Inzerujte na prvom chorvátskom porovnávači Nabava

Je váš e‑shop úspešný na domácom trhu a zvažujete, kam expandovať? Odborníci v posledných rokoch skloňujú chorvátsku e‑commerce. A jeden z hlavných porovnávačov, na ktoré by ste sa tu mali rovno zamerať, je Nabava. Poďme si tento najstarší porovnávač v Chorvátsku predstaviť.

Je váš e‑shop úspešný na domácom trhu a zvažujete, kam expandovať? Odborníci v posledných rokoch skloňujú chorvátsku e‑commerce. A jeden z hlavných porovnávačov, na ktoré by ste sa tu mali rovno zamerať, je Nabava. Poďme si tento najstarší porovnávač v Chorvátsku predstaviť.

Nabava zaručuje tradíciu a dôveryhodnosť

Nabava vznikla v Chorvátsku v roku 2001. Pôvodne sa jednalo o e‑shop s počítačovými komponentmi, ktorý sa s narastajúcou ponukou premenil v “Servis pre porovnávanie cien”. Tento najstarší chorvátsky porovnávací portál spustil v roku 2016 mobilnú aplikáciu a zároveň expandoval do Slovinska (Pametno.si) a Srbska (Pametno.rs).

Mesačná návštevnosť Nabavy je 500 tisíc unikátnych návštevníkov, ktorí za mesiac vykonajú 2,6 milióna zhliadnutí stránok. Podľa údajov Similar Webu sa jedná o 98. najnavštevovanejšiu stránku v Chorvátsku. V kategórii Price Comparison in Croatia je na treťom mieste za e‑shopom Pevex.hr a konkurenčným porovnávačom Jeftinije.hr.

Na Nabave obchoduje iba 300 e‑shopov. Porovnajte si počet tam inzerujúcich e‑shopov s počtom obchodov na Heureke alebo Google. To je poriadna príležitosť, ako preraziť, čo poviete?

Nabava ponúka štyri možnosti, ako propagovať váš tovar alebo značku

1. Prvou z možností propagácie je klasické zobrazovanie produktov v produktových kartách. Platíte za preklik na váš web a pri prvej registrácii získate 500 HRK na inzerciu (cca 67 EUR). Úspešnosť svojej inzercie môžete kontrolovať v rozhraní Nabavy. Dátový dashboard zobrazuje úspešnosť jednotlivých produktov, stav kreditu a ceny preklikov.

2. Druhou možnosťou sú bannerové plochy. Dokážete ich využívať, aj keď na Nabave neinzerujete. Cena umiestnenia banneru priamo na hlavnej stránke Nabavy je o 30 % drahšia ako základná sadzba. Pre inzerciu v bannerových plochách kontaktujte podporu Nabavy. Nezabudnite, že musíte dodávať materiály v požadovaných rozmeroch.

Ceny bannerov sú za tisíc zobrazení a minimálna možná objednávka reklamných plôch je päť tisíc zobrazení.

Nabava tiež ponúka systém zliav:

  • 20 % zľava pre agentúry
  • 15% a 10% zľavy pri prvej inzercii a predplatenie služby
  • ďalšie zľavy na bannerové plochy môžete získať, keď v nich budete propagovať tovar, ktoré zároveň inzerujete na Nabave. V tomto prípade je zľava pri štandardnej inzercii 20 % a 30 % u prémiovej verzie

3. Ďalšie možnosti, ako zviditeľniť vaše produkty, sú prvé pozície na hlavnej strane a v kategóriách. Produkty sa zobrazujú na prvej pozícii v odsekoch produktov. V kategóriách stojí najvyššia priečka produktu 70 HRK/1000 zobrazení (cca 9,5 EUR).

Tento typ inzercie si nastavíte sami v rozhraní Nabavy:

  • V ľavom menu dole kliknite na “Sponzorirani proizvodi”.
  • Vyberte kategóriu, v ktorej chcete inzerovať svoj produkt.
  • Nastavte obdobie, počas ktorého chcete inzerovať.
  • Objaví sa nové okno, kam vložíte obrázok produktu a link na neho.
  • Kliknite na Uložiť a máte hotovo.

Pozor! Dátum, od kedy do kedy chcete inzerovať môžete vybrať iba raz. Nabava ho už potom neumožňuje zmeniť.

Promo produktov na hlavnej strane Nabavy si taktiež nastavíte sami. Ceny si musíte dohodnúť priamo so supportom, ktorý vám vytvorí kalkuláciu na základe zliav.

4. Posledný spôsob propagácie na Nabave je využitie PR combo boxu. Je to primárne promo článok, ktorý sa objaví v sekcii Články. Na hlavnej strane a v mobilnej aplikácii je viditeľný po dobu siedmich dní a Nabava ho tiež pridáva do newsletteru (okolo sedem tisíc odberateľov). Zo sociálnych sietí sa článok objaví na Facebooku a Twitteri. Cena vychádza na 1500 HRK (cca 200 EUR).

Až budete mať pripravený feed pre Nabavu, vyskúšajte rovno inzerciu v Slovinsku. Možnosťami dopravy a administračne je táto krajina blízka chorvátskemu trhu. Alebo skúste inzerciu vo všetkých troch štátoch, v ktorých Nabava funguje, a zistite, kde sa vám najviac darí.

S Mergadom nastavíte inzerciu pre známe chorvátske formáty sami

Zvažujete expanziu na chorvátsky online trh? S Mergadom využijete formáty pre porovnávače tovaru, ktorý už používate a prevediete ich na tie, ktoré aktuálne potrebujete. S našim virtuálnym správcom dokážete automatizovane spravovať dátové feedy. V Mergadu zvládnete inzerciu e‑shopu spravovať sami – zrýchlite tým každodenné marketingové úkony a ušetríte náklady za prácu programátorov.

Nebojte sa expandovať do ďalších krajín. Na porovnávačoch tovaru otestujete konkurencieschopnosť a záujem o váš tovar u nových zákazníkov. Výhodou inzercie na porovnávačoch je tiež zbieranie recenzií. Ešte pred spustením novej mutácie vášho e‑shopu môžete získavať recenzie v lokálnom jazyku. Recenzia vzbudzujú dôveryhodnosť značky, ktoré prichádza na nový trh.

Mohlo by vás zaujímať:

Vito Nikolič

Performance marketing + copy marketing + Balkán e‑commerce = Vito.

V Mergade zastáva rolu konzultanta pre CEE región s primárnym zameraním na Balkán. Jeho najväčší životný úspech je osobné stretnutie s Andjelou Vešticou na káve.