19 pomohla vzrastu príležitostí v prevádzkovaní internetových obchodov. Ale s počtom nakupujúcich rastú aj počty konkurentov. Premýšľate, ako prilákať viac zákazníkov? Bezkontaktná doprava a platby sú v súčasnosti stávka na istotu.

30.09.2020
Instagram v Poľsku začína naplno fungovať ako marketplace. Jeho pozíciu zlepšil koronavírus

Východná Európa bola ochorením COVID-19 zasiahnutá menej ako jej západná časť. Z tohto dôvodu sa mnoho veľkých i malých predajcov zameralo ešte viac na online predaj. Podľa agentúry Arvato dáva mnoho z poľských predajcov väčší dôraz na omnichannel predaj, ktorého veľkou súčasťou sa stala inzercia na sociálnych sieťach.

29.09.2020
Predávajte na Allegre. Je to najpoužívanejšia poľská e-commerce platforma

Ak chcete držať krok na poľskej e-commerce, obchodujte na Allegro.pl. Jeho pozícia na miestnom trhu je veľmi silná, čo dokazuje aj fakt, že jeho služby využívajú veľké reťazce ako je napríklad Carrefour. Poďme sa s Allegrom zoznámiť bližšie.

06.08.2020

Pridať nový komentár