Máme najdôležitejšie informácie o poľskej e-commerce v roku 2020

Gemius zverejnil výročnú správu o poľskom elektornickom obchode, ktorá je hlavným zdrojom údajov o fungovaní e-commerce v Poľsku. Zistite, kam sa uberá miestny online trh a prispôsobte e-shop aktuálnym trendom. Máme pre vás stručný prehľad.

Aktuálne informácie sú základ úspechu

Čo zo správy vyplýva:

  1. 84 % Poliakov používa internet, z toho 73 % nakupuje online (11% nárast od roku 2019).
  2. Medzi najčastejšie nakupované výrobky patria oblečenie a doplnky, obuv, kozmetika, CD, knihy, filmy či vstupenky do kín. Rastú aj nákupy elektroniky, áut a nábytku.
  3. Najčastejšie využívanou možnosťou dopravy je doručenie do schránky (61 %). Najobľúbenejšie kuriérske spoločnosti sú DPD, DHL a Inpost.
  4. 3 z 10 Poliakov nakupujú v e-shopoch s medzinárodným zastúpením.
  5. Najpoužívanejším spôsobom vrátenia tovaru je bezplatná kuriérská služba priamo do domu (52 %). Avšak 30 % Poliakov nikdy nevrátilo objednávku.
  6. Poliaci používajú všetky možné spôsoby platby od dobierky a bankového prevodu po platby cez Bik a QR. Najčastejšie používanou službou je PayU.
  7. Najdôležitejšími faktormi pri rozhodovaní o nákupe sú na prvom mieste náklady na doručenie a na druhom mieste cena položky.
  8. V prvej štvrtine roka 2020 bol zaznamenaný najväčší nárast v týchto sekciách: 26 % potraviny, 20 % gadgets, 20 % kníh a 20 % zdravie a krása.
Demografia nakupujúcich v Poľsku v prvej polovici roka 2020. Zdroj: www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

Známe poľské porovnávače si upevnili pozíciu

  • Pomer síl medzi poľskými porovnávačmi sa nezmenil. Allegro upevnilo svoju pozíciu na trhu, v súčasnosti ho využíva 86 % respondentov. Druhé miesto obsadil secondhandový OLX (40 %).
  • Allegro je hlavným miestom, kde Poliaci nakupujú elektroniku, oblečenie, multimédiá a nábytok.
  • Na medzinárodných trhoch sú najviac uznávanými porovnávačmi Zalando (obľúbené u užívateľov medzi 15 a 25 rokmi) a AliExpress (najmä u žien).
Prehľad najúspešnejších porovnávačov v Poľsku. Zdroj: www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

Predávať online je v Poľsku nutnosť

Celkový vplyv pandémie na poľskú e-commerce bol značný, ale existujúce trendy nezmenil. Zmenilo sa však zmýšľanie mnohých prevádzkovateľov kamenných obchodov, ktorí si uvedomili, že prítomnosť obchodu na online trhu je v súčasnosti nutnosťou. Okrem veľkých obchodov sa preto tento rok na online trh vydali aj malé podniky.

 

Predošlé mesiace potvrdili, že v online obchodovaní spočíva veľká sila, ktorú je potrebné využiť na maximum. Nemáte na domácej e-commerce kam rásť? Vydajte sa poľský trh. Mergado vás prevedie pomocou tipov v rubrike Expanzia e-shopu do Poľska a pomôže vám s inzerciou na väčšine miestnych porovnávačov.

 

Mohlo by vás zaujímať:

Aké zmeny priniesla pandémia na poľskej e-commerce v roku 2020?

73% poľských užívateľov internetu nakupuje online. Podľa tohtoročnej správy IGE ich počet medziročne vzrástol o 11 percent. Pozrite sa, aké ďalšie zmeny sa udiali na poľskom e-commerce trhu za posledný rok a prispôsobte svoje podnikanie trendom i preferenciám nakupujúcich.

02.06.2021
Prilákajte v Maďarsku najsilnejšiu zákaznícku skupinu. Nakupujúci nad 55 rokov

Predávate na maďarskej e-commerce? Alebo sa sem práve chystáte expandovať? Miestny trh aj najväčšie porovnávače Árukereső, Árgép a Olcsóbbat sme si už predstavili. Teraz sa zameriame na najdôležitejšiu skupinu zákazníkov a na to, ako si ich udržať alebo či je lepšie získať nových klientov.

21.04.2021
Expanzia e-shopu pomocou Mergada a UPgates

E-shopy sa stali úplne prirodzenou súčasťou retailového prostredia a v dohľadnej dobe sa na tom nič meniť nebude. Česká republika nemá v počte e-shopov konkurenciu. Napríklad v Maďarsku ich podľa posledných údajov nájdete menej ako 7 tisíc a v porovnaní s ČR je na tom omnoho horšie aj štyridsaťmiliónové Poľsko.

07.04.2021

Pridať nový komentár