Instagram v Poľsku začína naplno fungovať ako marketplace. Jeho pozíciu zlepšil koronavírus

Lukáš Horák
29. 9. 2020
3 minúty čítania

Východná Európa bola ochorením COVID-19 zasiahnutá menej ako jej západná časť. Z tohto dôvodu sa mnoho veľkých i malých predajcov zameralo ešte viac na online predaj. Podľa agentúry Arvato dáva mnoho z poľských predajcov väčší dôraz na omnichannel predaj, ktorého veľkou súčasťou sa stala inzercia na sociálnych sieťach.

Východná Európa bola ochorením COVID-19 zasiahnutá menej ako jej západná časť. Z tohto dôvodu sa mnoho veľkých i malých predajcov zameralo ešte viac na online predaj. Podľa agentúry Arvato dáva mnoho z poľských predajcov väčší dôraz na omnichannel predaj, ktorého veľkou súčasťou sa stala inzercia na sociálnych sieťach.

Straty za obdobie karantény v Poľsku pomohli lokálnym výrobcom

Hlavné zistenia analýzy:

  • Pandémia koronavírusu otriasla dodávateľským reťazcom väčšiny priemyselných odvetví a spôsobila obrovské straty. Problémy s dodávkou tovaru od zahraničných výrobcov zdôraznilo niekoľko výhod miestnej produkcie, ktorá je teraz v Poľsku populárnejšia ako kedykoľvek predtým.
  • Záujem o tovar akým je móda, potraviny či farmácia sa vo veľkom presunul z kamenných obchodov do online prostredia.
  • Omnichannel predaj sa stal stredobodom záujmu mnohých e‑shopárov. Aby oslovili čo najviac užívateľov, majitelia internetových obchodov v Poľsku sa čoraz viac zameriavajú na nové metódy inzercie, dopravy i platieb.

Dominuje marketplace

Hoci si marketplace získal svoje miesto v poľskej e‑commerce už pred nejakým časom, jeho pozíciu ešte viac posilnila koronavírusová kríza.

  1. Najobľúbenejším marketplacom zostáva Allegro.
  2. Svoju obľubu v Poľsku zvyšuje Amazon.
  3. Ďalšími používanými marketplacmi sú CeneoSkąpiec.

Veľa užitočných informácií ohľadom inzercie na Allegre sa dozviete tu:

Inzercii na Ceneo.pl sme pred časom venovali vlastný článok:

Instagram ide v Poľsku do útoku

Facebook a Instagram tento rok na poľskom trhu výrazne vylepšili svoju pozíciu. Najmä predaj na Instagrame je stále populárnejšie. Zvážte inzerciu na tomto markeplaci aj vy.

Dôvody, prečo využívať Instagram marketplace

  • 70 % užívateľov navštívi Instagram marketplace pri hľadaní produktov, je preto ideálny pre inzerciu vášho tovaru
  • IG stories a IG TV využívajú tzv. Infomercials, ktoré pracujú s priamou odozvou užívateľa
  • veľa možností, ako prepojiť inzerciu na marketplace so spoluprácou s influencermi
  • svoje produkty môžete zviditeľniť pomocou platenej inzercie

Ako úspešne predávať produkty na Instagrame v Poľsku

Predaj prostredníctvom Instagramu vyžaduje kreativitu, flexibilitu, prispôsobenie obsahu aktuálnym udalostiam a tiež pravidelnosť vo zverejňovaní príspevkov. Vďaka tomu budete v APPC viac vidieť

Ako na to:

  • Inšpirujte sa inzerciou ostatných e‑shopov s podobným tovarom a zistite, čo sa páči publiku.
  • Nekopírujte. Aby bol váš e‑shop v záplave obsahu úspešný, musí vyčnievať.
  • Vytvorte svojim produktom originálne fotografie.
  • Na stories zdieľajte všetko, čím sa odlišujete od ostatných.
  • Označujte príspevky ako reklamu.

S Mergadom dokážete spravovať inzerciu pre Facebook aj Instagram

Prepojte svoj e‑shop s Mergadom pomocou XML feedu. S našim nástrojom využijete formáty pre reklamné systémy, ktoré už používate a prevediete ich na tie, ktoré aktuálne potrebujete. Dokážete v ňom automatizovane spravovať dátové feedy sami - zrýchlite tým každodenné marketingové úkony a ušetríte náklady za prácu programátorov.

Zkuste na 30 dní zdarma

Vytváranie a správu obrázkov v inzercii ovládnete s aplikáciou Feed Image Editor.

Využite čo najviac ciest na oslovenie nových zákazníkov v Poľsku. Platí to nielen pre obdobie epidémií, ale všeobecne aj pre Vianoce, ako najdôležitejšiu časť e‑commerce sezóny. Chete vedieť, ako zariadiť, aby bola vaša inzercia pred Vianocami čo najúspešnejšia? Prečítajte si tento checklist.
 

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.